Gå til innhold

Prøver igjen.. Noen som kan hjelpe ei andregangsfødende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når riene begynner, kan dem starte med feks 2 min mellom eller er det sånn at dem begynner med 15-20 min mellom hver ri i starten..? Er andregangsfødende, så dette burde jeg vel lite...men.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mne er alt mellom 15-2 min... så antar alt er mulig... er 2 gangs selv også :)

lykke til :)

Skrevet

På meg så begynte det med ca 15-20 mins mellomrom mener jeg å huske fra sist gang. Men som alt annet har jeg skjønt at det kan variere. Men de blir i de aller fleste tilfeller regelmessige når man er ordentlig igang. Og leste et sted at man regnet starten på fødsel fra man hadde regelmessige rier med 10 min mellomrom.

Men er jo også de som aldri får riene regelmessig heller. Er visst ingen fasiter med dette fødegreiene.

Skrevet

Mine begynte med 10 min. mellomrom, men de varte knapt 50 sek. i mange timer.

Skrevet

min forste fodsel startet med at vannet gikk og da fikk jeg regelmessige rier med 2-3 min mellomrom med en gang. saa trenger ikke begynner med lenger mellomrom

Skrevet

Samme skjedde her. Vannet gikk og riene kom med det samme med 2min mellomrom di første 45min, så var det 1,5min mellom.

Skrevet

Tusen takk for svar jenter :-) Greit å være litt klokere til det begynner..

Skrevet

tror de kan starte forskjellig, men det kan hende at du faktisk har hatt rier lengre før du kjenner det. Spørs om du kanskje som meg forrige gang hadde mye kynnere så jeg kjente ikke at riene hadde begynt før jeg hadde 6 cm åpning, trodde det var de samme kynnerne jeg har hatt i flere mnd. var egentlig glad for at jeg var på sykehuset fra før av ellers har jeg ikke rukket å komme fram før jeg føde. Fødte ca 30 min etter at jeg oppdaga det. Ps kan jo hende det gikk fortere for meg ettersom det var 4 gangen

Skrevet

hos meg startet det med at jeg våknet med skikkelige "mens-smerter", få minutter etterpå kom den første rien, varte kort, me deretter gikk det slag i slag og de kom tett med bare få minutters mellomrom, havna på føden ca en time etterpå. våkna kvart på 4 på natte men smertene, til på halv 8 på morningen kom den lille...

så er nok ikke noe fasitsvar nei, men greit å være litt føre var hvis man har lang vei til sykehuset ? her er det bare 6-7 min, så var jo ikke så farlig ...

lykke til , du vil nok merke når det er tid for å ta en tlf til føden, og det er jo bare å spørre dem der og hvis du lurer :)

Skrevet

Takk for svar begge to :-) Har 1 times tid kjøring til sykehuset og en barnefar som opplever dette for første gang.. såå, greit å kunne beregne god tid :-) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...