Gå til innhold

Ser ut til at barnehagene her er fulle

Anbefalte innlegg

Så da må jeg vel tenke på å finne en dagmamma. Men det virker vanskelig å finne en godkjent dagmamma som faktisk gjør jobben sin? Vil ikke ha en dagmamma som setter barnet mitt foran tv med litt godteri så hun får surfe på nett i fred.

Og så virker det litt komplisert dette med betalig og skatt og sånn? Noen som har dagmamma og kan fortelle litt om det?

Fortsetter under...

Hvis du finner en dagmamma med gode referanser, som f.eks. går i Åpen Barnehage av og til, og som kanskje dine bekjente kjenner til... Da føler jeg at det er ganske trygt.

Dagmamma kan selv gå til Ligningskontoret og oppgi hvor mange barn hun passer. De som betaler for dagmamma skal fylle ut et skjema (1 side), og levere til myndighetene, Lønns- og trekkoppgave for [aktuelt årstall], og dagmamma skal der føres opp som mottaker.

Fotografering av barna og evt videoopptak, kan skape enda større trygghet for at de faktisk har vært på lekeplassen en tur. Hvis de er i Åpen Barnehage vil jo personalet der legge merke til dagmamma og "følget" hennes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...