Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har noen her tatt brystreduksjon og fått til å amme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ammet i 14 dager, kom kun 10-30 ml på hvert bryst, så det sier seg selv at det holdt ikke til mini. Måtte gi tillegg. Det var blodige brystvorter og en frustrert mini som ikke fikk nok melk. Tilslutt fikk jeg brystbetennelse med høg feber, da var det over for min del! Så det var mest pes for vår del! Det kan hende du får det til, vet ikke før du har prøvd.. er så varierende fra person til person.

Lykke til!

Skrevet

jo takk for svar...kan ikke se for meg at dette skal gå bra nei..

Skrevet

Har du begynt å amme nå og tror du har for lite melk, eller lurer du på amming i fremtiden?

Ammehjelpen har en artikkel om brystopererte og amming: http://ammehjelpen.no/artikkel/66/Brystopererte-kvinner

De fleste brystreduserte kan nok regne med å produsere for lite melk til å fullamme, men jeg vet det er noen som har fått til å fullamme. Delamming er jo også et kjempebra alternativ om du ikke kan fullamme.

Skrevet

Synes det var kjempebra at du prøvde og klarte det i to uker, jeg. Den aller viktigste melka for nyfødte er råmelka som kommer de første dagene, og det er bra med alt de kan få.

Skrevet

Jeg har hatt brystreduksjon+løft, og ammingen gikk bra. Jeg hadde mer enn nok melk, så alle har heldigvis ikke de samme erfaringene som hun ovenfor her:)

På grunn av operasjonsarrene hadde jeg nedsatt følsomhet i brystvortene, så utdrivingsrefleksen (den som får melka til å renne) fungerte ikke så godt. Løsningen ble nesesprayen syntocinon, som stimulerer utdrivingsrefleksen.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg har også hatt brystreduksjon, og sitter akuratt nå og pomper! Jenta vår er 3 uker og jeg delammer, det har vært ganske tøft. Bruker også skjold som gjør det enda litt vanskeligere, dette er fordi hun sliter med og få ordentlig tak uten.

I starten ammet jeg ca 20 min på hvert bryst, ga flaske og så pompet for og prøve og få opp produksjonen, hun er veldig urolig ved brystet og hver gang var en kamp. I tillegg ble dette veldig tidkrevende, vi gjorde ikke noe annet. Sammen med en amme hjelper har jeg nå funnet ut at jeg ammer ca 4 måltider, hun får da flaske etterpå, enten erstating om jeg ikke har nok mors melk. De tre andre måltidene får hun kun flaske og jeg pomper. Far gir noen av flaskene, så det er koselig. Har funnet ut at dette er det beste for oss alle, for nå koser jeg meg med de gangene jeg ammer og sitter ikke lengre og gråter fordi hun blir frustrert over lite melk. Synes også hun er mere fornøyd. Jeg ammer de måltidene hvor hun er mest opplagt, og starter før hun er hysterisk sulten. Øver også uten skjold, men det tar litt tid- skulle ønske jeg ikke behøvde de.

Jeg har som regel mello 10-20 ml i det ene brystet og 20-40 i det andre, så ikke akuratt store produsksjonen, men gjør det jeg kan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...