Gå til innhold

barnemishandling.. fysisk og psykisk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vil du oppdage noe som kanskje ikke er der eller vil du ha tips på hvordan skjule det?? begynner å lure..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"barnemishandling" behøver ikke være fra foreldrene. At barnet er deprimert kan også skyldes medelevenes mobbing, eller sorg etter dødsfall.

Reagerer på at det alltid er foreldrene som skal få skylden hvis det er noe med barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnefar er meldt til barnefar fordi barnet mitt har sagt på skolen at h*n er redd for han pga flere hendelser det siste året.

 

Men har aldri selv tenkt på at h*n kanskje ikke har det så bra for når jeg spør virker det som om h*n er fornøyd og glad, selv om enkelte ting kanskje kan tyde på noe annet.. Jeg syns for eksempel at h*n tisser på seg om natten oftere enn hva en 7 åring burde, og h*n sliter mye med smerter i hodet og magen, h*n vil heller sitte ved siden av meg å se i bøker/blader/på tv enn å leke med lekene sine, h*n liker ikke å dusje, h*n sier av og til at det er vondt i tissen når h*n er på do.. og jeg lurer på om dette kan være tegn på at h*n ikke har det bra, eller om det bare er jeg som overanalyserer situasjonen nå siden barnefar har blitt meldt til barnevernet..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan absolutt være tegn på at det skjer noe som ikke er greit i hvertfall. Sier ikke at det trenger å være fysisk mishandling, men endring av adferd er absolutt et varseltegn, og du er mamma, du kjenner barnet best!! ( Har du magefølelse på at noe ikke stemmer ,er den som regel riktig)

 

Om jeg var deg, ville jeg tatt kontakt med helsesøster på skolen, og tatt det fra der, be om å få en samtale, det samme, be om en samtale med læreren..

 

Hilsen en mamma og en førskolelærer som nettopp har kobla inn hjelpeapparatet til min sønn som ble skikkelig syk og endret adferd etter samlivsbrudd med far!

 

Der får du tips og råd, og hjelp til å finne ut om det er ting barnet ditt opplever som ikke er ok når det er til far. Bedre å være føre var, enn ettersnar..

 

Men ikke nevn noe til din sønn, dette må du som mamma ta selv, med veiledning av fagpersonell, helsesøster på skolen kan koble deg videre til rette innstans om det skulle vise seg å være nødvendig!!

 

 

Lykke til og klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...