Gå til innhold

Må jeg virkelig betale semesteravgift på skolen før jeg får penger fra lånekassen, når jeg går ut i permisjon nå?

Anbefalte innlegg

Venter barn om 3 uker, og går derfor ut i perm nå. I teorien skulle jeg vel vært på skolen en uke, siden den startet den 17., men det er bare tull. Det mener skolen også, og permitterte meg for hele dette skoleåret. For å få fødselsstipend, må jeg sende inn papirer som bekrefter fødsel etter at barnet er født. Men likevel..permisjonen starter nå, og jeg blir bedt om å betale semesteravgift på 500 kr, samt registrere meg for et nytt skoleår..Skjønner ikke noe jeg nå..

Fortsetter under...

det er fordi du må være tatt opp som student på det studiet du har søkt permisjon fra. Hvis ikke betaler ikke lånekassa ut fødsels stipend :)

Jeg kjener ikke til reglene for fødselspermisjon, men generelt er det slik at lånekassen ikke betaler ut penger før de får tilsendt dokumentasjon fra skolen om at semesteravgiften er betalt og at du har studierett det semesteret.

Jeg søkte om studielån litt sent i år. Inntil jeg betalte semesteravgiften for noen dager siden, sto det "ike ok" på søknaden min. Med en gang den var betalt, sto det "ok".

Nei det må du ikke. du har krav på perm 3 uker før fødsel. men du må sende inn dokumentasjon på at du har termin om 3 uker og er gått ut i permisjon. Jeg betalte bare semesteravgiften nå jeg, men jeg har termin i oktober så jeg må være aktiv student frem til 3 uker før fødsel. jeg har tidligere sendt med kopi av helsekort og innvilget permisjon fra skolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...