Gå til innhold

Dere som tror at det MÅ ligge noe mere bak enn det Hi-ene forteller i BV saker

Anbefalte innlegg

Hva får dere til å tro det egentlig? Hvorfor tror dere at barnevernet er så høyt hevet over alle andre folk og instanser her i samfunnet og aldri tar feil.Jeg var selv i en BV sak og hadde ikke problemer med å forstå hvorfor de ville undersøke saken,MEN....det de var bekymret for hadde jo ordnet seg.Likevel

holdt de på med oss i to år.De gjorde ingenting heller i forhold til noe tiltak eller liknende.Vi måtte bare i en drøss med møter der vi ble rakket ned på og sjikanert.Men jeg mistet aldri fatningen eller nektet å samarbeide med dem så

de måtte jo gi seg etttehvert.Jeg tror noen saker er ren sysselsetting.....

Fortsetter under...

Ja ja,regnet med å få slike svar.Jeg for min del har mistet respekten etter møte med barnevernet.De fant ikke noe på meg så da satt de og lette etter feil Det var at barnet mitt var glad og fornøyd var, for å overkompensere.Vi dro på kjøpesentre av og til , dette ødela rutinene til barnet( her snakker vi av og til) Jeg badet barnet mitt for ofte og de mente jeg hadde ett dårlig forhold til mine foreldre,noe som ikke stemmer overhodet og som de hadde null forutsetning for å vite.De ble også snurt over at vi hadde råd til å reise til Syden den sommeren.Det er mulig vi hadde uflaks med saksbehandleren og jeg vet at barnevernet gjør mye bra også!Jeg har selvinnsikt nok til å se hvorfor de måtte undersøke saken min osv.Men det betyr ikke at alle som havner under barnevernet har masse svin på skogen!!

Du har helt rett. Barnevernet er overarbeidet og lager seg ikke saker for moro skyld. Men som du vet, er helvete løs om de tar for lett på en undersøkelse og noe galt skjer med barnet, eller det utsettes for omsorgssvikt. Bor selv i en kommune der fasade er viktig - det ser ut som de fleste har alt på stell, men det har de jo ikke. Det er vanskelig å få hull på dette ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...