Måne66 *gravid* Skrevet 6. september 2011 #26 Skrevet 6. september 2011 Uff, Pippi. Vet ikke om jeg har så mye mer å tilføye eller tilføre. Skjønner at du på ditt vis var forberedt men som du sier er jo det noe helt annet enn å være "ferdig". Tenker på deg. Krysser fingrene for deg onsdag/fredag, HH72. Og lykke til med rugingen, Isola71! UL på 7+0 i morgen for meg. Jeg har virkelig ingen aning om hvordan utfallet vil bli men er det et hjerte der så burde jeg være kommet langt nok til at det 99 % sikkert kan ses hjerteblink. Jeg har erkjent at kroppen min tross alt kjennes annerledes ut nå enn for få uker siden men det kan like godt være all Crinonen jeg stapper i meg. Rolig og avventende nå i kveld, men selvfølgelig litt spent. Satser på at jeg er istand til å avgi rapport til dere her i morgen :-)
Håpefull38 Skrevet 6. september 2011 #27 Skrevet 6. september 2011 Huff, dette var leit, Pippi! Jeg går nok videre med embryoadopsjon! Forferdelig vanskelig å bestemme seg, for man tenker at neste gang sitter den. Men hvor lenge skal man holde på slik? Og statistikken sier sitt:-( Sendte mail til Svend for å høre hans mening. Sa at jeg heller mer og mer mot embyoadopsjon. Det eneste jeg fikk til svar der var: Jeg mener også at du har best sjanser med embryoadopsjon! Akkurat som jeg ikke vet det! Kort i svarene som bestandig! Ville jo vite om det var vits i å fortsette med egne egg. Skrev også til han at jeg hadde sendt en klage for over 1 mnd siden på behandlingen jeg fikk av Astrid, og at jeg ikke hadde fått svar på den. Fikk til svar at Astrid hadde jobbet med dette i mange år og var en kompetent lege. Og at han heller ikke punkterte alle eggblærene hvis det var en fare for pasienten!!! Hadde det enda vært noen fare! Hun sa med en gang at hvis vi fikk ut egg på venstre side skulle vi la være å ta ut på høyre. Det har aldri vært en fare de andre gangene! Tar ikke kritikk, nei! Sendte en mail til Penny på Serum i går kveld. Vet ikke hvor mange ganger jeg har sjekket mailen min, men har enda ikke fått noe svar. Venter i spenning. Kjenner det kribler litt! Var forresten i banken i går for å se om jeg fikk mere lån. Da jeg var der i januar, var han ikke så villig til å gi meg noe. Spurte da om en mindre sum enn jeg hadde tenkt, for han nølte slik med å ville gi meg noe. Heldigvis var han som jeg bruker sykemeldt! Fikk snakket med en annen, spurte om 150.000, og det skulle vel ordne seg!!! Så enkelt var det:-) Så da er forhåpentligvis pengene snart på konto!
HH72 Skrevet 7. september 2011 #28 Skrevet 7. september 2011 Hei håpefull, håper du finner ut sikkert hva du vil og får kjapt svar fra Serum. Lindenberg er utrolig dårlig på kritikk, ja, jeg har heller ikke fått svar på en klage jeg sendte i april. Gjaldt Astrid det også, hvem ellers... Lykke til m ultralyd i dag, måne! Jeg har vært på uttak i dag og fikk ut tre egg, to mer enn Lindenberg trodde :-). Litt mer vondt enn sist og ligger her og tygger paracet, men er jo veldig fornøyd tross alt da folliklene hadde veldig ulik str. Nå håper jeg kvaliteten er bra på minst ett av dem. Hadde Susan i dag, hun var jo flink og grei(selv om det gjorde mer vondt enn sist da jeg hadde Jan). "Dropp buksene!" He he. CFC er ikke noe for fintfølende fruer... De var forresten 20-25 min forsinket og ble skikkelig nervøs for at eggene skulle løsne før de fikk tatt dem ut, men det gikk jo bra. Noen som vet hva fristen er når en har satt Ovitrelle? Ha en fin dag!
Måne66 *gravid* Skrevet 7. september 2011 #29 Skrevet 7. september 2011 Så bra med tre, HH72! Jeg vet ikke hva fristen er men de har sikkert lagt inn en liten sikkerhetsmargin. Tidlig-UL i dag 7+0 ga ikke noe entydig svar dessverre så da er det bare å vente og vente og atter vente til ny ul om en uke. Gyn sa hun så liv der men jeg syns ikke det var lett å se i det hele tatt og dessuten var embryoet litt for lite, 6 mm, burde visst vært ca 10. I beste fall vokser det litt sent, men det er vel like sannsynslig at det har sluttet å vokse for noen dager siden. Kjedelig å måtte vente igjen men er jo ingenting å gjøre med det. Akkurat nå har jeg mistet troen på at det lykkes denne gangen og vil egentlig bare bli ferdig med det så jeg kan komme i gang med aller siste ferskforsøk.
HH72 Skrevet 7. september 2011 #30 Skrevet 7. september 2011 Synd du må vente på svar, måne. Men det kan jo ha vært litt tidlig. Vet at mange gynekologer ikke vil sjekke før uke 8 pga fare for å ikke se det man skal og dermed skape ekstra, kanskje unødvendige bekymringer. Krysser fingrene!
Gjest Pippi9 Skrevet 7. september 2011 #31 Skrevet 7. september 2011 Det var kjedelig å høre Måne66 - skjønner godt at du blir skeptisk, men det er jo fortsatt håp! Krysser fingrene :-) krysser også fingrene for befruktning og perfekt deling HH72!
Håpefull38 Skrevet 7. september 2011 #32 Skrevet 7. september 2011 Måne66: Da jeg var gravid i fjor var jeg på ultralyd 7+4. Fosteret var da 6.6mm. Gynekologen sa det var helt fint. Tenkte selv at det var litt lite, for over alt stod det at det skulle vært større. Så senere at gynekologen hadde skrevet at jeg var 7+0. Så kanskje mitt egentlig var litt lite i og med at jeg var 4 dager lengre. Men i forhold til 7+0 var det visst helt normalt. Dette går nok bra:-) HH72: Så bra at det ble flere egg enn ventet! Hadde nok heller ikke fått svar på klagen om det ikke hadde vært for at jeg purret på. Svend hadde mailen med klagen, for han hadde kopiert den inn i mailen som jeg sendte nå. Ikke en liten beklagelse engang! Er for dårlig at de bare skal dekke over med div unnskyldninger. De hadde tjent mye mer på at de heller hadde beklaget at man følte man ikke fikk rett behandling, og så gitt en kompensasjon for det. Spesielt når de har fått flere klager på samme person. I stedet sa han at jeg var vanskelig å få egg ut av! Har ikke vært vanskelig for han eller Jan. Jeg fikk svar fra Serum i dag, og har fylt ut skjema med diverse opplysninger som jeg har sendt tilbake. Har slått meg til ro med at det blir embryoadopsjon. Selv om jeg tenker innimellom at det kanskje hadde gått på neste ivf. Men, det vet man jo ikke. Gleder meg bare til å få opplegg fra Athen så jeg kommer i gang igjen. Håper å dra til Athen om vel 1 mnd!
Måne66 *gravid* Skrevet 7. september 2011 #33 Skrevet 7. september 2011 Godt å høre at du har tatt en avgjørelse og falt litt til ro, håpefull. Athen i oktober, her går det unna! Takk for at du prøver å berolige meg når det gjelder målinger :-) Vurderer privat ul fredag kanskje for det er jo slitsomt med usikkerhet og venting. Får se hva jeg rekker.
Gjest Pippi9 Skrevet 8. september 2011 #34 Skrevet 8. september 2011 Aldri noe sommel med Håpefull38 nei ;-) Håper virkelig at det blir veldig lenge til du må i banken igjen! Blir spennende å følge med. :-)
HH72 Skrevet 9. september 2011 #35 Skrevet 9. september 2011 Alle mine tre egg ble befruktet, fikk satt inn to tredelte embryo i dag. Litt skuffet over kvaliteten, men fornøyd m at turen ikke var helt bortkastet. Nå skal jeg hjem og slappe av og prøve å glemme at jeg ruger. Særlig! He he:-). God helg!
lotte40 Skrevet 9. september 2011 #36 Skrevet 9. september 2011 Hei! Jeg er ny bruker på forumet, men jeg har fulgt dere en tid nå. Min historie er veldig like mange her inne. Jeg har hatt 2 ins. i Danmark og 1 ivf i Spania. Ivf'en endte i en SA i uke 11 nå i sommer. Har ventet en eeeeevighet på å få mensen igjen for å denne gangen prøve ivf i Danmark på CFC. Måtte faktisk vente hele 14 uker, og det er tungt. Men nå er den her og jeg er på 2 dag med stikk, menopur + puregon. Så jeg regner med Danmarkstur en gang i uke 38. Håper jeg kan få være litt med i gjengen deres da jeg trenger litt støtte og forståelse fra kvinner i min egen situasjon. Fam og venner gjør så godt de kan, men de forstår nok ikke hvor altoppslukende denne prosessen er. I tillegg er den meget emosjonell både pga hormoner men også pga sorgen mange av oss bærer på etterhvert. Sorg over mistet liv og sorg over kanskje aldri få oppleve lykken vi så desperat søker. Dere er virkelig noen fantastiske damer her inne og lykke til alle sammen!! Vi gir oss ikke
*MammaTStjerneskudd<3 1.8.12* Skrevet 9. september 2011 #37 Skrevet 9. september 2011 håpefull38 - håper det virkelig ordner seg for deg !! var trist å lese, og håper det blir en liten en på deg snart : ) forstår hva du mener med at det er hardt å venne seg til tanken om å kansje ikke kunne bruke sine egne egg. personlig skal jeg til utredning, så vet ikke enda hvorfor vi ikke får barn. forloveden har til og med begynt å bli litt varmere på tanken om at vi kanskje til og med må vurdere adopsjon. men jeg sånn som du håper fortsatt det løser seg, slik at vi kan få våre egne egg og sæd m i bildet : ) må hjelpe naturen litt på vei av og til ; )
Håpefull38 Skrevet 10. september 2011 #38 Skrevet 10. september 2011 Tusen takk for omtanken! Nå har jeg satt i gang med embryoadopsjon, og venter på opplegg fra Athen. De leter etter match til meg nå. Så det blir nok ikke egne gener med i dette, men har slått meg til ro med det. Selv om jeg skulle ønsket at det var egne egg som ble brukt. Kan ikke prøve i all evighet med mine gamle(men fine) egg. Må øke sjansene. Er bare såååå spent nå, og er så klar for å komme i gang! Håper du kommer raskt til utredning. Kanskje IVF er løsningen for dere! Masse lykke til:-)
Måne66 *gravid* Skrevet 11. september 2011 #39 Skrevet 11. september 2011 Hei lotte40 og velkommen i gjengen :-) Vi vil jo helst at alle som kommer hit blir her så kort som mulig men for tiden er vi en gjeng som er aktive her og som har alt for mye erfaring.... Så håper vi kan gi støtte når det trengs. Ventingen er det verste. Men godt du nå er i gang! Lykke til! Lykke til med rugingen, HH72!
Gjest Pippi9 Skrevet 12. september 2011 #40 Skrevet 12. september 2011 Velkommen i klubben lotte40 :-) og god ruging HH72! Har nettopp hatt en lang og god samtale med Jan Blaabjerg. Han la ut om statistikk og muligheter. Han mente at i min alder 43 år (bikker snart 44) så er sjansene pr. godt egg som tilbakeføres 9-10 %. Abortrisikoen er 30%. Mine egg har alltid vært gode. Han kunne fortelle en solskinnshistorie om presten på 43 år og kirketjeneren på 56 år som skal ha/har fått eneggede tvillinger etter tilsvarende mange forsøk som meg, hun hadde begynt å komme i overgangsalderen og fikk kun ut et par egg. Mitt siste forsøk med Japanger modell mente han var et opplegg som ikke fungerte for meg. Hvis jeg skulle forsøke igjen, så foreslo han Pergotime + Menopur slik som jeg har hatt gode forsøk med tidligere. Så nå teller jeg på knappene, ett aller siste forsøk med egne egg eller skal jeg gå for eggdonasjon?????? Har også mailet litt med Penny på Serum i dag - så jeg vingler veldig akkurat nå. Statistikk er en ting, den urasjonelle lysten til å få det til med egne egg en annen. Kan uansett ikke fortsette inn i evigheten. Hvordan går det med deg Måne66? Du er min benchmark ;-)
MissTaurus Skrevet 12. september 2011 #41 Skrevet 12. september 2011 Utrolig, men sant; har testet positiv! Det har i de siste ukene vært en større aktivitet der "nede" enn tidligere. Brystene ble også mer øm enn før. Siden jeg tok Ovitrelle som HCG støtte, har jeg ikke kunne testet før søndag. De andre gangene har mensen kommer før de 10 dagene man bør vente. Dette var faktisk første gang det har vært behov for å teste. Jeg skal ta en HCG prøve i morgen for sikkerhets skyld. Er selvfølgelig klar over at mye kan skje så jeg tar ikke helt "av". Men, er letter over at jeg slipper å tenke på hva jeg skulle gjort videre dersom det ble negativt. Jeg var jo ikke særlig optimistisk i utgangspunktet siden det kun ble ett egg denne ganger. Pippi, så leit at det ikke gikk veien for deg. Jeg skjønner det er vanskelig å bestemme seg for EA eller et nytt ivf forsøk. Dette var jo mitt 5. forsøk så det viser at det er mulig å lykkes. Virker som Jan kom med noen gode råd. Håper det går like bra med dere som ruger og som er i gang med nytt forsøk!
Håpefull38 Skrevet 12. september 2011 #42 Skrevet 12. september 2011 Ååååå, så bra, Miss Taurus!!! Dette var gode nyheter!!! Gratulerer med spiren, håper den holder seg der den skal og vokser seg stor og sterk :-) Her har ting gått veldig fort! Fikk sjokk i går ettermiddag da jeg plutselig fant en mail fra Penny hvor hun sier at jeg kan komme nedover i slutten av uka!!! Syklusen min passet veldig godt inn i opplegget deres siden de hadde mange som de skulle ta ut egg på i løpet av uka. Jeg måtte få en scanning i dag for å sjekke om jeg har/får eggløsning snart, så skulle vi ta embryoadopsjon i naturlig syklus. Men jeg måtte også ta blodprøver for å sjekke progesteron og østrogen. Det fikk jeg gjort på sykehuset, og regnet med at det da gikk kjapt. Men fikk beskjed om at det tok maaange dager. Måtte regne med at jeg ikke fikk vite noe før i slutten av uka eller begynnelsen av neste uke!!! Da kunne jeg like godt ha tatt de på legesenteret her, for det tror jeg tar bare 2-3 dager. Håper ikke dette gjør slik at jeg må avlyse turen. Venter spent på mail fra Penny.
Klar39 Skrevet 12. september 2011 #43 Skrevet 12. september 2011 Wow miss Taurus ! Det var gode nyheter. Krysser alt jeg har at dette skal gå bra. Lykke til med HCG prøven.
Håpefull38 Skrevet 12. september 2011 #44 Skrevet 12. september 2011 Her går det så det ryker! Penny ringte nettopp og sa at jeg kunne ta en inseminasjon på onsdag siden jeg har ett egg som ligger klart, og så sette inn donoregg 2-3 dager etter!!! Måtte bare sjekke at jeg kommer meg fra Lofoten og til Athen i morgen først. Har funnet billetter til Oslo med SAS, og videre med Swiss Air. Men jeg kom til å tenke på at jeg har fått tatt assisted hatching på eggene 5 av 6 ganger, så jeg har spurt henne om hun tror det har noe for seg med inseminasjon. Vel, da er det bare å sette i gang med de mange tingene jeg må gjøre før jeg drar i morgen formiddag...
Gjest Pippi9 Skrevet 12. september 2011 #45 Skrevet 12. september 2011 Fantastisk MissTaurus - gratulerer! akkurat som fortjent ;-) hadde jeg vært deg hadde jeg tatt to blodprøver med noen dagers mellomrom, slik at du får målt hcg-stigningen. Jan mente forresten at jeg har 20% mulighet pr blastocyst....har jo hatt det i alle fall to ganger. Så kanskje det er håp? Hmm. Hoi-hoi Håpefull38! det var da voldsomt til opplegg - satser du på firlinger? ;-) Hell og lykke!! Nå er det din tur.
A+C? Skrevet 12. september 2011 #46 Skrevet 12. september 2011 Så flott, Miss Taurus! Gratulerer så mye med god start! : ) Og igjen: Håpefull: God tur nedover!
Håpefull38 Skrevet 12. september 2011 #47 Skrevet 12. september 2011 Takk takk:-) Her satser vi på en hel flokk med en gang ;-) He he, kan jo bli morsomt dette hvis det lykkes. Tvillinger med hver sine gener ;-)
lykkeligalene Skrevet 13. september 2011 #48 Skrevet 13. september 2011 Hurra-hurra miss Taurus:-)))) Gratulerer så mye! Og jammen går det unna med deg Håpefull:))) Da håper jeg på flere fruktbare nyheter i denne høsttråden fremover. Klemklem fra LA & guttaboys
lotte40 Skrevet 13. september 2011 #49 Skrevet 13. september 2011 Takker for at jeg får være med i gjengen, hehe Er veldig spent på hvordan det vil gå med deg nå Håpefull!! Jeg vet at du har prøvd utallige ganger med ivf og nå har valgt donor. Jeg har tenkt å gjøre det samme om nødvendig... har ingen motsetninger til donorløsningen. Men får først gå igjennom ivf nr 2. I dag er 5dagen med stikk, menopur og puregon. Har hatt en del smerter i dag, noe jeg ikke hadde sist. Litt krampelignende. Noen andre som har hatt det slik? Skal til lege i morgen så da får jeg vel svar om noe er galt. Skal forhåpentligvis til Køben/CFC neste uke. Noen andre som skal?
Håpefull38 Skrevet 14. september 2011 #50 Skrevet 14. september 2011 Takk for det, Lotte! Lykke til du også! Oppdatering på donortråden:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå