Gå til innhold

Har/hadde dere som er hjemme


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg hadde det til eldste, men bare ettermiddager :)

 

Han slet litt med det sosiale, så da ble SFO en viktig arena å få trening på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter er supersosial og har allerede fått venner i klassen, men tenker hun vil bli kjent med enda flere om hun begynner på SFO. Så vurderer det, men vil så gjerne dele ettermiddagene med henne og hun vil også være hjemme med meg... Men så tenker jeg at hun vet jo ikke helt hva hun går glipp av og ville kanskje ha det supert på SFO. I tillegg er det jo skikkelig dyrt med 2300 kroner for 2 timer til dagen (hadde nok ikke vært lenger enn fra kl. 1-3). Vanskelig å vite hva jeg skal gjøre... Er veldig fint å kose oss med lunsj sammen og hjelpe henne med lekser før hun løper ut med venner og er ute hele ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår går i 3.dje klasse nå. Har aldri gått på SFO. Jeg har vært hjemme med småsøsken siden hun startet i 1.kl.

 

Når hun kommer hjem gjør vi lekser, eller er inne på itslearning om leksene er ferdig:) Så får hun velge om hun vil slappe av litt på rommet, hjelpe meg med middagen, eller ut sammen med venner.

 

I 3.kl er det lange dager, så hun kommer ikke hjem med skolebussen før kl.14.45 4 dager i uka:s I 1 og 2.kl var det 2 dager i uka hun kom hjem så sent.

Føler at dagene er mer enn lange nok for henne. Er flinke til å avtale besøk etter skoletid med klassevenner da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datteren min begynte på skolen den høsten lillebror ble født, og jeg hadde henne på SFO. Hun hadde korte dager, hentet henne sånn i 15-tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min var 3 ettermiddager i uka på SFO i 1. og 2. klasse. Nå i 3. klasse går hun ikke på SFO. Jeg er stort sett hjemme, men av og til er hun alene hjemme.

Hun sluttet på SFO fordi de hun lekte mest med også sluttet. Det var et trist syn å hente henne på ettermiddagene, der hun satt alene og lekte :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke sfo i 1.klasse når jeg gikk hjemme med småsøsken.

Var veldig herligt å ver ferdig med leksene tidlig på dagen, da hun brukte en del tid på leseleksene.

Når nesten skoleåret var slutt kom hun med ønsker å gå på sfo, men da var det så sent på året at det var ingen vits.

Hør med sfo om det er noe problem å få sfo etter skoleåret har begynt, da har du muligheten åpen hvis hun ønsker det etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja, har hørt med de og fått vite at jeg kan få plass innen få dager om vi vil. Opplever at noen synes det er rart/synd i datteren vår som ikke får gå på sfo... Det er litt leit da det er noe jeg har tenkt grundig over. Har sagt til henne at hun kan gi beskjed om hun vil begynne så melder jeg henne på. Det vil hun ikke foreløpig, men greit å ha muligheten åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min førsteklassing å sfo da jeg var hjemme i perm. Vi hadde nettopp flyttet hit og han kjente ikke noen i klassen. Han var på sfo fra 13-15 2 dager og 13-14 3 dager pr uke. Fungerte fint. Ville ikke valgt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...