Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har Emmaljunga Edge Duo, og bruker nå sportsdelen. 2010 modell. Den er ganske lik som sportsdelen til de andre emmaljungavognene tror jeg.

Synes jenta mi på 7 mnd "glir" veldig ned, er så stor avstand fra rygg til sele/det på vogna som hindrer fra å gli ut. Og når hun sitter i selen så glir hun fremdeles litt mer ned, og selene er så lange (altså fra toppen av ryggen på vogna, ingen flere "hakk" å sette selen i), de glir jo over ansiktet om de skal være stramme nok til å holde henne på plass (hun kan ikke å sitte selv helt enda)! Dessuten er fotbrettet hellende nedover. Når jeg da i tillegg har skinn i vogna så blir det enda mer hellende nedover, skulle gjerne kunnet dytte den opp et hakk til men det er bare den stillingen eller at den ligger helt ned... ser så ubehagelig ut.

Hva synes dere andre, er det bare jeg som ikke har knekt koden på hvordan den brukes? Hvordan sitter deres barn i sportsdelene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selene er altfor store til vår gutt på ni måneder. Vi bruker de ikke enda siden han ikke prøver å klatre noen steder...

Emmaljunga har denne http://www.emmaljunga.com/no/Tilbehor/Varme_kjoreposer/Minimizer_sittepute-592.html

Tror den koster rundt 500,-.

Noen vognposer har hull i flere høyder slik at man kan velge å ha selene lenger ned mot barnet. Fant denne i farta som et eksempel, men er sikkert flere som har samme system. http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/ut-pa-tur/vognposer/babytravel-vognpose.html

Har ikke bestemt oss for hva vi skal gjøre når han trenger selene, men ville bare tipse om Minimizer :-)

Skrevet

Gikk rett og slett og kjøpte noen andre seler. De kan man fint feste i noen kroker som er på siden i vogna:) Og da bare dro jeg de som er fastmontert bak skinnveggen i vogna:)

Opplever også det samme som deg, men kjøpte i en KID butikk et lite gummistykke som man legger under tepper for at de ikke skal gli. La dette under skinnet i vogna.......

Skrevet

Hvor kjøpte du de selene? Har du Emmaljungavogn? Har ikke sett noen kroker på sidene :-)

Skrevet

Jeg kjøpte de i en barnebutikk her i Drammen, der jeg kjøpte vogna. Løft litt på trekket og ned på siden på begge sider er det en svart plastikk hemper på hver side:) Jeg så de helle rikke først, men har ei venninne med samme vogna så hun viste meg de......

Si fra hvis du ikke finner seler, jeg kan kjøpe til deg og sende:) Kostet rundt 200, tror jeg.....

Skrevet

Tusen hjertlig takk for svar!! Jeg skal se nærmere på Minimizer til vogna, tror jeg skal kjøpe det, og evt kjøpe andre seler og anti-skli underlag (som forresten også høres genialt ut). Tar fortsatt imot gode forslag hvis det er flere som har tips!

Ang Minimizeren- hvor kjøper man det? Der de selger emmaljunga, eller er det noen nettbutikker som har de? Den så jo genial ut, er den like nyttig som den kan virke som?

Skrevet

Dro for å skulle kjøpe minimizer, men de var tomme for det i butikken, og fikk av personellet anbefalt å heller kjøpe ny sele, så endte opp med det istede! Mye billigere da. Har ikke prøvd det enda så er spent på hvordan det fungerer :)

Skrevet

Men du fant de to hempene til og feste selen i??? Og hvordan går det med de nye selen hvis dere har fått prøvd de da......

Skrevet

-Er vel egentlig ikke anbefalt å sitte i vanlig sportsvogn, når de ikke sitter av seg selv? Er det ikke en sånn rygg man kan ta opp i dypvogna, også støtte med dyna f.eks? Min er også 7mnd og sitter ikke i sportsvogn enda...(bagen er jo så stor og fin, og de blir så fort store;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...