Gå til innhold

Hvordan er formen til dere rundt uke 35/36??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er min nr 2, og det er helt vanvittig så mye kynnere, menssmerter, nedpress og stikninger jeg har denne gangen!!! 2 år siden forrige fødsel der jeg på forhånd kun hadde litt nedpress og kynnere de siste 2-3 ukene!

Er det normalt dette? Det er såvidt jeg klarer å gå skikkelig, og får kynnere både stående og sittende/liggende. Menssmerter hver dag, men ikke hele dagen, og noen ganger må jeg holde pusten pga sterke stikk/smerter nedover...akkurat som babyen borer seg nedover!?

Sist jordmor sjekket (2 uker siden) hadde jeg myk livmorhals men var lukket....håper virkelig disse vondtene fører med seg en kortere fødsel...puhh...kan bli noen laaaaange uker frem til fødsel!!!

Hvordan er det med dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Her er det akkurat samme.. er 35+5 i dag (førstegangs) og vagger som jeg skulle fått noe opp i baken :P

Har masse nedpress, og som du sier, kjennes det ut som han borer seg ned. Verker i underlivet , og etter en time med shopping eller gåing må jeg ligge resten av dagen... Masse vondt i korsryggen (spesielt hvis jeg har vært så dum å sittet eller ligget for lenge i samme stilling) , og ligger med pute mellom bena. Så du kan trøste deg med at du ikke er aleine hvertfall ;)

Vet jo ikke, men har hvertfall hørt at jo mer kynnere o.l mn har , jo mer klargjør kroppen seg for fødsel. Så får jo hvertfall håpe det stemmer :) Når har du termin?

Skrevet

Hei!

Nr2 her og :o) Hadde masse kynnere, vonde kynnere så jeg trodde magen skulle revne.... Men etter tips fra svigermor som jobber med helsekost, kjøpte jeg meg magnesium tab. Vips var kynnere borte på 1 dag.... sprøtt. Har jo kynnere, men laaangt i fra så sterke at det gjorde vondt hele tiden. Ellers sovet godt di siste to nettene :D Mye vann i kroppen, er trill rund i ansiktet, men ikke noe å gjøre med det. Har fått energien tilbake og begynt å ordne redet, pakket baggen, slapper mye av. Husvask er sist på lista, tar bittelitt for hver dag. Sørger for å ha masse tid med 3åringen, leverer han sent i bhg å henter tidlig. Så her er det egenpleie av god samvittighet, å samle krefter. Kunne sikkert sovet på dagen, men men.....

Magen tar stor plass, ryggen verker, bekkenlåsning på venstre side.... jaja det går snart over :o)

Har bestillt time til modningsakupunktur til Tirsdag, så jeg er spent på om det virker. Drikker bringebærblad te for det er jo sikkert nyttig for noe :P Skal sikkert begynne med jordnøtt olje smøring oxo snart. Er rene hekseriet her :o) Så lenge det er naturlig så hvorfor ikke.

Ellers er hodet festet å etter planen/erfaring så venter jeg bare på at vannet skal gå og riene kommer. Klar til fødsel om noen uker!!

Skrevet

Har termin 30 sept,men regner med å gå overtid slik jeg gjorde med nr1... men skal spørre jordmor på neste kontroll om hun kan kjenne etter om disse vondtene gjør noe for seg * håpe håpe* tenk hvis vi skulle føde litt før tia...d hadde vært no d;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...