Gå til innhold

Bihulebetennelse, tannverk eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Har i snart 2 uker hatt smerter og ubehag i høyre kjeve. Jeg sier ubehag fordi det er ikke slike stor-smerter som tannverk gir (eller ihvertfall har gitt meg før). Det kjennes ut som det er under og over tennene, men har ikke vondt i noen tenner. Det verken iser eller gjør vondt når jeg tygger på den siden, det kjennes mer ømt og slitent ut. Jeg har i tillegg smerter ved, rundt og i øret, samt litt nedover halsen. Det veksler mellom å være vondt i under og overkjeven.

Har fått tannlegetime på mandag men lurer på om jeg må bestille en legetime i tillegg. Noen med erfaring?

Fortsetter under...

Jeg hadde satset på tannlegen i første omgang iallefall, gikk noen uker m vondt i kjeve området selv , var så ille noen ganger at jeg knapt fikk sove.

Prøvde et par kurer mot bihulebetennelse siden men kom bare tilbake igjenn, viste seg vist at jeg hadde et hull jeg ikke viste om :-/

Lykke til

Jeg får bestandig bihuleproblemer når jeg blir forkjøla. Kjennes ut som jeg har ondt i tennene som du beskriver.. Men sannsyneligheten for at det er noe med tennene er lite! Smerter rundt øret og nedover halsen, ja det høres ut som bihulebtennelse. Få deg en penicillin kur til legen, så går det straks over.

Et annet tips er å kjøpe neseskyllekorn fra apoteket. Etter jeg startet å bruke det har jeg vært mye mindre plaget! :) Og nesespray såklart...

Nei, det gjør ikke vondt når jeg tygger, det er nesten så det er bedre å tygge. Var til tannlegen for 7 mnder siden og det var ingen ting å anmerke da, så jeg har vel neppe fått et kjempehull på den tida. Har forøvrig også slitt med nakkelåsninger, så muskulære ting kan kanskje også være et alternativ..?

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...