Gå til innhold

Dere om er gravide, hva slags pålegg spiser dere på skiva?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det jeg har lyst på for tiden. Er veldig periode menneske, kan spise mye av en ting for så å bytte til noe annet. For tiden er det(dessverre) majones, ost og salami... Ristet brød med hapå eller bringebærsyltetøy er og en favoritt:)

Annonse

Vanligvis spiser jeg dansk salami eller gullsalami. Nå blir det skinke med ost (varmet i mikro), makrell i tomat eller banan og smør. Er drittlei, og ser frem til etterpå når jeg kan spise salami igjen.

spiser det jeg har lyst på.. og det er som oftest kryddersalami.. er 26uker på vei og har fortsatt hyperemissis, så alt som går ned er supert! jordmoren min mener at det er ganske sjeldent en blir syk av norske påleggsprodusenter, og ofte er det ens egen feil at en blir syk.. pakken har vært åpen for lenge, kryssinfisering med andre varer osv..

så her går det i salami..

salami er spekemat, men er behandlet..

det som er farlig med spekematen er at det er hele kjøttstykker (skinke og fenalår freks) ikke har blitt varmebehandlet og har vert igjennom en modningsprosess.. dermed har eventuelle bakterier fått vokse under denne perioden, salting skal være med på å konservere og gjore holdbarheten lenger men dette er en overflatebehandling..

salami er bearbeidet og tilsatt konserveringsmiddler, samt at det er varmebehandlett og senere røykt.. salami har heller ikke den lange modningsprosessen som andre typer spekemat ofte har, og er dermed ikke like farlig om en spiser det fra nyåpnet pakkning..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...