Gå til innhold

Herlighet.. jeg har aldri hatt hund, men vet mer om oppdragelsen av en hund enn enkelte hundeeiere...

Anbefalte innlegg

"han er bare valp enda" er en standardfrase jeg er pisslei av. En hund på 1,5 år skal kunne lyde ordre og sitte og alt sånt. Dette er en blandingshund med collie i seg, så det skulle ikke være så utrolig vanskelig å få hunden til å høre etter.

Hopper på alle han møter, kan ikke "sitt" engang, og knurrer når han får skikkelig beskjed.

Nei, eierne hadde ikke tid da hunden var ny, så derfor valpefakter enda....... jadda... Sitter i bur hele dagen, og eiere som ikke har tid til grunnleggende opplæring av hunden.

Hadde jeg hatt hund, så hadde jeg gått valpekurs, og fulgt opp alt. Jeg klarer til og med å lære en katt å høre etter, så en hund skulle ikke vært noe problem.

Hjelpes... mange rare folk som skaffer seg dyr, altså.

Fortsetter under...

Jeg har ikke gått valpekurs med hunden vår.

Hun har ikke fått annen sosialisering enn når vi har vært og gått tur, og jeg vil påstå at hun er en wonderdog.

Hun spretter litt, ja, men så er hun 7 mnd gammel.

Synes ikke du skal uttale deg noe om hunder du ikke kjenner.

Selv om den har collie i seg, betyr det ikke automatisk at det er en hund som ELSKER å jobbe. Det blir som å si at alle shcæferhunder er politibikkjer.

Hjelpes.. Folk som uttaler seg om ting de ikke kan, altså.

Jeg elsker mennesker som vet mer. Min mor har aldri kjørt bil, men hun vet alt om hvordan vi andre skal kjøre bil. Du har aldri hatt hund, men vet likevel best. Finnes ikke irriterende ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...