Gå til innhold

4 åring som plutselig er livredd sengen sin..

Anbefalte innlegg

Han har alltid vært en trygg og god gutt. Har sovet natten rundt siden han var 8 mnd gammel.

Fikk ny seng for et år siden, som han elsket - en tøff bilseng.

De siste 2 ukene så har han kommet inn til oss HVER natt og grått. Han skjelver og sier at han ser noe der inne og at det snakker til han. Han nekter å si om det er et menneske/elefant/maur/fugl etc.

I begynnelsen så trodde jeg at han gjorde det for å få litt ekstra oppmerksomhet. Ligge mellom mamma og pappa liksom, men spesielt de siste 4-5 nettene så har jeg merket at han virkelig ER redd.

Han legger seg frivillig i sengen, men da må lyset på og jeg må sitte hos han til han sovner. Lyset må være på hele natten.

Han pleide å gå å legge seg (han har et spill han spiller litt i senga), så kom jeg opp ca 10 min etterpå for å lese og snakke litt.

Nå nekter han å gå opp uten meg.

Han er absolutt ikke typen til å være sånn for ingenting.

Hvordan gripe dette an? Samlivet blir jo også så som så, da vi pleide å ha sex hver kveld, men det nytter ikke nå, for han kommer jo rett som det er inn på soverommet eller ned i stua.. Ikke sover vi/han godt heller, for det blir trangt i sengen.. Men han er virkelig redd og jeg vil ikke bagatellisere hans følelser.

Hvordan gripe dette best an?

Fortsetter under...

Ikke for å skremme deg, men når han sier at han faktisk ser noen der inne, så gjør han nok det.. De fleste barn har evnen til å se ånder, og ånder er det gjerne i de fleste hus. Jeg tuller ikke med deg nå altså, jeg ville tatt kontakt med noen som kunne drevet ånden (e) ut fra huset deres! Hvis du ikke vet av noen, så google på det.

Jeg har selv opplevd dette, og fikk foretatt åndeutdrivningen pr telefon faktisk. Vet at personen vi snakket med var seriøs, han kunne beskrive huset vårt i detaljer og fortalte mye om ånden som var i huset.

Når dette er gjort, må du bruke ytterligere tid på å overbevise gutten om at det nå ikke er noe der lengre. Barnas trygghet må man ta på alvor, og det gjør du jo allerede.

Lykke til :)

Jeg husker som 4-5åring at jeg våknet av at det kom et monster inn på rommet mitt gjennom vinduet. Det var jo bare et mareritt, men for meg så hadde det skjedd i virkeligheten.

Jeg løp inn på rommet til foreldrene mine og ville sove i midten. Og etter den natta så sovnet jeg alltid I min egentlig seng, men våknet I løpet av natta og gikk inn til foreldrene mine.

Og sånn holdt jeg på frem til jeg var 9-10år gammel. Jeg sov ikke I midten alle de årene, men trakk med meg madrassen min inn på rommet dems.

Poenget mitt med å fortelle dette er å få frem at det er noe som har skremt han såpass mye. Et mareritt, en rar lyd på natta e.l.

Han klarer kanskje ikke sette ord på hva som har skjedd, eller hva Han er redd for - men Kanskje Han klarer å utrykke det gjennom tegning, eller rollespill med dukker?

Sett tilbake skulle jeg ønske mine foreldrene hadde prøvd litt mer iherdig å finne ut hvorfor jeg kom inn til de HVER natt I så mange år.

Masse lykke til, jeg håper dere finner ut av det og finner en løsning.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...