MissTaurus Skrevet 14. september 2011 #51 Skrevet 14. september 2011 Hei Takk for lykkeønsker! Jeg sendt e-post til CFC mandag og spurte om jeg skulle ta HCG-prøve. Fikk svar at det ikke var nødvendig. Marianne har sagt noe annet tidligere. Jeg tok likevel HCG prøve i går som viste 2300. (i dag 4 uker etter innesett). Gynekologen ringte meg også i dag og sa det var bra. Har ikke satt meg så mye inn i dette.. Jeg spurte også hvor lenge jeg skulle fortsette med Crinone; 7 uker. Har lest at noen bruker det opp til 12 uker, Noen som vet? Håpefull; så spennende! litt av ett opplegg. Ikke bare å komme seg fra nord til Athen på så kort varsel. Lykke til!
tingeling71 Skrevet 14. september 2011 #52 Skrevet 14. september 2011 Mange gratulasjoner til miss Taurus, det trengs litt av de gode nyhetene innimellom så andre holder motet oppe. Håper spiren vokser og gror og blir stor. Lykke til Lotte, blir spennende å følge deg også. Tingeling og teddy har det bra, har hatt noen dager jobb-fri og vært borte fra mas og kav og fått tid til å kjede meg litt(!). Har vært bra. Men ojoj så mye som har skjedd her inne disse dagene. Spennende tider. Teddy har blitt noe roligere inne i magen, tydelig at det begynner å bli litt mindre plass inni der, de 2 siste ukene har magen min est ut. Innimellom blir mor litt småbekymret for noe mindre aktivitet hos teddy, men han vet jo å sparke litt fra seg daglig så egentlig tror jeg han har det bra. Blir uansett greit å komme en tur til jordmor neste uke. Gleder meg til den spennende fortsettelsen hos dere her og Hellas-farerne.
lykkeligalene Skrevet 19. september 2011 #53 Skrevet 19. september 2011 Hei! Så høy og fin hcg MissTaurus! Er det ett egg sm har delt seg til 2... :-) Jeg hadde hcg på 2600 på 4+5 etter insett. Ad crinone: Lindenberg sier at vi ikke trenger det etter uke 7 for da tar kroppen over produksjonen. Jeg hadde billig utrogestan fra Hellas, så hadde tenkt å bruke lenger, men det ble det litt sårt down there. Så da kutta jeg ut etter 7 uker og noen dager. Og det har jo gått veldig bra med meg og mine. Måne66: tenker veldig på deg og lurer på hvordan det har gått med din lille spire... Ellers går det i øm og vond rygg og ørsmå fiskehalebevegelser her. Jordmor hørte på hjertene sist uke og tvilling 1 hadde puls på ca 140 og tvilling 2 noe over - så får vi se da om det er en lillebror eller om det viser seg å være en lillesøster likevel... Ny ul på Ullevål på fredag. Sender gode tanker til Hellasfarere, Danmarksfarere, de som rugere/ snart ruger og snart tester! LA
MissTaurus Skrevet 19. september 2011 #54 Skrevet 19. september 2011 Så flott at det går bra med dere tingeling og LA! Blir spennende å se om det blir ei jente i stedet for en gutt. Kanskje fint med en av hvert kjønn? Jeg fortsetter i allefall til uke 7 med crinone. Ble litt nervøs på lørdag da jeg prøvde å få ut litt rester som samlet seg. Plutselig ble det rødt! Googlet og fant ut at det var mange som har opplevd det samme. Takk og pris! Slimhinnen er nok sår. Ang HCG så har jeg ikke peiling på hva den burde være, gynekologen sa ikke noe annet enn at det var fint. Har ikke tenkt på at egg kan dele seg videre, men det kan det sikkert. Ja, ja får se. Er mer en nok fornøyd med en! Jeg skal prøve å komme meg til ultralyd om en par uker. Skal ha ferie neste uke. Slappe av og gi gode vekstforhold:) Måne 66; enig med LA, hvordan går det med deg?
Gjest Pippi9 Skrevet 19. september 2011 #55 Skrevet 19. september 2011 Så bra MissTaurus at alt ser lovende ut :-) Her er en side med statistikk på hcg-utvikling http://www.betabase.info/ om du vil vite mer. Ja hvordan går det Måne66? jeg blir nesten litt bekymret av denne stillheten, men håper at den er ubegrunnet :-)
HH72 Skrevet 20. september 2011 #56 Skrevet 20. september 2011 Gratulerer, miss taurus! Og lurer også på om måne har vært på ny ul? Selv er jeg bare deppa og sikker på at eggene mine er for gamle. Vond erkjennelse at jeg har hatt så mange eggløsninger opp gjennom årene der antagelig fine egg bare gikk til grunne.. Har nok ikke et fertilitetsproblem i utgangspunktet(er jo så heldig at jeg fikk en fantastisk gutt for snart 3 år siden, ble lett gravid da), det er bare det at jeg har venta for lenge. Huff a meg, sutrer mye for tida. Hva gjør dere for å opprettholde en god psyke oppi dette her? Jeg skal gjøre et lite forsøk nå ved ågå tur i marka:-)
Lillie Vanillie Skrevet 20. september 2011 #57 Skrevet 20. september 2011 Nå er ikke jeg danmarksfarer, men jeg heier jo innmari på dere allikevel. Jeg vet ikke om jeg alltid klarer å opprettholde en veldig stødig psyke hele tiden. Mellom forsøkene går det greit, da tenker jeg minimalt på barn, men spesielt de to ukene fra innsett/inseminering til test er en berg og dalbane. Stort sett hjelper det å trene for min del, det frigjør mye godt i kroppen. Og så prøver jeg å fokusere på at livet er bra uten barn også. At livskvaliteten ikke skal stå og falle på om det blir barn på oss. Vi har det egentlig veldig bra sånn som det er, man glemmer det bare litt når man står midt oppi det. Og så legger jeg litt planer om hva jeg skal unne meg når jeg står der med negativ test.
MissTaurus Skrevet 20. september 2011 #58 Skrevet 20. september 2011 Takk Pippi! Det ser ut som min verdi lå ca på median. Har du bestemt deg for videre fremdrift?
Gjest Pippi9 Skrevet 20. september 2011 #59 Skrevet 20. september 2011 Høres perfekt ut :-) Jeg går mot EA/ED, jeg er så utrolig lei av alle disse forsøkene med lav sjanse og litt lei av CFC, selv om Jan var trivelig på telefon. Har veid mye for og i mot, synes det er viktig. Virker som Penny gjør en god jobb med å matche eggdonor med mottaker og så velger jeg selv en dansk sæddonor fra Cryos.
MissTaurus Skrevet 20. september 2011 #60 Skrevet 20. september 2011 Skjønner deg godt! Jeg hadde nok vurdert det samme om det hadde blitt negativt nå. De som har vært der nå gir jo en veldig god anbefaling av Penny og sitter inne med mye informasjon om behandlingen. Det har jo mye å si at man kan velge dansk sæddonor. Det blir spennende å følge med "grekerne" fremover.
lotte40 Skrevet 21. september 2011 #61 Skrevet 21. september 2011 Da har jeg landet i København og sitter på hotellrommet mitt og venter på roomservice. Dansk tv3 og pc på fanget. Koser meg faktisk littegrann og prøver å tenke superpositive tanker om de neste par ukene. I morgen kl 9:00 har jeg time hos CFC for uttak, og gruer meg litt til akkurat det. Sist jeg hadde uttak gjorde jeg det på en klinikk i Spania og der gir de morfin intravenøst. Nå har jeg fått med meg at man ikke får smertestillende på CFC så tipper jeg vil kjenne det godt ja. Ingen andre som er i Køben denne uken? Hadde vært fantastisk å møte en i samme situasjon
MissTaurus Skrevet 21. september 2011 #62 Skrevet 21. september 2011 Hei Lotte. At man ikke får smertestillende ved CFC stemmer ikke. Du får først lokalbedøvelse. De setter (vanligvis) inn en venflon i tilfelle det blir behov for å gi noe sterkere. Jeg anbefaler at du tar 2 x 500 mg paracetamol tabletter ca 1/2 time før uttak. Du kan evt få noe av sykepleier etterpå, men best å være føre var! Tips: hvis du skal ha crinone eller noe lignende kan du kjøpe det på klinikken. Ellers så får du med resept som du kan bruke i Norge. Du må betale kontant så ta med deg penger. Du får regning på det andre. Lykke til
lotte40 Skrevet 21. september 2011 #63 Skrevet 21. september 2011 Tusen takk for gode tips Miss Taurus!! Får se om jeg kan få tak i noe smertestillende i morgen på hotellet. Wish me luck!!
Isola71 Skrevet 21. september 2011 #64 Skrevet 21. september 2011 Jeg hadde uttak på CFC for et par uker siden og fikk da morfin (?) uten å be om det. Gangen før fikk jeg det ikke. Ubehagelig begge gangene, men mye lettere å slappe av med morfin. Du kan jo be om å få og høre hva de sier. Masse lykke til!
lotte40 Skrevet 21. september 2011 #65 Skrevet 21. september 2011 Tusen takk Isola71!! Får høre om jeg kan få noe drugs, men har relativ høy smerteterskel så det går nok uansett bra Nå blir det interessant å se om jeg får sove i natt, puh.. Foresten Isola71. Du har vel testet nå da? Hvordan har det gått med deg?
Isola71 Skrevet 21. september 2011 #66 Skrevet 21. september 2011 Det ble negativ test. Fikk heldigvis to egg på frys, så satser på dem nå.
lotte40 Skrevet 22. september 2011 #67 Skrevet 22. september 2011 Isola71, ønsker deg lykke til med de 2 gjenstående eggene!! Fikk ikke morfin, det ville Jan bare gi meg hvis det ble uutholdelig. Gikk greit nok, men kunne kjenne det ja. Jan fant et egg som hadde gjemt seg litt, så det ble totalt 3 stk. Ikke akkurat noe å rope hurra for, men hvis de er av topp kvalitet spiller det jo liten rolle. Nå blir det 2 dagers venting på å se om de deler seg..puh..vanskelig å slappe av og ikke stresse for mye. Men det hjelper litt å shoppe da, hahah.
Håpefull38 Skrevet 22. september 2011 #68 Skrevet 22. september 2011 Spennende dager, Lotte! Shopping hjelper alltid for noe;-) Så trist at det ble negativt, Isola. Godt du har egg på frys!
Isola71 Skrevet 22. september 2011 #69 Skrevet 22. september 2011 Stemmer, det var Jan jeg hadde da jeg ikke fikk morfin. Men nå sist var det Sten og da fikk jeg automatisk. Det er tydeligvis litt ulik praksis blant legene. Godt at du holdt ut. Masse lykke til med venting og shopping. Krysser fingre for at det blir tre fine befruktede egg. Selv skal jeg til scanning i morgen for å se om jeg kan starte opp med fryseforsøk.
Langbrok Skrevet 22. september 2011 #70 Skrevet 22. september 2011 Dette var jammen en interessant debatt. Ser at mange av dere har prøvd lenge, noen har lykkes, andre lurer på å gi opp. Selv er jeg fremdeles litt i tvil om jeg skal i gang med IVF. Etter at jeg hadde kjøpt de medikamentene jeg trenger før uttakning, fikk jeg vite at sjansene i min alder er veldig små. (Jeg er 44 år). Er det noen andre eldre damer i dette forumet?
MissTaurus Skrevet 22. september 2011 #71 Skrevet 22. september 2011 Hei Langbrok Jeg er av dem som har slitt, fikk positivt på mitt 5. forsøk. Jeg er 42, men starter før 40. Alderen teller dessverre negativt, men det er jo ikke godt å si før du har prøvd! Noen lykkes først gang mens for andre tar det lengre tid. Lykke til hvis du bestemmer deg for forsøk!
Langbrok Skrevet 22. september 2011 #72 Skrevet 22. september 2011 Gratulerer, Taurus! Det er virkelig flott at du har fått lønn for strevet. Jeg hadde egentlig innstilt meg på å prøve på et trepakkeforsøk, men så fikk jeg vite hvor liten sjansen egentlig er. Da virket det litt fånyttes. Samtidig så er det som du sier: Man vet jo ikke før man har prøvd. Da kan jeg i alle fall si til meg selv at jeg har forsøkt. Men i og med at jeg er så gammel, er det kanskje greit at jeg setter en grense for meg selv på hvor mange forsøk jeg vil gjøre før jeg begynner. Lykke til videre!
HH72 Skrevet 23. september 2011 #73 Skrevet 23. september 2011 Jeg testet positivt i dag!!!!! Mot alle odds igjen...Et forsiktig hurra mtp risiko for ditt og datt, men håper å ha brukt opp uflaksen nå :-). Til Langbrok vil jeg vel si at statistikk er en ting, hva som gjelder for deg er noe annet. Er "bare" 39, men flere gynekologer har sagt at jeg burde gå rett på eggdonasjon pga dårlige hormonverdier. De sa jeg ikke ville respondere på stimulering ved IVF. Nå har jeg blitt gravid på 1. og 2. IVF(1. endte med spontanabort). Kanskje du skulle prøve 1 forsøk og se hvordan du reagerer på stimulering? Og så bestemme deg for videre opplegg etter det? Da har jeg vært og kjøpt mer Crinone(som jeg nå skal ta med glede), og så blir det greit å begynne på jobb igjen mandag. Ha en fin helg! :-)
Langbrok Skrevet 23. september 2011 #74 Skrevet 23. september 2011 HH72: Tusen takk for et godt og veldig konkret råd. Det er veldig rett det du sier om at personlig biologi har mer å si enn statistikk, og det finner jeg jo ikke ut av før jeg prøver. Mange lykkeønsker med dagens positive test! Jeg er veldig imponert over det pågangsmotet du og de andre viser. Dere er virkelig ståpåere! God helg, folkens!
Gjest Pippi9 Skrevet 23. september 2011 #75 Skrevet 23. september 2011 Gratulerer HH72! Håper spiren fortsette å gro :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå