BareMeg73 Skrevet 25. august 2011 #1 Skrevet 25. august 2011 Vår lille snupp er 9 uker. Hun liker å dusje og bade - da smiler hun og lager kose lyder og "prater". Problemet kommer når hun er ferdig.... Jeg pakker henne raskt inn i stort håndkle, og legger henne ned for å tørke henne. Umiddelbart setter hun i et VRÆÆÆL og gråter og gråter og blir stiv som en stokk. Hele jenta er et skrik. Slik er det gjennom hele tørkingen og påkledningen, og gir seg ikke før hun da er klar og jeg legger henne til puppen. Hun pupper og sovner. Er det andre som opplever eller har opplevd dette? Skjønner ikke hvorfor det blir sånn hver gang....
Gjest Madolyn Skrevet 25. august 2011 #2 Skrevet 25. august 2011 Slik er gutten vår også. Men det var en enkel løsning: tørk babyen mens du holder henne! Trur de ikke liker å bli lagt vekk fra en varm kropp mens de fremdeles er våte. Her så holder jeg babyen inntil meg; med et håndkle tullet rundt ham ca fra rumpa og opp under armene, mens far forsiktig tørker hår, armer og bein. Så blir det mye mindre å tørke liggende på stellebordet Håper dette hjelper for dere også, for oss var det hvertfall som natt og dag!
littlefairy Skrevet 25. august 2011 #3 Skrevet 25. august 2011 Jepp gutten vår også! Han gjør det fortsatt 8mnd, men jeg må begynne å tulle og tøyse/avlede, og da går det fort over. Men når han var mindre så ble det hyyylskrik helt til han fikk pupp og sovnet etterpå. Tror rett og slett at de elsker å bade, men blir trøtt og sulten av det (som vi voksne også kan bli), og når vi tar de opp så blir alt feil. Noen ganger når han var så liten som din, så måtte jeg bare tulle han inn i håndkle fort og sette meg på do-lokket og amme fortere enn svint med en gang han var ferdig å bade... hehe. Nå leste jeg ikke hele svaret til hun over så hu kom kanskje med noen råd, men jeg har ikke noen tips eller råd egentlig, bare ville si at du er ikke alene. men det blir bedre etterhvert
BareMeg73 Skrevet 25. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 25. august 2011 Takk for svar. Godt jeg ikke er alene, jeg har trodd det kanskje var jeg som gjorde noe galt. Skal legge henne rett til puppen neste gang, mens hun enda er i håndkle. Så kan jeg tørke henne litt mens hun ligger der. Kanskje hun blir litt roligere da så jeg kan få på henne bleie og klær fort da.
InsomNina Skrevet 25. august 2011 #5 Skrevet 25. august 2011 Sånn var snuppa vår også til og begynne med. Gjorde det samme som madolyn, tok henne opp og tørket og koste med henne i armene mine. Hun skriker enda når vi tar henne opp (er 6,5 mnd), men det er garantert fordi hun vil bade mer. Kanskje det gjelder jenta deres også? Sikkert mye som spiller inn: trøtt, kald, sur, fornærmet, sulten.. hehe.. ikke lett alltid. Men som sagt ovenfor her, det blir bedre!!
Gjest Madolyn Skrevet 25. august 2011 #6 Skrevet 25. august 2011 Hvordan gikk det i kveld, Baremeg73?
ToneC Skrevet 25. august 2011 #7 Skrevet 25. august 2011 Kan være at du bør ha det varmere på badet også? Vår også skrek fælt til å begynne med, men ikke nå lenger. Tuller han godt inn, og så har vi hengt en uro på stellebordet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå