Gå til innhold

Kan jeg ha tatt så feil? Ang perm og NAV

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg gikk ut i perm 9/7, fødte noen dager før så har mistet 8 dager.

Har tatt ut 100 % perm så jeg er ferdig med min perm den 9/3 minus 8 dg som blir 2/3. Deretter har jeg 22 dg ferie som må taes ut før pappa skal ha sine 12 uker. Dette betyr at jeg skal tilbake på jobb 26/3 og ikke 19/3 som det blir nå?

For i vedtaket jeg har fått i dag står det at jeg er ferdig 28/2- noe jeg ikke helt forstår. Da har de også trukket fra disse 8 dagene.

Er det jeg som tuller eller er det de?

Glad for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok du. Føder du før termin, "mister" du dager. Det er tiden med barnet som teller om du skjønner. Jeg fødte 4 uker før termin, og mistet da 4 uker.. Eller egentlig ikke, for jeg hadde like mange uker etter fødsel som andre. :) Litt kjipt, men litt rettferdig også egentlig. Om du går over, får du derimot ikke mer, og "mister" tid med barnet - kjipere det da egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker at det er 22 dager ferie til gode da? De har sikkert bare overført 3 uker, og tenker at resten av feriedagene vil arbeidsgiver gi deg i kommende år, eller utbetale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha ferie blir ikke dette tatt med i opprinnelig vedtak. Da får du din permisjon samt pappas like etterpå. Skal du ha 22 dager ferie før far skal ta ut sine uker, må far søke om utsettelse av pappapermen. Leser du vedtaket ditt så står det om dette. Han må søke innen du er ferdig med din opprinnelige permisjon i hht vedtaket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Hi: Er du usikker kan du sjekke foreldrepengekalkulatoren og sette inn korrekt termin. Da ser du. Ferien din kommer som sagt i tillegg, og nav tar ikke med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fars 12 uker uten om mors uker ? Altså uten om de 47 eller 57 ukene mor kan ta ? Trodde fars 12 uker var inni de 47-57 ukene jeg. Å hva mener du med miste 8 dager ? Må man ikke gå ut i permisjon 3 uker før termin ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...