Gå til innhold

Arya som jentenavn..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er et navn som funker på begge kjønn, men vil si at det klinger særs feminint på norsk så jeg ser ingen grunn til at du skal velge det bort fordi det også er et guttenavn. Får skikkelig Game of Thrones/Song of Fire and Ice følelse, og synes navnet er vakkert :o) Synes søsteren har et vel så fint navn (Sansa), men det egner seg bedre på engelsk.

Annonse

Annonse

• 4 uker senere...

Vi er nok ikke de eneste som synes det HI.

Har vært flere tråder der noen snakker om å døpe barnet Arian, Arya og slikt. Og som regel kommer det flere svar om at det høres "arisk" ut..

Så nei, jeg liker ikke det navnet.

Forskjellig smak for alle :)

Ja når det kommer til navn så er det bestandig masse forskjellige meninger :) Hver har sin smak. Har sett mange navn som jeg ikke synes er fin i det hele tatt. Setter pris på at alle sier hva de mener om navnet, var det jeg var ut etter! :) Hehe

Jeg kopierer fra Navneguiden. ( Arya/Aria som jentenavn eksisterte ikke)

Et guttenavn av persisk opprinnelse. Navnet Arya har aldri tidligere vært så populært og er for tiden på 556. plass på listen over guttenavn i Norge. Betydning: persisk: navnet oversettes gjerne som "en som ser ut som en arier", en lyshudet. Det er 29 personer i Norge som har dette navnet.

Altså : En som ser ut som en arier. Lyshudet!

Altså : Arisk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...