Gå til innhold

Tråd for oss med termin rundt 1 september

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter! D nærmer seg 1 sept - 7 dager til min termin:) jeg hadde håpet hun ville finne veien ut før pga barnehage plass neste år men kan se ut som hun trives godt der inne. Dette er min 3- de andre har kommet 4&5 dager overtid.. Så må kanskje belage meg på det samme:( her går dagene med tilbå sove, lese, surfe på nett og litt husarbeid .. Kvalmen har meldt seg og murrer og verker i underlivet. Hva med dere? kjennes også som jeg har en boelingkule mellom beina til tider når jeg sitter,står og går.. Fått beskjed at hodet er fester og at hun ligger langt ned.. Mormunn var myk men lukket forrige lørdag men har hatt mange harde tak siden d- så håper d har begynt å bli mer modent:/ spennende uke/ dager fremfor oss.. Ønsker dere lykke til!! Spennende å høre fødselshistorier etterhvert for september damene også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) Jeg har også termin 1. sept, håper jo at hun kommer litt før, men forventer det ikke akkurat i og med at jeg gikk 15 dager over med førstemann :-S Her går dagene også med til husarbeid, soving og nettsurfing. Energinivået er på bunn :-( Er skikkelig lei nå, så krysser fingra for at hun ikke vil være inne i magen like lenge som broren ;-) Prøve noen kjerringråd kanskje? Sånn for å få tiden til å gå om ikke noe annet :-P

Skrevet

Ja energi nivået er ikke mye å skryte av. Kjerring råd prøves og riene har dukket opp her men dabber av igjen like fort :( hvor skal du føde mammaTilGullgutt?? Satser på at nymånen på mandag kan ha noe effekt:p

Skrevet

Hei hei! Her er det 8 dager til termin ifølge ulen på sykehuset. Da jeg var på 3d ul mente han at jeg hadde den 27. august så vi får se! hodet har festa seg sa legen idag, så nå venter jeg i spenning. har "knivsmerter" der nede, kvalme og mensenmurringer. Krysser fingrer for at han vil komme snart, men er redd han har det altfor godt der inne:) Lykke til jenter!

Skrevet

Hei!

Har termin 4.september og har som dere et håp om august barn...:)

Gikk 5 dgr over med første, men fødte 2 dager før med andre barn.

Ikke veldig mye kynnere men tildels vonde når de kommer, har knivstikk i underlivet men ellers ingen tegn ennå. Hodet ikke festet i går iflg jordmor, men godt nede i bekkenet.

Venter og venter men har litt mistet troen på dette med å føde 5 dager før termin...

Lykke til alle dere andre!

Skrevet

Hei

har temin 3 september. Håper også på fødsel før 1 sept, men har liten tro på dette da jeg gikk 10 dager over med forrigemann. Utrolig kjedelig at man er avhengig av en dato for å komme inn i barnehagen.

Formen er opp og ned. Noen dager med mye smerte slik som stikking og bekkensmerter. Andre dager kjempefine. Kjenner hodet godt nede i bekkenet. Det hadde ikke festet seg da jeg var på kontroll for en uke siden og skal ikke på kontroll igjen før 2 sept. Men regner med at det sikkert har festet seg nå.

Ellers kal jeg føde på ullevål.

Skrevet

Hei!

Utrolig rart å tenke på at det bare er dager igjen til termin, har 1. sept. Nå er det endelig våres tur!

Nå er alt utstyr på plass, vi flyttet inn i ny bolig for et par uker siden, så det har vært en hektisk tid... Men nå er det tid for å "late" seg litt, så det går i en del avslapning i godstolen og surfing på nett, men litt husarbeid også da.. :) Gutten har ligget med hodet ned i lang tid, men ikke festet. Føler han "gnikker" seg nedover innimellom + har en del maserier, men ellers skjer det ikke så mye. Skal føde på Haukeland, så satser på at lillegutt ikke venter så lenge med å komme ut :) Ellers masse lykke til til dere andre!!

Skrevet

Heihei. Jeg har termin 3. sept. Håper også på at det skal skje denne måneden pga barnehageplass, men har ikke så mye troa på at dette skjer før.. men man håpe jo ;)

Er kjempesliten i kroppen.. kjenner det godt i ryggen.. ryggsmerter og mensenmurringer kommer og går.. VAr på kontroll i dag hos jordmor.. babyen var ikke festet :/ Fikk 3 gang med modningsakupunktur, og skal få en til på søndag..

Jordmoren skulle tøye der nede, men det funket ikke så bra siden babyen ikke var festet.. Ubehagelig deluxe var det i allefall !!

Er vell bare å smøre seg med tålmodighet.. godt man ikke er alene i allefall. Spennende å lese om dere andre og hvordan det går :)

Skrevet

God morgen! Eller god og god....blir ikke uthvilt av å sove lenger engang, dumt at disse siste dagene bare suger energien ut av oss :( Her er junioren i tillegg syk og pappan brygger på det samme :-/ så da spørs det hvor mye avlastning det blir å få.... Jeg har egentlig mens termin på søndag, så kan jo håpe det skjer noe i løpet av helgen, har jo lest om noen heldiggriser som har gått lenge over med første barnet og født flere dager før termin med andre *håpe håpe håpe* Jeg skal føde på Gjøvik forresten.

Skrevet

Go morgen;) så morsomt at vi er så mange med termin i starten av september.. D blir en spennende uke og dager - gleder meg til å høre mer om alle!! MammaTILgullgutt; Gjøvik ;) her du bor? Jeg bor på Gjøvik men føder på Lillehammer pga mamma er jordmor der ( hun skal prøve å få tatt i mot denne gangen også som de 2 andre ) men Gjøvik skal vel også være veldig bra å føde på. Kjedelig med sykdom nå. Mine barn er heldigvis ferdig med høstgorkjølelsen og mannen hadde feber med forkjølelse for 2 uker siden - bank i bordet ! Jeg kom meg fint ut av d. Blir ikke mye søvn - kjenner d skal ingen ting før jeg blir trøtt . Forsøker sove når jeg kjenner for d. Har en veldig forståelses full mann:) ønsker dere en fin helg!! Skal selv sjekkes for modning igjen i morgen en strippes og tøyes og få litt modningsakkupubktur ( gleder neg ikke til d men greit å få d gjort !!;))twi twi for helgen...:D

Skrevet

Jeg også har fått modningsakupunktur 1 gang, men det blir nok ikke mer. Bor på Lena og har rett og slett ikke overskudd til å reise til Gjøvik for å få det gjort :-/ Håpe på en avslappende helg :) God helg alle sammen!

Skrevet

Hei! Jeg har også termin 01.september, ikke mange dager igjen nå. Har ikke store forhåpninger om å føde før termin, så er bare å smøre seg med tålmodighet :) Kjenner mye nedpress, mye kynnere og sover dårlig, men ellers er formen bra. Hodet til babyen var festet ved siste kontroll, så er bare å vente i spenning til de "gode" smertene begynner :) Jeg skal føde på AHUS forresten.

Lykke til alle sammen :)

Skrevet

Heisann, termin 01.september her også :)

Den lille jenten i magen ligger med hodet ned (er festet) og ha lagt sånn siden uke 18. Håper selvfølgelig at hun kommer litt før, pga. barnehageplass - men kjenner ingen antydning til at det skjer noe her med det første i allefall.

Noe nedpress og mye kynnere, tendenser til bekkenleddsmerter (ikke hatt dette før siste uken) økt utflod (men har ikke sett noe til den berømte slimproppen) og hovne bein og fingre. Sover ganske dårlig på natten, men kan heldigvis sove litt på dagtid ettersom dette er vårt første barn.

Ellers er alt pakket og klart her, for fødsel på KK Haukeland (som er kjent for å la gravide gå laaangt over tiden før noe settes i gang) så får vel bare smøre meg med tålmodighet :)

Er med i et forskningsprosjekt i regi av WHO (World Health Organisation) og har vært på mange UL'er i løpet av svangerskapet. Den siste av 8 totalt, er på tirsdag 30.08, så spennende om jeg rekker denne eller ei ;)

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Hei! Jeg har termin 3. september. Skal føde på AHUS. Begynner å bli veldig klar for å møte mini nå, men det er ingenting som tyder på at fødsel er nært forestående. Har et håp om at han kommer før 1.9. pga barnehageplass. Snuppa kom 2 dager før termin, og da begynte fødselen en uke før. Har hatt en følelse for 30.08 eller 02.09. helt fra begynnelsen av svangerskapet, men synes det er vel lite som skjer nå. Har en del nedpress og stikkinger når jeg er i aktivitet, men ingen kynnere eller maserier. Blir spennende å følge med her framover! Lykke til alle sammen!

Skrevet

Hei.

Termin 2 sept. her. Er bare så lei og tenker utrolig mye på dette med b.hageplass. En ufattelig teit ordning. Vi har allerede et barn i b.hage så vi vil bli prioritert visst bare lillegutt kan komme ut innen 31.08.

Jeg har fått akupunktur 2 ganger og ble tøyd forrige onsd. Jordmor mente at jeg var ganske moden da og trodde ikke jeg kom til å komme til henne på mand. (i morgen altså) Å her sitter jeg :-( Har mye kynnere, nedpress og stikkninger i underlivet. Tok også endel lakserolje i går uten virkning.

Forrige barn kom 1 uke over termin, så det ser ut som om jeg bare må smøre meg med tolmodighet. Det er jo lett :-(

Ønsker alle masse lykke til!

Skrevet

Å vet hvordan du har d :( fikk også råd fra jordmor å bruke lakseringsolje- satt på do halve kvelden igår og hatt skikkelige sammentrekninger i natt med murring men bang! Så var d stopp igjen !!:( lei men belager meg på overtid nå.. Likegreit... :/ selv om d er kjedelig med tanke på barnehageplass .. Men vi får ta d som d kommer. Ha en fin søndag !!

Skrevet

dytter denne opp..hvordan går d damer ?

updates herifra: ble sjekket i helgen, hadde ikke blitt noe stor forskjell på ei uke:( ( nedtur etter så mye pain)..fikk litt modningsakkupunktur og hadde også invistert i litt lakseringsolje på apoteket som hadde god effekt lørdagskveld/søndag..igår kveld kom rier hvert 30 min, intense og vonde ,måtte puste meg igjennom de..men de tok seg ikke opp og stoppet opp i natt i 1 tiden :/ idag tidlig har de tatt seg opp igjen,..kommer og er sterke men ikke så hyppige..drar seg i ryggen,..fortsatt ikke tegn til noe blødning men hadde en gul-geleklump på papiret igår ( sorry detalj..dette kan kanskje ha vært slimproppen??) så her går jeg..uvitende om jeg skal føde i dag, i morgen, onsdag eller neste uke for den del... arghh.. irriterrende..kan de ikke bare lureRIENE ta seg opp som perler på ei snor..

håper dere andre har d bra..venter oppdatering;)

Skrevet

Høres jo ut som du kan klare deadline 1.september! :)

Her skjer det lite....men etter en periode med lite kynnere hadde jeg ihvertfall mer av dem i går, omtrent hvert 5 min en kort periode, selv om jeg lå rolig på sofaen.Prøvde oss med en runde i høyet om kvelden men skjedde ikke noe, og idag synes jeg kynnerne har roet seg veldig igjen.

Men når sant skal sies, så hadde jeg jo *ingen* forvarsler ved de 2 foregeående fødslene, før vannet plutselig gikk. Det kan jo skje igjen, og da kan det skje når som helst...har fortsatt et lite håp selv om jeg synes det svinner litt ettersom 1.september nærmer seg mer og mer... :)

Skrevet

Dytter på denne- lite aktivitet her.. Flere som har født? Hvordan er formen? Den store mnd nærmer seg. Lykke til damer :)

Skrevet

Her skjer det ihvertfall ikke noe, ingen smerter, ingen tegn på noen ting. Føler jeg er 4 dager på overtid da 3d ulen ga meg termin den 27. aug, har levd i håpet om å føde før 1 sept. men den gang ei :) får smøre meg med tålmodighet. 2. september er den offisielle termindatoen. Hadde meg 2 runder rundt sognsvannet igår i håp om å sette ting igang men neida:)

Får vel egentlig bare være glad for at jeg er så uforskammet pigg som jeg er :P ut kommer han uansett om ikke så lenge! Lykke til jenter:)

Skrevet

Nei, her skjer det ingenting... Bortsett fra at han snurrer rundt som en karusell...hodet fremdeles ikke festet formoder jeg...

Skrevet

Her skjer det lite :/ Blir nok ikke augustbarn, nei. Har hatt en runde med forkjølelse nå, så tror han vil jeg skal bli frisk før fødselen. Hodet er festet og godt nede, livmorhalsen er myk, men ikke utflatet ifølge gyn, og jeg kjenner en del nedpress og stikkinger når jeg er i aktivitet. Tok meg en gåtur i lysløypa her i går: masse bakker. Meeen ingenting skjer. Har ikke noe tro på at han kommer før fredag hvertfall...

Skrevet

Nå som august-båten har gått, har jeg ikke noe reelt håp om å føde før termin. UL termin er 4. september men jeg tror mest på mens-termin som er 8. september.... må altså belage meg på en uke til....

Hvordan går det med dere?

Skrevet

hei og hopp..

termin idag..og her har vi begynt å forbrede oss på noen dager over..i hvertfall neste mål blir å få henne ut i løpet av helgen. Min mamma (dvs. min jordmor også ) jobber på førden hele helga..

våknet idag med sterke menssmerter og maserier som begynte å bli regelmessige..sto opp kledde på mine vidunderlige barn,.og smørte mat etc..sendte mann og barn ut døra med vondter som kom og gikk..ryddet litt mellom takene..men når jeg la meg igjen,.etter 20 min var stilt.. :( blir så lei disse lure-riene..haff..

håper dere andre har hatt en bedre start enn meg.

ønsker dere en fin dag <3

Skrevet

Termin imorgen, vært hos fastlegen idag og hodet var ikke festet men lå langt nede i bekkenet. Ingen tegn på at noe kommer til å skje enda... Belager meg på å gå greit over tiden, fått overtidskontroll på Ahus den 9. sept. krysser fingrene for at han kommer før den tid:) vi lengter etter å få treffe på lillegutt som jeg mistenker ikke er så liten ;) Lykke til jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...