SAE + MAE <3 Skrevet 25. august 2011 #1 Skrevet 25. august 2011 Jeg har en tass på 6,5 mnd. Vi har brukt babybjörnen frem til nå, men den holder jo bare opp til 11 kg, og siden lillegutt nå snart tipper 10 kg fungerer ikke den så mye lenger. Den begynner også å bli ganske ubehagelig å bruke.... Vi er mye ute på tur så må kjøpe noe nytt han kan bæres rundt i, men problemet er at jeg vet ikke hva vi skal kjøpe.... Vi har sett litt på bæremeis fra Bergans, men da må de kunne sitte helt selv (tror jeg?) og lillemann sitter fint oppreist i f.eks. tripptrapp stolen sin, men sitter ikke enda uten hjelp på gulvet. Er det noen som har bæretøy å anbefale? Gjerne hvor barnet kan sitte foran og bak på den som bærer
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 Manduca er super, og kan brukes både på rygg og mage! Hoftebeltet tar det meste av vekta, så man kjenner det ikke i rygg eller skuldre i det hele tatt (anbefaler ryggbæring av store babyer, men ved magebæring er det selene i kryss bakpå ryggen som er det beste:) http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258
SAE + MAE <3 Skrevet 25. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2011 Men kan barna bæres fremovervendt på magen? Ser de noe når de blir båret på ryggen? Eller ser de bare rett inn i bærers rygg?
MammaMø med to små Skrevet 25. august 2011 #4 Skrevet 25. august 2011 I en manduca kan ikke barnet bæres framovervent på magen. Dette er pga ergonomsik riktig sittestilling i selen. De sitter veldig bredt i selen pga at de ikke skal henge etter hoftene. Og når de sitter mage mot mage så har de anledning til å legge seg mot brystet til den som bærer og ta en pause fra inntrykkene. Det kan de ikke når de sitter framovervendt. Barnet ser helt fint ut på sidene når det sitter på ryggen!:-) Mini er nå 17mnd og jeg bærer han fortsatt i manducaen:) Slet litt til å begynne med å få han til å sitte i ro når han måtte sitte med ansiktet innover, men etter litt tilvenning gikk det helt fint:) Anbefaler også Manduca:)
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 25. august 2011 #5 Skrevet 25. august 2011 Så vidt jeg vet er det bare babybjørn som de kan bæres forovervendt i (unntatt meisene da). Vår gutt likte dårlig å bli båret innover på magen min da jeg byttet fra bb til Manduca ved 3,5 mnd. Ved 5 mnd begynte jeg å bære ham på ryggen isteden, og det liker han godt. Tok litt tilvenning så vi tullet litt foran speilet og danset/galopperte litt rundt de første gangene.. Vi har og Bergans, men selv om han setter seg opp selv nå så blir han veldig liten oppi den nå (6 mnd og 8,5 kg). Trur den kan passe fra 9 mnd kanskje. Bb er enklere å ta på, så jeg bruker den fremdeles på butikken.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #6 Skrevet 25. august 2011 Beco har en ny type sele hvor du kan ha babyen forrovervendt. Den er også enkel ift ryggbæring. Du fester barnet i selen før du tar den på, som en ryggsekk.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #7 Skrevet 25. august 2011 Vi har en Bergans bæremeis og er superfornøyd med den, og har brukt den nesten daglig!!! MEN er nok litt tidlig å sette pjokken på 6,5mnd oppi der. Vi brukte den først fra 9-10mnd-alderen.
MammaMø med to små Skrevet 25. august 2011 #8 Skrevet 25. august 2011 Det anbefales uansett ikke å ha barnet forovervendt på magen. Nettopp pga inntrykk og ikke mulighet for pauser fra inntrykkene. OG pga dårlig ergonomisk stilling på hoftene og beina. I tillegg er det mye bedre for den som bærer at barnet sitter den riktige veien.
glerme81 Skrevet 26. august 2011 #9 Skrevet 26. august 2011 Vi har en suuuper bæremeis, den er fra littlelife, passer fra 6 mnd- 3 år! Den har et lite "sete" som senkes etterhvert som barnet vokser. Vi kjøpte denne da snuppa vår var 6 mnd og har brukt den siden da! Barnet sitter godt og støttes opp i god sittestilling, jenta våres elsker turer i littlelife'n! Vi kjøpte den gjennom sport1. Anbefales på det sterkeste! Mye lettere å bære i bæremeis enn i bæreseler når babyen begynner å bli 6 mnd å større Lykke til! http://www.littlelife.com/html/child_carriers/voyager-s2.html
Koneogkone+2jenter Skrevet 27. august 2011 #10 Skrevet 27. august 2011 Vi har også bæremeis fra littlelife til vår snuppe på 9 mnd. Kjempegod. Hun er liten, men den er justerbare i alle retninger så hun sitter kjempegodt. Kjøpte fra fjellsport.no. Kjempekjapt levert, og billigere enn i butikker da de har salg på bæremeiser om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå