Gå til innhold

HJELP fra erfarne mødre/fedre!

Anbefalte innlegg

Hei!

Mannen min og jeg venter vårt første barn i januar. I våre familier er det en stund siden siste eple på treet så dagens lys, og tips og råd i forhold til hva slags utstyr vi trenger må vi følgelig få andre steder fra :) Jeg er 24, og venninnene mine har naturligvis ikke kommet like langt som meg i familieplanleggingen.

Så; vi får altså barn midt på mørkeste vinteren - hva slags fasiliteter må vi da se etter ved en vogn? ER HELT GRØNN PÅ OMRÅDET, OG KJENNER INGEN SOM KAN HJELPE MEG! :)

Har sett på kombivogn av typen:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30145055

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30265002

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30260139

Det ser veldig praktisk ut å kombinere bilsete, sportsvogn og bagvogn i ett. Vi har dessuten er liten trang leilighet med lite bodplass, så vi må tenke litt plasshensyn også. Er denne typen vogn grei å bruke vinterstid i forhold til å komme seg frem på slaps-/snø-/isføre (bor i Bergen) og at babyen ligger lunt og godt? Går den praktiske løsningen på bekostning av noe annet?

Vogn av denne typen ser så små ut, vil vi bli nødt til å bytte vogn etter ett år? Av økonomiske hensyn vil vi helst gå for noe vi kan ha en stund.

Jeg kommer til å bli nødt til å ta med meg babyen på forelesninger på universitetet (som holder til i gamle trange lokaler), trenger derfor en vogn som er lett å manøvrere og ikke tar opp hele korridoren!

Blir veldig takknemlig hvis noen har noen tips/anbefalninger til oss! :D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143509922-hjelp-fra-erfarne-m%C3%B8drefedre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 2 barn selv så litt erfaring har jeg. Den første linken syntes jeg hjulet fremme så lite ut med tanke på snø, men jeg har ikke erfaring med den så kan jo hende den er god. Bebe confort hadde vi til nr 2 å etter 2 uker ble den byttet ut, jeg syntes den var kjempe ustabil når vi gikk på grusveier. itilegg er sportsvognen liten og ikke så lun. Byttet den i en Emmaljunga city cross å jeg bare elsker den vognen, vi har også liten leilighet men det går fint :)

Den siste vognen har jeg ikke erfaring med heller. Jeg har også hatt Emmaljnga Cangeroo, den blir veldig flat sammenlagt men lang, den er super den også :)

Har hørt mye bra om bugaboo sine vogner, de har to små singbare forhjul men man kan kjøpe vinterhjul til den slik at den funker bedre på snø :)

Jeg syntes hvertfall det er viktig å ha en god å lunbag, samtidig en lun sportsvogn. Vi bor også i Bergen å jeg kom fint frem med City Crossen i vinter uansett føre :)

Jeg syntes også det er viktig at sportsvognen kan være mot meg, siden eldste ikke likte å sitte fra oss. Jeg syntes det er koselig å ha kontakt med barnet på tur, men akkurat der er vi alle forskjellig ;)

Har også hatt slik bilsete til vognuderstell men skal si at det ble lite brukt. Blir nok brukt en del nå som nr 3 kommer, rett inn i bhg å slikt vist babyen sover, men til nr og forsåvidt nr 2 ble det lite brukt.

Vet ikke om du ble så mye klokere men

Vi gikk på tidenes bomkjøp sist vi handlet vogn, kjøpte en tung og stor simo vogn. denne gangen gikk vi til innkjøp av en emmaljunga nitro city. vognen blir veldig liten ved sammenleggelse (tar altså liten plass i bil, bod). er lett og svinge, har to svingbare forhjul. den er også veldig lett :) vi kjøpte den ny med sportsdelen, og skal nå etter jul gå til innkjøp av bagdel slik at den er klar til det nye familiemedlemmet :) baggen er god og lun for babyen, og når du kjøper sportsdel til følger den barnet så lenge barnet bruker vogn :)

Ny er vognen litt dyr, men har sett på finn at det er en del som selger city cross med bagdel og sportsdel for en god del mindre enn nypris :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...