Gå til innhold

Hva sier man til søstern sin når...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Himmel, det er ikke verdens undergang å få et barn med downs, men det kan komme endel hinder i veien framover som operasjoner osv. Du bør lese litt om downs og lære deg om hva det innebærer.

Du gratulerer, ber om å få holde, koser og "sniffer" , duller og daller, akkurat som du skulle gjort med hvilket som helst annen nevø eller niese. Spør hvordan fødselen var, osv..

Du må jo bare hoppe i det og da og besøke søstera di. Lodd stemningen, det KAN hende hun er lei seg, gråt da med henne, det KAN hende hun er overlykklig, vær da glad med henne. Hovedsaken er at du støtter henne, og lar henne vite at du er her, og vil hjelpe henne i tiden som kommer.

Til en av mine søstre ville jeg sagt;

"Gratulerer !!!! for en nydelig lite nusk!!!" Så ville jeg blitt veldig rørt, grått litt og sagt videre "dette kommer til å gå bra ! du kan regne med masse hjelp og støtte fra oss!!!"

"Hvordan har du det ? Hvilken tanker har du rundt at h*n har Downs, har du fått snakket med noen ? Downs er ikke det verste, se hvor godt mange klarer seg!" "Det går bra kjære søs.)"

Gratulerer med den nyeste i familien :)

Jeg gjorde det til en venn av meg som fikk barn med Downs, og det første han da spurte om, var om jeg visste det. Ja, sa jeg, men det er vel likevel den nyeste i familien? :)

Det er ikke verdens undergang, men så klart er det en sorg i starten. Og sorgen kan minske om ikke alle rundt viser hvor "trist" det liksom bør være........

Annonse

Søstern min har det veldig tøft nå.

Hun er i sjokk, hun har vært hos psykolog, men hun er stol også, babyen er bare nydelig <3! Og det var så godt å prate med henne.

Takk for hjelpene svar.

Og du som sendte linken med den bloggen. Jeg gråt så fælt... Nydelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...