Gå til innhold

Kan jeg som alenemor klare å sitte med en leilighet som koster 7500 i mnd?..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Får utbetalt ca 13000 i mnd (lønn). Men får jeg noe støtte ellers?.. Har 3 små på 1, 3 og 5 år.. Jeg og barnafar skal mest trolig ha 50/50.. Leiligheten koster 7500 i mnd + strøm.. Har jeg mulighet til å sitte med den?.. Har så lite lyst til å flytte..og skal jeg få noe billigere blir det med kun 2 soverom.. Synest 3 soverom er et minimum med 3 unger i hus.Og, når jeg og bf har 50/50, får man da redusert bhg pris?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alenemødrene i byen jeg bor i må det. Der er du heldig om du får en leilighet til 8000 kr i mnd med 2 soverom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 8500 kr i mnd og er også alene. Men jeg får jo støtte så jeg har vel ca 17.000 i mnd. Går fint, men lever jo ingen luksus da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere får ikke redusert bhg nei. MEN dere er to om å betale den og andre ting barna trenger. Dere får vel barnetrygd for en ekstra så 2 hver. Skatteklasse 2 annethvert år.

 

Du har en utrolig liten lønn da. Om faren skal ha barna halvparten av tiden bør du satse på å finn en ekstrajobb de ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo egentlig ikke det du spurte om, men må si det likevel: IKKE ha 50/50 på barn som er så små! Er dere helt fra vettet?! Det må dere rett og slett ikke finne på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns 50/50-deling høres ut som en særdeles dårlig plan, men det var jo ikke det du spurte om.

 

Jeg er alenemor og har faste utgifter på ca 15 000 hver måned. Det går helt fint det - men så tjener jeg en del mer enn deg. Kanskje du skal vurdere å bytte jobb? Du kan også søke om bostøtte, og husk at med en annen samværsfordeling vil du kunne få overgangsstønad, stønad til barnetilsyn (dekker 64% av barnehageregningen), skatteklasse 2, en ekstra barnetrygd, og barnebidrag fra far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappaen vil så gjerne ha de 50%. Jeg vil heller ikke ha de mindre enn 50%... Så hva gjør vi da? Vi tenkte at 50/50 kunne fungere greit, siden vi bor på samme sted, har gå-avstand til hverandre... Men er det ikke bra når de er så små altså? Vil gjerne høre, for jeg vet jo ikke...:/

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere hatt ordinært samvær fremfor såpass mye fordeling for så små unger hadde du klart det. Da vil du motta OS, en ekstra barnetrygd, stødnad til barnetilsyn +bidrag, i tilegg til lønna!Og DA kan du klare det. Men siden han skal ha ungene såpass mye kan du vel jobbe mer? Har ca 16 000 utb. ( student) og har en leilighet til 8500 inkl strøm og nett + barnehageregninga i faste utgifter, så vi greier det jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...