Tre rosa kalver Skrevet 25. august 2011 #1 Skrevet 25. august 2011 3 uker igjen til termin, og hun er allerede 3600 gram. Blir ca 4200 til termin, og ca 4600 hvis jeg går 2 uker over.. Hjeeelp :/ Synes hun kan komme nå jeg. Heldigvis har jeg født to barn tidligere som har banet litt vei..Men det er jo 6 år siden sist!
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 ops.... :/ Kan jeg spørre om hvorfor du har vært på etimering? Jeg fikk vite i uke 29 at han i magen var +13%, nå tørr jeg ikke tenke tanken. For jeg er i ferd meg å gå over den grønne kolonnen. er i uke 35 og magen er 36 :S
Tre rosa kalver Skrevet 25. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2011 Forrige fødsel var et rent lite mareritt. Jenta var 4,2 kg og stjernekikker. Pressingen under denne fødselen var ekstrem vond, og jeg fikk beskjed om at jeg MÅTTE få henne ut, ellers så kunne det gå galt. Hun kilte seg fast med den stillingen hun kom i med panna oppover, pluss at hun var såpass stor. Hjertelyden ble lav, og da hun kom ut hadde hun en apgar på 3..Tok 5 minutter før hun skrek, og det var litt panikk i rommet. Jeg fikk derfor estimering, så vi kan være litt mer forberedt denne gangen, og så jeg slipper å gå særlig over tiden. (Gikk 8 dager over sist). Du kan spørre jordmoren din hvis du er bekymret. Da tror jeg nok du vil få en ultralyd ja. Bør vente til uke 38 da, for før det blir det mindre korrekt. HI
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 25. august 2011 #4 Skrevet 25. august 2011 Åh shaise :/ Hørtes ikke kjekt ut. Da er jeg med, takk for utfyllende svar forresten. Jeg har ei jm som sier at noe er vann i kroppen (eller mye 2-3 ødem) og at nr2 alltid er større, å at jeg har vært "tøyd" en gang før gjør det lettere.... Må si jeg tenker på disse ussle 13% å gruer meg litt mer denne gang, for det gjore så innihekkans vondt. Å storebror var bare 3200g 48lang å 34 rundt hode 2 dager før termin. *shitshitshit*.... ble plutselig litt nærmere fødedagen følelsesmassig nå jah.
Lillegull2011 Skrevet 25. august 2011 #5 Skrevet 25. august 2011 Hva var SF målet ditt og var du i uke 38 nå? Har selv et høyt SF mål og magen helt oppi ribbeina.. Er blitt sendt på UL..
Tre rosa kalver Skrevet 26. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2011 Men det som er så bra, er at du har født før, så da har storebror banet vei. Lykke til til oss begge, går nok sikkert bra HI
Tre rosa kalver Skrevet 26. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2011 Har ikke målt SF siden jeg var 36 uker, og da var det på 35 cm. Altså på øverste grense mellom grønt og hvitt. Nå er jeg 37+5, og har et selvmålt SF-mål på 37 cm. (Det pleier å stemme). Sist gang var Sf en rute høyere på denne tiden, men da hadde jeg også veldig mye fostervann. Hva er målet ditt nå da? Og når har du termin?
Lillegull2011 Skrevet 26. august 2011 #8 Skrevet 26. august 2011 Ble målt hos lege i uke 36 og 37, da var SF 37 cm. Altså på det hvite feltet. Har ligget litt over den røde streken hele tiden, men det har virkelig skutt fart de siste ukene. Er veldig spent på hva de finner ut på UL. Stor baby? Mye fostervann? Var/er magen din "massiv", om du forstår? Min er konstant rund og hard.. Har termin 11 sep. Hva med deg?
Tre rosa kalver Skrevet 26. august 2011 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2011 Spennende da. Regne med den ultralyden er rett rundt hjørnet? Du kan jo føde når som helst nå. Jeg har termin 14.september. Hadde samme termin med min første datter også forresten, og hun kom den 11. Magen min er ganske massiv ja. Stor, rund, hard og kompakt. Ukjente folk har spurt meg et par mnd nå om jeg skal ha når som helst..Litt irriterende:p
Lillegull2011 Skrevet 26. august 2011 #10 Skrevet 26. august 2011 I slutten av neste uke har jeg fått time. Har ventet helt siden uke 36 på UL (er nå 38+1). Er veldig spent og synes godt at jeg kunne fått kommet før! Ingen tegn på at prinsen vil ut. Mensensmertene har stoppet opp for lengst, sliter kun med vonde kynnere nå og da.. Haha, jeg kjenner godt til de kommentarene! Og når jeg sier termindato -"Åja, det var jo ganske lenge til egentlig" (Er ganske liten og tynn fra før av så man legger godt merke til den enorme magen)
lisstupp Skrevet 26. august 2011 #11 Skrevet 26. august 2011 5 år mellom mine to første nr 1 var ca 3600 og nr to nesten 4300. Kjente ikke noen forskjell jeg. Kommer jo også litt ann på hvor lang babyen er. Du kommer helt sikkert til å klare fødselen fint. Lykke til
Ceccan** Skrevet 27. august 2011 #12 Skrevet 27. august 2011 Jeg var på ultralyd for å sjekke leie på babyen... fikk da vite babyen var 15% over normalen! Min første.. må si jeg ble litt bekymret! Veldig redd for å gå 2 uker over nå! Kan man be om evt. bli satt igang før da??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå