Gå til innhold

Dette blir et trist og bekymringsfult svangerskap:( (kort) noen med samme problem?

Anbefalte innlegg

Har vært til ul i uke 16 og det viser seg at morkaka ligger rett under navlen(foranliggende).. pga dette er det vanskelig å kjenne liv.. jeg er nå i uke 18 og kjenner INGENTING:( verken utvendig eller innvendig.

noen som har samme erfaring

er det noe man må ta hensyn til?

stemmer det at ungen blir tatt 3 uker før termin pga dette?

Fortsetter under...

det er da ikke noe mer unormalt å ha morkaken plassert foran enn det er å ha den bak. placenta anteroir og posterior er to helt vanlige morkakeplasseringer.

ingenting man må ta hensyn til utenom de hensyn man tar generelt som gravid.

barnet blir ikke hentet ut 3uker før termin pga av.

kanskje du blander dette med det å ha morkaken over fødselskanalen? dette kalles placenta previa, marginal eller total.

Du kommer sikkert til å kjenne liv etterhvert. Uke 18 er fortsatt tidlig. Vent noen uker, så kjenner du nok spark.

Så lenge morkaka ikke dekker livmoråpningen, så er det ikke noe skumlere med morkaka der du har den plassert.

jordmor sa at alle morkaker flytter litt på seg og det kunne skje at den kom ned foran utgangen.. men er ikke det jeg henger meg mest oppi siden dette blir mitt 3 ks..

det jeg ikke liker er tanken på å ikke kjenne liv. noe som visstnok er veldig vanskelig siden morkaka ligger som ei pute foran barnet. og jeg kan heller ikke kjenne noe innvendig..

mellomste i hus slutta og vokse og ble tatt en mnd før tida siden jeg ikke kjente særlig liv og ble akutt ks.. er redd for at noe skal være galt men så vet jeg det ikke siden jeg allikavel ikke kommer til å kjenne mye...

Jeg hadde morkaka rett ved siden av navelen, men syns absolutt ikke det var noe trist svngerskap.

Kjente liv første gang når jeg var 19 uker på vei. Og ja det gikk vel en stund før jeg kjente det godt, men det kom å jeg storkosa meg som gravid selvom jeg ikke kjente liv så tidlig som alle andre hadde sagt jeg kom til å gjøre og selvom jeg ikke klarte å kjenne om det var en arm eller fot som dyttet.

Å jeg gikk til termin! Trengte ikke å settes igang tidlig av den grunn! Hvor har du hørt det?

Annonse

Jeg hadde det med nr 3. Svangerskapet gikk som normalt for det. Tok bare lenger tid før jeg kjente spark. Ang at ungen blir tatt ut 3 uker før termin har jeg aldri hørt om. Kan være de gjør det om morkaka ligge foran åpningen, altså sperrer for utgangen, men ikke ved foranliggende morkake.

slapp av!:)

Jeg hadde også foranliggende morkake, (anterior tror jeg det het), men alt gikk bra. Kjente liv litt seinere pga det, men når jeg først begynte å kjenne liv så tror jeg nok jeg kjente det like ofte som andre...:) Var på kontroll i uke 32 for å se om morkaka hadde flyttet seg og det hadde den(noe som skjer hos de aller aller fleste), fødte som normalt:)

Lykke til:)

Hei du!

Jeg har det på akkurat samme måte som deg; har også foranliggende morkake. Er ca 20 uker på vei nå, og har ennå ikke kjent noe liv.

Helt normalt iflg lege - den stenger ikke for barnet og ikke noe grunn til for tidlig fødsel :)

Hei du!

Jeg har det på akkurat samme måte som deg; har også foranliggende morkake. Er ca 20 uker på vei nå, og har ennå ikke kjent noe liv.

Helt normalt iflg lege - den stenger ikke for barnet og ikke noe grunn til for tidlig fødsel :)

Annonse

Jeg har foranliggende morkake. Er nå i uke 32, og kjenner masse spark, bevegelser og hikke. Jeg kjenner det nok litt svakere enn i første svangerskap da morkaken lå bak, og var litt lengre på vei før jeg kjente de første bevegelsene, men hvertfall ikke noe trist eller bekymringsfullt over svangerskapet nå :)

Det er absolutt ingenting spesielt med å ha foranliggende morkake. Det er helt normalt. Jeg har det selv, er 36 uker nå, og har kjent masse liv fra uke 18 uten problemer. Jordmor har forsikret meg om at morkaken blir der den blir, og at det ikke er noen sjangse for at den kommer til å "skli" ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...