Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herved åpnet - måtte den bli fruktbar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig! Nå fortjener vi virkelig litt hell:)

Skrevet

Det ble ikke en fruktbar start på den nye tråden, men håper det vil bli bedre etterhvert! Ble selfølgelig negativt her igjen!!!! F**!!! Er litt i villrede på hva jeg gjør nå. Har brukt 500.000 på dette, og får ikke tatt opp ubegrenset med lån. Har veldig lyst til å få en positiv avslutning på dette ganske kjapt, er ganske så lei alle disse Danmarksturene! Er stort sett det eneste man tenker på. Startet ett forsøk og begynner samtidig å planlegge neste for å hele tiden ha en plan. Kan jo lykkes med egne egg, men man vet jo ikke hvor mye lengre man må holde på. Gynekologen min anbefaler meg å gå videre med embryodonasjon. Mye større sjanser for å lykkes der, men kjenner det er veldig tungt å svelge at man ikke kommer til å lykkes med egne egg. Skal ha en samtale med Svend i morgen ettermiddag, så får se hva han sier. Regner med at han mener jeg bør prøve en gang til! Har jo veldig fine egg, men hva hjelper det hvis de på et punkt stopper opp i utviklingen! Vanskelig avgjøreslse dette!!!

Er det noen som har gått på Progynova som har fått blødning før man har sluttet med det? Trodde ikke man fikk blødninger før man sluttet, så jeg tenkte jeg skulle prøve å styre syklusen litt nå. Men hadde en del blodig slim i natt da jeg skulle legge meg, har så vidt sett litt rødt i dag, men kjenner det er noe på gang. Så da har jeg bare stoppet med dem i dag.

Skrevet

Uff, håpefull, det var både trist og veldig ergelig. Hadde håpet at du skulle lykkes nå så du slapp å ta den vanskelige avgjørelsen om hva du vil videre. Dette med EA finnes det jo ikke noe enkelt svar på. Det spørsmålet jeg stilte meg da jeg grublet som mest var om det var viktigst for meg å få et barn eller om det var viktigst at mine gener ble ført videre. For meg var svaret enklere enn jeg trodde. Men så er det jo dette med at tenk om man lykkes på neste IVF med egne egg...det er så vanskelig å sette strek.

Jeg håper fremdeles jeg er gravid med eget egg, 3. hCG på torsdag var også fin. Men i dag 5+4, og egentlig i går også, har jeg ikke kjent noen symptomer så da blir jeg jo veldig usikker igjen. Men det er abslutt ikke noe annet jeg kan gjøre enn å vente. Så da venter og venter og venter jeg.

Fint med ny tråd! Lykke til med gutta boys LA og lykke til med ruging pippi og miss taurus!

Skrevet

Har ikke problemer med å benytte EA og har hele tiden tenkt at hvis det ikke går med egne egg, så blir det det. Vil jo ha barn! Men tenker også slik som du sier her: Hva om jeg blir gravid med egne egg på neste forsøk... Når skal man stoppe den tankegangen??? Kan jo lykkes på 1,2,3-10 forsøk til. Men hvor mye mer penger og energi skal man bruke på det? Det er det å bestemme seg for at NÅ er det slutt som er forferdelig vanskelig. Får jo ut egg, og har fine egg... Synes det er et lite nederlag å akseptere at det ikke blir barn med egne egg. Har reagert mer på det enn jeg trodde jeg kom til å gjøre.

Skrevet

Du har et poeng; en ting er hva man syns før man setter strek med egne egg, en helt annen ting er hva man syns den dagen streken er svært nær. Det hadde vært enklere hvis det var en god grunn til at egne egg ikke funket. Som kjent er det jo du og bar du som må ta valget. Kanskje du skulle ta en hvilemåned og la underbevisstheten arbeide i skjul. Bedre råd har jeg egentlig ikke. Du finner nok ut av det håpefull, det virker nok også ekstra vanskelig akkurat nå som du nettopp har testet.

Stor klem!

Skrevet

Kjære Håpefull38 - det var leit å høre :-( Føler med deg og kjenner igjen tankene du gjør deg. Ikke lett å sette strek når egne egg tilsynelatende ser fine ut. ED synes jeg for egen del en litt problematisk, når jeg trenger både egg-/sæddonor. Da blir det biologiske opphavet ukjent på begge sider for barnet - to ukjente - tror jeg vil ha litt vanskeligheter med å forsvare det. Mange mener jo at det kan sammenlignes med adopsjon, men jeg er ikke enig, det stor forskjell på utgangspunktet. Men selvfølgelig, her er det det som du kjenner og føler på som blir det riktige. Støtter Måne66 sitt forslag om å ta en tenkepause en måned eller tre. Det gjør godt både for kropp og sjel :-)

Måne66 - lite symptomer noen dager trenger vel ikke bety noen verdens ting. Prøv å slappe av, hcg-stignng er jo fin :-) Dater du fortsatt?

Selv så har jeg hatt brun/mørkerød utflod/væske på Lutinus-staven og truseinnlegg noen dager nå. CFC sier det kan være rester etter blødningen jeg hadde ifbm uttak, men jeg synes det høres rart ut siden den stoppet etter noen timer og det er en uke siden. Tror kanskje slimhinnene er såre.

ifht. Progynova Håpefull38, så kan det bare være en blødning du har og ikke mensen. Jeg hadde i alle fall et par mindre blødninger ifbm frysefrsøket mitt i vinter.

Skrevet

Jeg har hatt litt lyserødt/rødt/brunt på lutinus/crinone-staven, og også litt å papiret på toalettet, nesten halvparten av dagene i rugetiden ved hvert eneste forsøk så nå bryr jeg meg neste ikke om det lenger. Har det fremdeles i ny og ne men det spiller visst ingen rolle så lenge det friske røde bare er en dråpe eller to (ser ofte mer ut enn det er) og ikke for ofte. Skal du snikteste pippi, og i såfall når?

Jada, dater fremdeles masse, helt uforpliktende, så han kan vel egentlig forlengst defineres som min faste elsker og det er deilig å ha noe annet å bruke tiden på enn å gruble over symtomer og prosentsjanse for SA. Kan anbefales. Men han vet ingenting om hva jeg driver med her og vil nok aldri få vite det heller for han er ikke kjæresteemne for meg. Heldigvis, hvis ikke så hadde dette blitt komplisert.

Hatt litt symptomer igjen nå i kveldinga så da er jeg "høy" igjen :-)

Skrevet

Så kjipt at det ikke ble positiv test på deg Håpefull:(

Sjønner det ikke er så lett å gi opp når eggkvaliteten ser ut til å være bra, men etter så mange forsøk og mange kroner fattigere er det nok lurt å ta en liten tenkepause som Pippi og Måne foreslår. Håper du får noen kloke råd hos Svend. Du har ikke vurdert å prøve noen andre klinikker for det neste IVF-forsøket? Jeg har tenkt litt om det kan være et forsøk verdt, men håper selvfølgelig at jeg slipper det.

Når det gjelder ED, så er jeg usikker, men hvis valget er det eller ingen barn så vil jeg vurdere ED.

Måne66 dette ser jo lovende ut!

Skrevet

Hei dere! Ser jo lovende ut for deg, måne! Håper dere andre er ved godt mot også. Diskusjonen om ED har jeg også gående med meg selv, da jeg pga elendige hormonverdier nærmest fikk beskjed om å droppe forsøk med egne egg. Men-så ble jeg jo gravid på første IVF-forsøk(etter endel negative inseminasjoner), så kanskje eggene mine holder en stund til likevel. Har uansett bestemt meg for to forsøk til, så får vi se.

Startet med Gonal f i dag, så da er det i gang.

Tvi tvi til alle sammen!

:-)

Skrevet

Mye som skjer her for tiden ja. Skulle gjerne sett dere gravide alle sammen :)

Håpefull, deg har jeg jo fulgt med på hele den tiden jeg har vært her inne og er det noe jeg hadde unnet deg av hele mitt hjerte så er det et barn, jeg tror det er dypt dypt ønsket hos deg. I og med jeg vet at adopsjon heller ikke er et reelt alternativ her til lands så forstår jeg godt at det kan være fryktelig vanskelig for deg å sette strek i noen som helst slags retning.

Jeg kan heller ikke råde deg til noe, men det slår meg at det kanskje kunne vært greit for deg å diskutere saken med en som kan mye om dette og som ikke tjener penger på deg. Det høres jo ut som om gynekologen din er flink og følger deg tett opp. Kan hende hun kunne fått noen eksperter til å uttale seg om din case? Jeg bare synes du har brukt mye penger og det du nå får ut av det er tårer og tenners gnissel. Og det er vanskelig å være i min situasjon og si dette, men da jeg begynte med IVF tenkte jeg 3 forsøk frem i tid. Dersom ikke noe skjedde på de 3 forsøkene var jeg beredt på å legge helt andre planer. Adopsjon er jo som sagt umulig, men tenkte på å bli besøkshjem og kan hende etterhvert fosterhjem. Det ville selvsagt blitt noe helt annet enn det jeg drømmer om, men kunne kanskje lettet litt på savnet tenkte jeg. Uansett har jeg tro på at det å legge en mer konkret plan og holde seg til den kunne være en lettelse på så mange måter. Tenker man kun ett og ett forsøk vil jeg tro det er vanskeligere å avslutte.

Gynekologen min var tidlig ute med å si at jeg ikke måtte bruke for mye tid på inseminasjoner, han mente det var bedre å hoppe over på IVF og anbefalte det lenge før Svend anbefalte det. Gynekologen min har jobbet mye med IVF i Norge og har samarbeidet en del med CFC. Han er en meget dyktig og behjelpelig mann, send meg en PM om du vil ha kontaktdetaljer.

Skrevet

I dag har det ikke vært noe brunt ut å snakke om, derimot så har jeg har hatt en stripe friskt blod på dopapiret ved et par anledninger. Ble veldig bekymret med en gang siden tarmen var litt i ulage også, noe som ofte betyr at mensen er på gang .... Men heldigvis ble det med det - puh! Er ikke vant til alt dette i rugeperioden.

Kanskje jeg sniktester senere i uka, men jeg hater å teste .... Blir supernervøs av det.

Lykke til med forsøket HH72 - måtte det bli noen riktig flotte egg!

Skrevet

Tusen takk for all støtten, det varmer:-)

Ringte til CFC i går ettermiddag siden jeg hadde avtale om å prate med Svend. Men da sekretæren sa hun skulle som om hun fant en ledig lege, så skjønte jeg at det nok ikke var satt opp at det var Svend jeg skulle prate med! Hun sa begge legee var opptatt, så hun måtte få en av dem til å ringe om et par minutter. Spurte hvem av legene som var der, og det var Astrid og Jan. Sa med en gang at jeg da ville snakke med Jan. Han ringte tilbake etter noen minutter og syntes det var veldig ergelig at det ikke lyktes denne gangen heller. Han ville derimot ikke gi meg råd på hva jeg burde gjøre. Han sa at folk tenker forskjellig, noen prøvde gang på gang og holdt på lenge, mens andre gikk over til ED eller andre metoder. Man måtte få holde på så lenge man ville. Han kunne kun gi meg statistikken, og den er jo langt fra bra når man er passert 40. Mener han sa at det var rundt 16-18% sjanse på første forsøk etter fylte 37 år. Over 40 og 3.-4. forsøk: 1-3% sjanse pr egg som blir satt inn. Og det stemmer med det gynekologen på Unica i Tsjekkia sa til meg. Han mente jeg hadde så liten sjanse at jeg burde gå for ED. Der var det opp til 65% sjanse for å lykkes med 1. forsøk.

Så ut fra disse prosentene er det nok ED som burde vært løsningen. Men er enda ikke sikker på hva jeg gjør. H

Skrevet

Kom borti en knapp på tastaturet og plutselig var det lagret....

Har hatt en del kontakt på mail med min gynekolog. Hun har støttet meg veldig og gitt meg råd. Hun mener jeg bør gå for ED. For selv om jeg har veldig bra kvalitet på eggene, så er de nok gamle siden det ikke har skjedd noe til nå. Jan sa også at man måtte tenke på om det viktigste var å få et barn, eller om det viktigste var at barnet hadde mine gener. For meg er det lett å svare på. Må bare venne meg til tanken på at det nok mest sannsynlig ikke blir noe barn med egne egg, og det gjør vondt. Tårene kommer fort når jeg tenker på det. Forferdelig vanskelig dette!

Takk for tilbudet Tingeling!

Skrevet

Skjønner at det er veldig vanskelig, håpefull, og jeg tror det er viktig at tankene dine får ta den tiden de trenger til modne seg før du evt. går videre med ED, så du ikke starter med noe slikt når du er emosjonelt i kjelleren. Føler med deg.

Pippi og Miss Taurus, har dere sniktestet???

Intet nytt herfra, 6+1 i dag, hvis det fremdeles er liv der inne, syns ikke jeg har noen symptomer egentlig men det går jo ikke an å sjekke hcg hver dag så jeg går fremdeles bare og venter på ul onsdag til uken. Driver og forbereder meg på at det blir dårlig tilbakemelding på ul men kjenner at jeg ikke er helt forberedt på det, bl.a. fordi jeg nesten ikke orker tanken på å starte på nytt forsøk. Men jeg kjenner meg selv og vet at jeg nok reiser meg raskt fra asken om det trengs. Enn så lenge lever jeg med et meget avdempet håp om at dette går veien :-)

Skrevet

Sniktesten i kveld på dag 12 var negativ - kunne ikke ane noen skyggestrek. Så det spørs vel om det var det, men enda noen dager igjen til offisiell testdato.

Tvi-tvi Måne66!

Skrevet

Hei, har ligget litt lavt en stund etter negativt forsøk i juni og to måneder med cyster (argh), men har lest og fulgt med på dere andre. Utrolig synd at det ikke lyktes denne gangen heller, Håpefull! Jeg leser med interesse dine tanker om evt. nye forsøk og ED - og prøver å forberede meg på at jeg fort kan ende der selv. Og Pippi, jeg krysser fingre for at det kommer en positiv strek om to dager! :)

Er endelig i gang igjen nå, UL i dag viste 7 follikler og uttak blir lørdag. Skal bli deilig etter all ventingen, men kjenner på at jeg har bikket den "magiske" 40-årsgrensen siden sist og det skremmer meg litt... (Selv om jeg vet at det ikke akkurat er datoen som er avgjørende for fruktbarheten. ;)

Ønsker dere alle (prøvere og gravide) masse lykke til! :)

Skrevet

Hei dere eggedamer!:-)

Hadde første ul i dag og var skuffet over bare tre follikler. Glemte å spørre om de så fine ut. Så driver og psyker meg opp til at d kanskje ikke blir noe ut av forsøket. Attpåtil var det styr med å få svar fra CFC om videre opplegg, måtte purre for å få svar der, og deretter styr m å få time til ny ul på mandag(dårlig kapasitet og de hadde glemt at de hadde lovet meg oppfølging før jeg begynte med stimulering). Stress! De burde vite hvor hormonelle vi som driver med dette er.

Men nå har jeg handtert mer medisiner og skal prøve å fullføre forsøket.

Men æsj, hun Camilla på CFC er ikke særlig god på kommunikasjon altså. Men men, må prøve å tenke at de har gode resultater og at feel good ikke nødvendigvis er på repertoaret:-D.

Angående spotting: d er jo ikke artig, men i forrige svangerskap spotter jeg sammenhengende fra uke 6-10 ca, med vellykket resultat mange mndr seinere:-). Så d trenger ikke være noe galt:-)

Lykke til m ruging, ultralyder og uttak framover!

Skrevet

Heisann!

Da er jeg igang med å sette gonal og håper på at det blir københavntur i midten av september :-)

Jeg har funnet en fantastisk privatpraktiserende gynekolog som hjelper meg med alt jeg trenger. Sist gang jeg var hos han så sa han at han ville sykemelde meg når jeg drar nedover.

Burde jeg ha noen kvaler rundt dette? Dårlig ovenfor arbeidsiveren min?

Jeg må jo innrømme at jeg ble ganske lettet over dette, for det er jo mye penger som går tapt om jeg måtte ta fri uten lønn.

Skrevet

Intet mirakel skjedde - negativ test i dag. Jeg setter nå strek for flere forsøk med egne egg, selv om alt ser tilsynelatende fint ut så skjer det jo ingenting.... Og slik orker jeg ikke å fortsette ut i uendeligheten. Føler meg tom, og tidligere skjebnesvangre feilskjær hjelper ikke akkurat på humøret. Hvorvidt jeg går for eggdonasjon eller ikke har jeg ikke konkludert på enda, men tanken føles fremmed akkurat nå. Savner en debatt på etiske dillemaer knyttet til det - synes alle at dette er helt greit med både egg-/sæddonor? Åpner for debatt på tilhørende sted.

Skrevet

Håper det er ok at jeg blander meg inn her hos dere:-)

Jeg er igang med vårt siste offentlige forsøk,og det ender ikke positivt denne gang heller,så jeg tror vi dropper privatsykehus her i Norge,og reiser rett til Danmark,men hvordan foregår det da? jeg har skjønt at jeg kan kan UL og det som skjer i forkant hos gynekologer her i Norge? Hvem klinikk bør jeg velge da tro??

Kan noen være så snill å forklare meg litt???? stoor takk :-)

Skrevet

Pokker Pippi9! Håper du finner mot og styrke til å ta de valgene du skal ta fremover. Vi får følge spent med på Klar39 og Diddy37 - og kanskje Håpefull38. Kanskje de vil gi rett inspirasjon:-)

God klem!

Skrevet

Shit, pippi! :-(

Vet ikke hva jeg skal si til en som har prøvd så mye.

Men er ikke i særlig godt humør selv, dagens ultralyd viste at det ligger an til bare ett egg på uttak onsdag, max to(en fin stor follikkel, en mellomstor samt en liten). Vurderte i samråd med lindenberg om jeg skulle avbryte forsøket, men samtidig har jeg jo investert masse penger og energi på dette. Og så er det jo ikke så sikkert at neste forsøk gir noe mer uttelling. Men lurer på hvorfor det er så stor forskjell på syklusene. Riktignok er jeg et håpløst kasus iom dårlige hormonverdier, men sist fikk jeg ut seks fine egg.

Men- jeg reiser nedover for uttak onsdag, og håper underlig det blir noe å sette inn på fredag.

Da er vi spent på månes ultralyd, er det denne uka?

Skrevet

Utrolig kjipt å høre at det ikke lyktes denne gangen heller, Pippi. :( Jeg skjønner at du har behov for å tenke på veien videre og håper du finner svaret du leter etter.

Selv har jeg vært i Køben i dag og satt inn to fine egg. Jeg fikk også to på frys og er veldig fornøyd med det, siden jeg ikke har fått noen på frys de siste gangene. Så nå er det ruging for alle pengene. Jeg har heldigvis mye å henge fingrene i for tiden, så håper tiden løper frem til testdato.

Ønske dere alle sammen lykke til med uttak/innsett, ruging, graviditeter samt tanker og beslutninger om veien videre.

Skrevet

Takk jenter :-) har jo kjent på slutten en stund allerede, så var rimelig forberedt nå, men er sikkert ikke "ferdig" med det. Ingen tårene denne gang, har på en måte passert det stadiet.... Livets realiteter har sakte men sikkert siget inn og nok er nok.

Masse lykke til alle sammen - krysser fingrene for perfekte babyer! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...