Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll hos jordmor i dag og da hun målte sf-målet kom det på 33 cm. Hun satte seg ned for å skrive det inn i skjemaet og utbrøt : dette må være feil! og ba meg hive meg opp på benken igjen. Da kom målet på 32 cm. Såg ut som hun mente det var litt høyt, for hun satt og såg litt på termin datoen og såg ut som hun stussa litt over den ?

Forrige sf-mål var på 29 cm i uke 31+6.

Har forstått det sånn at så lenge det ligger innenfor det grønne feltet blir det sett på som normalt, men tenker altså litt på reaksjonen til jordmor.

Hun synes også hjertelyden var litt treg, den har ligget på mellom 150-160 på de andre kontrollene, i dag var den på 124 når jeg lå på ryggen, så hun ba meg snu meg over på siden og da ble den 132.

Virker dette normalt for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei,jeg var på kontroll ii dag og er 32+3 og har sf på 33,og fikk beskjed fra jm om at babyen vokser perfekt til tross for at sf var på noen og 20 husker ikke nøyaktig den 3.aug,så tror ikke du skal bekymre deg jeg :)

Skrevet

Takk for svar :) skal på kontroll på sykehuset om en uke i forbindelse med en sykdom jeg nettopp har fått påvist, så blir litt bekymret hver gang jordmor får et annet tonefall eller kommer med litt rare reaksjoner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...