2 prinser og et nurk på vei Skrevet 25. august 2011 #1 Skrevet 25. august 2011 JEJ idag er eg 19 uker tjukk i følge tidlig ul :-) :-) 5 dager ijen til ordinær ul :-) <3 <3 nervøs,spent,glad,redd alt på engang :-) :-) :-( spent hva ul sier når endelig termin er :-) og håpe dei kan se kjønn :-) <3 <3
idagravida Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 JIPPI! Det er slike små mål man må glede seg over for å få tiden til å gå! Masse lykke til på ordinær ul, og gratulerer med 19 fullgåtte uker! :-) P.s. Jeg er 24+2, JUHU!!! hihi
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 25. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2011 Stemme.. :-) små babyskritt om gangen :-) Glede meg mest til å babyen blir sterkere slik eg kjenne sparkene. Har morkaka på fremre vegg så den dempe dei. :-( Takk :-) Og gratulere med dine 24+2 idagravid:-)
idagravida Skrevet 25. august 2011 #4 Skrevet 25. august 2011 Jeg har/ hadde også morkaka foran, og begynte å kjenne sparkene tydelig ca. i uke 19, så du kjenner det nok snart! Nå tar det helt av med sparking, men det er jo bare koselig! :-) Takk for det, magen begynner å bli stor...
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 25. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 25. august 2011 Hmm... kansje eg kan få lov å drømme litt at eg kjenne de snart :-P Ja alltid kjekt å kjenne babyen si her er eg altså. :-) Magen min er så som så. føle den er vokst mye den siste uka har kunnet låge på magen frem til for 2 dager siden. Nå er det begynt å var noe ubehagelig..
idagravida Skrevet 25. august 2011 #6 Skrevet 25. august 2011 Åja, etter at du har vært på ultralyd blir det sikkert fart i lille nurket! :-) Selv kunne man ikke se at jeg var gravid før jeg var sånn 17-18 uker på vei, men nå den siste tiden føles det som at den har eksplodert! :-) Huff, har en gutt fra før, og husker godt den ENORME magen 10 dager på overtid... oioioi :-) Håper du å få vite kjønn på UL?
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 25. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 25. august 2011 Eg har 2 gutter fra før en på snart 8 å en snart 5, dei tror jente eller han eldste ønske seg jente for han syns de er nok gutter :-) heheh.. :-) nr 1 kom 5 dager på overtid liten mage da syns eg. Med nr 2 blåste magen min utføre skjema på symemål i uke 35-36 tror eg de var. han ble tatt med keisersnitt 6 dager før tiden da fødsel stoppet opp etter 19 timer grunnet sliten livmor. Så håpe eg slepp så ijen :-) Kjønn klare ikke eg å laver å vite så lenge dei har teknologien til å finne det ut :-) :-) :-P hehehe.. Eige ikke tolmodighet til slikt når det gjelde vente å se. :-)
idagravida Skrevet 25. august 2011 #8 Skrevet 25. august 2011 Helt enig, sa i fra med en gang på ul at jeg GJERNE ville vite kjønnet om hun kunne se det! Og på slutten, da alt det viktige var sjekket, sa hun: "og det er ei jente." Passer jo bra siden jeg har en gutt på 5 år fra før. :-) Han ønsket seg mest en bror (eller aller mest en hund), men det blir nok bra uansett. Han ble også tatt med haste-ks etter 19 timer fødsel, så jeg er veldig spent på denne fødselen. Har fått innvilget samtale på sykehuset, så jeg får se hvordan det blir. Synes det er litt skummelt å tenke på en fødsel igjen. Håper de kan se kjønnet da, så du slipper å vente så lenge, hihi :-)
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 25. august 2011 Forfatter #9 Skrevet 25. august 2011 EG vil heller gjennom en fødsel til enn et keisersnitt.. :-) Skal eg ta keisersnitt må de var slik som sist eller haste snitt.. Gjer ikke det frivillig engang til nei. :-) men det er min erfaring. :-) Har og venner som har gjrt begge deller også dei seier dei føde heller enn keisersnitt. Så eg er faktisk helt rolig når det komme til fødselen skal nok ha epidural som første gang da mine rier sitte GODT bak i ryggen og har bekkenlåsning/løsning. Så koselig du skal ha jente. :-) stygt å si det kansje men eg håpe på en til gutt :-P for da slepp eg hormon,tenåringsjente,mensen og en mann som ligg med balltre under hodeputa fra ho er 11 år :-) heheh.. Og gutter har eg fra før og vet hvordan eg skal gjer med dei. :-) Men med de samme hadde det jo vært kjekt å ha ei jente å dulle med :-) :-P Håpe og vi får vite kjønnet at knøttet samarbeider såpass :-)
idagravida Skrevet 25. august 2011 #10 Skrevet 25. august 2011 Ja, det er klart ungdomstida er nok enklest med gutter, og det er litt rart å skulle få ei lita jente nå, for jeg er jo så vant til å ha en gutt! Men, jeg gleder meg til kjoler, ordne hår og lilla klær! :-) Og kanskje kan jeg få ei som likner litt på meg denne gangen, hihi... Har overhode ikke bestemt meg for noe som helst hva angår fødsel, har fått høre så mange historier og erfaringer på begge områder. Aller helst skulle jeg jo ha født normalt, men er redd for haste-ks en gang til. Jeg tror det løser seg etter samtalen, kanskje får jeg et bra opplegg rundt fødselen, og da er jeg nok mer åpen for det. Sliter litt med bekkenløsning her og, vondt (hadde ingenting sist)...
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 25. august 2011 Forfatter #11 Skrevet 25. august 2011 Hehehe... de skjønne eg.. Er igrunn det eg ser mest fram til vist eg får ei jente :-) Håpe og eg kan få en unge som ligne på meg ijen :-P Selv om dei sier eldstemann ligner en del. Men minsten(blir mellomst) er som snurt ut av faren :-) Det er til syvene å sist du som skal føle deg komfetabel med ditt valg ang fødsel. Men min erfaring rundt fødsel er at dei tilpasser seg ganske bra etter hvordan du ønske. Ellers så har eg bare vore veldig heldig :-P Håpe du finner et valg du er vel med. :-) Bekkenløsning er vondt ja. Er mildt sagt for min del. Har noen isjas nerver som havne i klem i ny og ned.. Så er føreløpig 100% sjukemeldt pga det.
idagravida Skrevet 25. august 2011 #12 Skrevet 25. august 2011 Er 100% sykmeldt selv, men det er pga stoffskiftet. Jeg kjeder meg, og skulle så inderlig ønske at jeg kunne jobbe litt! :-) Men, jeg hører på legen, vil jo det beste for den lille i magen! Huff, det verste med å være så hardt rammet av bekkenløsning + + (har ei venninne som lå hele sitt svangerskap pga det) er vel at du ikke kan gjøre noen ting? Bare ligge i ro eller gjøre "riktige" øvelser, som vil si nesten ikke husarbeid osv.? Jeg har ikke så mye vondt, men merker det godt om jeg har gått mye o.l. Har fått henvisning til fysio nå, håper dte kan hjelpe litt. Ja, jeg håper de setter av tid til meg og snakker om ulike alternativer osv. Så lenge man føler seg ivaretatt og trygg, så blir nok opplevelsen deretter. Sikkert ikke så mange som føder samtidig som meg uansett (termin 15.desember, hihi), så jeg satser på god oppfølging! :-)
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 25. august 2011 Forfatter #13 Skrevet 25. august 2011 Nei fint lite man kan gjør. Men prøver å fungere mest mulig normalt bytter på ligge sitte å gå små turer. Da det er mest behagelig i lengden :-) Eg har og problemmer med stoffskifte men legen har ikke gjort eller sagt noe i forbindelse med de. Dei er ganske flinke å sette av tid til slik. Bare si på forhånd at du er skeptisk å sånn så kan dei komme mer forberedt :-) Nei er nok ikke så mange som føder rundt den tiden :-) I følge legen har eg termin 4 januar og da er eg 21+3 idag, men på tidlig ul viste de 20 januar så er spent på hvordan termin blir nå i forbindelse med at de er mellom 16 og 19 uker dei vokse mest likt :-)
idagravida Skrevet 25. august 2011 #14 Skrevet 25. august 2011 Hmm... kanskje det kommer litt ann på høyt/lavt, verdier o.l. Har høyt, og sliter med søvn og uro + noen høye anti TPO-verdier. Men, det har blitt mye bedre etter at jeg har tatt det med ro og stresset helt ned, nå har jeg jo også mulighet til å slappe av/sove litt på dagtid :-) Jøss, så stor forskjell på terminene? Da tenker jeg at du er spent på denne UL. Hva tror du selv da? :-)
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 25. august 2011 Forfatter #15 Skrevet 25. august 2011 Okai.. eg sliter me lavt igjen eg... Ja det har eg hatt alle gangene faktisk :-) Eg håpe på en mellom ting.rundt 10 januar..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå