Gå til innhold

KK Haukeland..

Nosferia *gravid med nr.2*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KK er noe dritt!!

Jeg gikk 18 dager overtiden. Skulle på kontroll første gang på dag 19... riktignok lenge siden, men likevel

Skrevet

Mistet litt "piffen" når jeg såg dette innslaget.. :( Jaja, får sette min lit til at jeg går i fødsel naturlig..

Skrevet

Ja, vi har jo ikke så mye annet å gjøre:(

Når har du termin? Jeg har 12 dager igjen

Skrevet

Huff, jeg blir helt sint av å lese dette! Det har jo også vært noen her på forumet i det siste som har vært på KK og ventet og ventet og ventet... Bærum Sykehus var også slik før, at de ikke satte igang selv to uker over tiden, jeg vet ikke om de er det fortsatt?

Dette med ferieavvikling osv. har de vel hvert år, så det må da gå an å planlegge i forhold til sånt?

Jeg sender masse fødestøv og vennlige tanker til alle her som skal på KK Haukeland, og håper dere føder i god tid og slipper å gå på overtid sånn som beskrevet i denne artikkelen!

Skrevet

Jeg har en uke igjen til termin, og kjenner ikke antydninger til at noe skal skje i nærmeste fremtid.. Den lille frøkena i magen har det altfor godt inni der, og har gått opp nesten 1 kg på 3 uker.. så nå begynner jeg virkelig å bli litt nervøs..

Skrevet

Termin om en uke her også, og skal føde på kk. Håper inderlig vi alle slipper å vente så lenge, og at naturen går sin gang :)

Skrevet

Tja - litt av problemet her er vel nettopp at ALLE planlegger: Etter loven har alle arbeidstagere rett til sommerferie, minst tre uker sammenhengende i løpet av juni-august. Samtidig planlegger veldig mange flere enn før sommerbarn pga barnehagegarantien. Istedenfor å bemanne med vikarer - som er en ren merutgift, ansatte i ferie får fortsatt lønn - kjører man bemanningen ned mot minimum. Og ingen har/tar ansvaret for at helheten ikke henger sammen.

Uansett - jeg mener jeg har hørt at hvis du føler mindre liv enn du pleier, må de ta deg inn til undersøkelse og evt igangsettelse, uavhengig av retningslinjer. Så man kan jo vurdere det som en mulighet...

Skrevet

Jeg vet fra en ansatt på KK at KK bemannet opp for å ta imot den store baby-boom'en som ble frontet i mediene (men som faktisk ikke ble så stor som forventet!) Så vet ikke om de kan skylde på underbemanning heller..

Men-men, vi får ta det som det kommer. Jeg har i alle fall ikke tenkt å godta et nei, dersom jeg føler det går ut over min egen eller barnets sikkerhet.

Når det er sagt, skal det også sies at jeg har vært svært fornøyd med den oppfølgingen jeg har fått på KK så langt! Måtte inn på en ekstra UL og sparketest i går grunnet avflatet/sunket SF-mål, skal dit på UL på tirsdag - men de syns det var litt lenge å vente en hel uke. (Alt var forresten i skjønneste orden)

Skrevet

Har en venninne som fikk jenten sin 16 dager over termin. Hun hadde vært på overtidskontroll på KK 12 dager etter termin, men fikk beskjed om at siden alt så bra ut med henne og babyen kunne hun fint gå en uke til. Hun prøvde seg på å bruke de nye retningslinjene da hun snakket med de, men fikk visst beskjed om å tørke seg bak med de av damen i tlf! Horribelt!! Hun visste ikke hva hun skulle gjøre, er ikke så greit å vite når man er førstegangs. Heldigvis kom jenten til verden noen dager etterpå. Har ikke fått snakket med henne enda, vet ikke om de er kommet hjem fra sykehuset engang.

Håper jeg slipper å gå så lenge over. De kjører virkelig sitt eget løp! Utenom dette har jeg bare hørt gode ting om KK, så krysser fingrene for at jeg får en god opplevelse der selv.

Skrevet

Da jeg gikk obver tiden i 2009 fikk jeg beskjed om at de ikke setter igang før dag 21 over termin, med mindre barnet ikke hadde det bra. Om mor har det bra tar de null hensyn til. Første overtidskontroll var 12 dager over tiden. Under fødselen støtte jeg også på en del teite regler de har på KK som ingen andre sykehus i Norge har. Der gjør de alt på sin måte, koste hva det koste vil. Om mor ikke har det bra spiller ingen rolle. Og på barsel var det ikke noe bedre. Denne gangen ska jeg føde på Voss. Har vært der og snakket med de. Virket som et fantastisk sykehus. Og de latet ikke som de var verdensmestere slik som på Haukeland, hvor de tror de er nordens beste fødesykehus.

Et tips til dere som skal føde der: Haukeland, som eneste sykehus i Norge, tillater ikke den fødende å spise noe når hun har epidural. Så husk å spise underveis. Da jeg fikk epiduralen, på en tirsdag, hadde jeg ikke klart å spise noe siden søndag pga sterke rier. Og babyen ble født onsdag. Jeg hadde null krefter og var så utsultet, men det var ikke noe de kunne gjøtre, for en regel er en regel. Spiller ingen rolle om mor ikke greier det. Ogh husk at dere har lov å nekte behandling... greit å vite om de prøver det samme på dere som på meg.

Skrevet

Herregud!!! Haukeland er virkelig verdens største dritt plass!!!!

Jeg skulle egentlig føde der jeg også, men valgte hjemmefødsel istede pga 2 veldig dårlige fødselsopplevelser på kk haukeland.

For dere andre som skal føde på kk haukeland...prøv å kom dere til voss istede!!

Skrevet

Dette er skremmende å lese når en er førstegangs, og ikke aner hva en har å se frem til... Jeg visste fra begynnelsen av at Haukeland driver helt for seg selv når det gjelder overtidsreglene, men dette tar jo virkelig kaka.

Skrevet

KK er ett kapitel for seg selv! Syntes det er helt horribelt at de får lov å holde på disse gamle rettningslinjene. Jeg gikk selv 14 dager over. 6 dager over ville legen min at jeg skulle inn til en kontroll. Nei det fikk jeg ikke. Time 12 dager over. Da viser det seg at babyen ikke hadde det så bra. Hjertelyd på 103, dårlige sparketester og nesten ikke fostervann... I mitt tilfelle ble det bestemt at jeg skulle settes i gang, men andre som også var inne etter 12 dager ble sendt hjem da alt var bra. Stakkars sier jeg. Og selv om jeg ble satt i gang på dag 12 kom ikke gutten før dag 14.

Skrevet

Har nettopp funnet ut at grunnen til at de fortsatt holder på de gamle retningslinjene på KK er at de ikke skal tre i kraft før 1. september. Midt på sommeren er det vanskelig å omstille til nye regler, så derfor ble datoen satt til etter sommeren. Spurte en jeg kjenner som jobber som jm på KK, og hun svarte det hun var god for. Har egentlig fått litt bedre forståelse for hvorfor de gjør ting som de gjør der etter å ha snakket med henne, men er likvel glad for at de nye reglene er gjeldende når jeg skal føde. Utenom det med å gå på overtid har jeg bare hørt gode ord fra andre som har født der. Kommer nok ikke til å dra til Voss eller Stord for å føde, så det blir uansett KK på meg.

Skrevet

jeg har fått time igangsettelse 12 dager over termin, på kk. for nye retnislinjene ike var tredd i kraft ennå..

Skrevet

Jeg fødte på KK for 4 mnd siden - 11 dager før termin, og kunne ikke drømt om en bedre fødselsopplevelse!!:) Jeg fødte på en tirsdag, fikk epidural OG mat både før og etter sprøyten!! :) Lå på Barsel 2 og var fornøyd!:) Fikk familierom fordi sambo tryglet nesten på sine knær om å få bli med oss, og de hadde ledig familierom, HELT nytt!

Så jeg tror det er veldig opp til hver enkel:) Men dette med igangsetting har ikke jeg peiling på, da jeg var heldig og fikk en naturlig fødsel:)

Lykke til!:)

Skrevet

...jeg var førstegangs:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...