Mamma i lykkerus Skrevet 25. august 2011 #1 Skrevet 25. august 2011 Har pakket ferdig bagen min og tenkte jeg skulle dele listen med dere. Har plukket med meg litt informasjon fra forskjellige tråder her inne gjennom hele svangerskapet og tror jeg har fått med det meste. Meg: Klær: AmmeBH Tøfler Store boxere Ullsokker Strikkejakke Joggedress Singletter Ammesingletter Crocs Støttestrømper Superundertøy? Utstyr: Lesestoff - ammebok - bok Mykt dopapir Håndkrem Store bind Brystsalve Ammeinnlegg Ull ammeinnlegg Nesespray Liten pose med vaskepulver Hårføner Såpe Shampoo/balsam Underlivssåpe Øretelefoner Vannflaske Leppepomade Hårstrikker Neglfil Pose til skittentøy Sambo: Klær: Joggedress Utstyr: Lesestoff Barnet: Klær: 1xVotter 1xUllsokker 2xSokker 3xBodyer 1xStrømpebukser 3xSparkebukser 2xLuer Varm reisedress Utstyr: 5xBleier 1xSmokk 15xGulpekluter Diverse: Energidrikk Cola Lettspist mat Mariekjeks Tyggis!!! Link Bringebær Røde druer Frukt Kamera Kameralader Mobilladere
miepia30 Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 bra liste, har nok pakket mye av det samme som du. Men hva skal du med vaskepulver??? Og smokk tja, ikke anbefalt å bruke før amming veletablert, men den tar jo ikke store plassen i bagen så. Gulpekluter har de på sykehuset hvis du ikke har spesielt lyst til å bruke egne da.
Tsb Skrevet 25. august 2011 #3 Skrevet 25. august 2011 å kjære gud! ser æ må ompakke baggen min.. fikk jo et helt nytt syn på den "pakkinga" æ hadde gjort! hehe Takk
Kamillamor Skrevet 25. august 2011 #4 Skrevet 25. august 2011 Visst du tenker deg veldig godt om på hver av tingene du har skrevet opp, så kan jeg love deg att den listen kommer til å bli mer enn halvert!! Tro meg, du trenger virkelig ikke alt det der, og jeg snakker av erfaring, jeg venter barn nr 4 nå! kan hjelpe deg med noe og det er klær til babyen...det har de på sykehuset, det eneste du trenger å ta med er det babyen skal ha på seg når dere reiser hjem...og smokk trenger du heller ikke, det skal du ikke bruke før ammingen er kommet skikkelig igang... og du trenger virkelig ikke så mye klær til deg selv heller, du skal ikke være på sykehuset i 1uke, bare 1døgn...
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 25. august 2011 #5 Skrevet 25. august 2011 Når mi tid komme komme eg til å ha med pc og filmer på føden. Har barn med god tid når det komme til fødsel. :-) Så tar mannen det med seg igjen når han reiser hjem. Må ha noe annet tidsfordriv enn ein hvit vegg eller se ut vindu på ein annen murvegg. :-)
Mamma i lykkerus Skrevet 25. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 25. august 2011 miepia30: Fikk tips om å ta med vaskepulver slik at man kan vaske BH-ene i vasken på sykehuset, ettersom man lekker mye i starten og de raskt blir møkkete. Kamillamor: Jeg vet at jeg har pakket litt i overkant, og smokken er også tatt ut etter svangerskapskurset der jeg lærte at de ikke skal ha det. Fikk beskjed fra jordmor at de har sluttet med klær til barna på det sykehuset jeg skal føde, det samme gjelder bleier osv. Så vi fikk beskjed om å pakke ned klær til de nyfødte. Når det gjelder klær til meg selv er jeg veldig glad i å pakke meg inn i min egne gode varme klær. Men bruker jeg det ikke så gjør jo ikke det så mye heller. Med alt pakket ned har jeg fylt opp en håndkoffert (flystrl). Så det synes jeg ikke er så ille.
Mamma i lykkerus Skrevet 25. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 25. august 2011 Ja, det var ikke så dumt! Må vurderes!
MsPondus25 Skrevet 25. august 2011 #8 Skrevet 25. august 2011 Haha tror jeg tar bagen min, tømmer den på hodet, og begynner på nytt. -med din liste Takker og bukker!
Gloria ** Skrevet 25. august 2011 #9 Skrevet 25. august 2011 Takk! Har mye det samme og kommer til¨å supplere med SAMBOS BADEBUKSE (selvom han ikke er så gira på å komme i badekaret med meg) og liten negleklipper.
Edelweis Skrevet 25. august 2011 #10 Skrevet 25. august 2011 MAn skal ikke være der 1 døgn? jeg har alltid ligget der i 3 dager jeg. er ikke det vanlig over alt? som flere sier, så trenger man ikke så mye klær til babyen, og hva skal du med tøffler og crocs? holder det ikke med 1 par? vaskemiddel? har du tenkt å vaske klær der?
høstbaby2011 Skrevet 25. august 2011 #11 Skrevet 25. august 2011 Åi, det var ikke småtteri du har pakket! Selv har jeg en liten treningsbag med skifte til meg og baby + toalettsaker...
Mamma i lykkerus Skrevet 25. august 2011 Forfatter #12 Skrevet 25. august 2011 Hehe, jo et par hadde kanskje holdt. Men fordi jeg har helt ekstreme kald/varm- perioder så velger jeg å ta med begge. Som skrevet over, så kliner man ned bhene raskt, og derfor tar jeg med vaskepulver. Regner med å være på hotellet 2 dager.
81-Mamma<3<3 Skrevet 26. august 2011 #13 Skrevet 26. august 2011 liker denne lista Evt ekstra: morgenkåpe, gave til storesøsken. Selv skal jeg gå til innkjøp av noen nye nattskjorter. Gjerne flanell med knapper forran. Jeg synes de er utrolig gode om natta, når man ligger utenfor dyna for å amme.
Mamma i lykkerus Skrevet 26. august 2011 Forfatter #14 Skrevet 26. august 2011 Ja, flanellskjorter hørtes deilig ut!
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 26. august 2011 #15 Skrevet 26. august 2011 Stussa mest på den underlivssåpa jeg? Ikke sjans i haaaavet at noen kunne kommet borti mitt underliv med såpe etter fødsel... Annet enn medisinsk grønnsåpe bad etterhvert. Men det er kanskje bare meg? Og 15 gulpekluter? Vel, kanskje er du heldig å får MYE melk tidlig, men spedbarn gulper fryktelig skjelden, iallefall ikke de første dagene. Greit å ha å ligge på kanskje, men 15? Også ville jeg slengt med undertøy og ekstra skjorte til far også jeg. Her i huset var pappan så utslitt å svett etter 26 timer uten søvn og med en slitsom fødsel at han var helt ødelagt stakkar. Da holdt det ikke med det ene skiftet han hadde med og han skifta både sokker og t-skjorte under fødselen fordi det tok så lang tid, og han ble såååå varm stakkar. Men forhåpentligvis slipper du en sånn fødsel da. To typer tøffler/slippers skal med her også. Et til å dusje i, og et til å bruke ellers ellers så lista di super ut den. Lykke til med fødsel
Håper_og_tror Skrevet 27. august 2011 #16 Skrevet 27. august 2011 ser mange skriver at de vil ta med mykt dopapir. er ikke dopapiret på fødeavdelingene bra nok? bare lurer da jeg er gravid for første gang. noen som vet om man får ammeinnlegg på sykehuset eller er dette noe man må ta med selv? har også hørt at sykehusene som oftest bare har 2er bleier. bør man ha med 1er bleier selv? noen erfaringer rundt dette? =)
LivLaga Skrevet 27. august 2011 #17 Skrevet 27. august 2011 Dopapiret de pleier å ha på sykehus er av typen resirkulert papp og minner om matpapir. Helt ubrukelig. Leste om et tips der noen anbefalte å ta med en ekstra vannflaske til bruk ved dobesøk etter fødselen. Synes det var en riktig god idé. Jeg fikk prematurbarn (2 kilo), og disse små ble gitt smokk for å øve sugerefleksen.
jontob Skrevet 28. august 2011 #18 Skrevet 28. august 2011 Jeg pakket med meg dopapir førtse gang, men jeg klarte jo ikke å tørke meg uansett. De hadde et sånt dusjhode så man kunne skylle etter dobesøk. Måtte jo så klart klappe tørt, men da spilte det ingen rolle for min del hvordan papiret var :-D
Mamma i lykkerus Skrevet 28. august 2011 Forfatter #19 Skrevet 28. august 2011 Jeg bruker en sånn "såpe" fra apoteket, er ikke såpe, men en sånn sak som skal gjenopprette balansen i underlivet. Jeg er totalt avhengig siden den er helt nøytral og ikke svir på noe vis. Nesten som en oljete krem. Jeg håper jeg kan bruke den, men dersom jeg ikke får brukt den tar den jo ikke mye plass i bagen. Pappaen her i huset har fått i oppgave å plukke med sitt eget tøy, så hans del av lista ble litt kort. Bor ikke så langt fra sykehuset, så han kan jo reise hjem senere og hente evnt. Vi kommer jo helt sikkert til å trenge noe vi har glemt hjemme uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå