LilleFru Skrevet 25. august 2011 #1 Skrevet 25. august 2011 Vannet gikk kl 0430, og poden på 8 hadde nettopp sovnet mellom oss etter mareritt... Jeg fikk vekt begge gutta (!) og hadde kommet meg ut av sengen med håndklær da - SPLOSJ! - kom hele vannballongen! Og siden hodet ikke var helt festa på siste kontroll, ville føden ha oss inn med en gang. Heldigvis hadde vi mine foreldre på overnatting, så barnevakt for 5- og 8-åringen var på plass. Vel vel, kl 06 kom vi til sykehuset, fortsatt helt uten rier, så vi ble undersøkt og alt var bra, og fikk ligge på et venterom så lenge. I 10-tiden starta riene, og halv tolv sa jeg til min kjære at han fikk fikse oss litt lønsj, ellers rekker vi det ikke! Lønsj fortært mellom riene, som gikk helt fint å puste konsentrert gjennom, og kl 12 kom jordmor innom og så at jeg ikke kunne snakke under riene, og da fikk vi jaggu en fødestue ganske fort Med til historien hører også med at det var kø på fødestuene denne dagen, og flere ble sendt til nabosykehuset! Vi hadde flaks, og fikk den største stua, med det største badekaret, så da jeg var undersøkt igjen, ble det fyllt i badekar og jeg kunne synke i. DEt var deilig! En liten stund... Så ble jeg så uvel, svimmel og hjertebank, for vannet var for varmt Men på vei opp og ut fikk jeg ny ri, og da ble jeg sittende på huk med overkroppen over vann, og DET var deilig, jeg fikk kjølt ned igjen. Så tenkte jeg - alternativet til badekaret er den forferdelige sengen... Så jeg ble! To rier etterpå måtte jeg be min kjære få tak i jordmor, for her kommer pressriene! Tre rier til greide jeg la være å presse, så tok det fem eller seks pressrier, og verdens vakreste prins kom svømmende til oss! Det var fantastisk! Fødselen gikk som en drøm - og jordmor og barnepleier mente det var en premiefødsel som burde vært filmet og vist frem Mulig de sier det til alle... Nå er poden en uke, og alt er vel. Inatt var han faktisk våken bare en gang og ville ha mat! Da er det ok å være nybakte foreldre. Og de store søsken er uhyre stolte, storebror kan ikke tro at han har fått en liten bror, og syns han er verdens desidert vakreste baby. Og jeg er enig Lykke til videre alle sammen, jeg takker for meg og sender masse fødestøv til den som venter.
miepia30 Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 gratulerer så mye! Høres ut som en fin fødselsopplevelse.
Pogoled Skrevet 25. august 2011 #3 Skrevet 25. august 2011 Gratulerer med gutten:) Tar i mot det jeg kan få av fødestøv siden jeg er en dag på overtid...
Gloria ** Skrevet 26. august 2011 #4 Skrevet 26. august 2011 Gratulerer med prinsen - og for et flott og staselig navn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå