Gå til innhold

nå er jeg såååå lei barnevernet.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

eksen min fikk en eller annen dame til å ringe bekymringsmld t bv pga min nye kjæreste drev med anabole steorider. javel.

bv fikk beskjed att ja han hadde prøvd.

de fant ut i undersøkelsen at problemet l¨å heller i samarbeidsevnen mellom meg og eks sm er bf, og lagte div veiledning og tiltak utfra dette.

jeg takket ja til alle tiltak og har samarbeidet hele tiden.

nå er jeg gravid og bv skriver i rapporten at om jeg velger å fortsette sv.skapet vil de få ny bekymring og følge opp

 

HVA FAEN? skal jg finne meg i alt dette???

 

pga anabole steorider?

og en pikk av en eks?

 

jeg er SJOKKERT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer litt an på hvor du bor. Jeg vet av erfaring at det hjelper ikke i det hele tatt å samarbeide og gjøre alt som blir forventet. Da finner de bare på nye unnskyldninger til hvorfor du trenger dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Klage til noen som er over barnevernet i den kommunen du bor i kanskje? Samle opp litt mot og si fra at de har gått over streken og du trenger ikke hjelpen deres? Eller flytte ut av kommunen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så hvem er over barnevernet?

flytte ut av kommunen er enklere sagt enn gjort mtp hus, familie, jobber osv. pluss barnevernssaken blir jo bare overflyttet til neste kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg tar det med advokaten og sender en klage til fylkesmanne. det driiiittet her orker jeg ikke.. bli plaget av dem mens jeg går gravid og føde et barn inni dems drit... fader =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen saker, hvor barnevernet bare kommer hjem til de og snakker om vær og vind, uke etter uke, og ser at alt er fint så er det idiotisk at de skal være der år etter år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sak har to sider. Tviler på det er bare anabole steroider som du skriver. Mange som bruker dette har jo gjerne en del tilleggsproblematikk som f.eks vanskeligheter med å kontrollere sinne.

 

Hva er din situasjon? Er du i jobb? Har du fullført skole? Har du et nettverk rundt deg?

 

 

 

Hilsen tidligere barnevernsansatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grunn til å bekymre seg over en bekymringsmelding i seg selv. Barnevernet gjør sine egne vurderinger, slik at en ubegrunnet bekymringsmelding raskt vil havne i bunken over saker de ikke følger opp videre.

 

Dersom barnevernet i ditt tilfelle har valgt å følge opp videre er det neppe eksen din sin skyld. Han vil barnas beste, og det er tydelig at det ligger noe i det siden de fortsetter å følge opp.

 

Anabole steroider... herregud, for en dust du bor sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du trenger dem og jeg håper for barna dine sin skyld at de gjør en god jobb.

 

Hilsen pedagog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror den gubben din har meir på lista si en det du nevner. Kansje han sjuler noe for deg som BV har funne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke... det er ganske typisk at de kommer inn i familien på grunn av en ting, og utarbeider tiltak på grunnlag av noe annet. Og disse tiltakene igjen, gjør at bekymringen ofte øker.

 

Så hvis man tar imot tiltak - man innrømmer hjelpebehov og roter seg inn i ei suppe.

Hvis man ikke tar imot tiltak - man risikerer å få på seg sakkyndig psykolog og tvangsvedtak fordi man ikke ser barnas beste.

 

Jeg er i den samme suppa. Men du kan prøve og be om et møte om hjelpetiltak, og si at du ikke ønsker tiltakene lengre, og se hvordan de reagerer.

Kjøp diktafon og ta opp alt de sier (vis dem diktafonen først, for da er det lovlig å ta opp samtalen).

 

Ut fra det du skriver høres det ut som de ikke ønsker å forlate dere med det første (typisk). Spør hva som er årsaken til at de får ny bekymring når du skal få en baby. Kan det være fordi greia med de anabole steroidene deretter vil gjelde babyens far?

Men anabole steroider er jo tross alt ikke narkotika...

ønsker dere lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært at man må sende inn ny bekymringsmelding om man får et nytt barn. men, kanskje det er feil det da. uansett, så høres dette ut som en uheldig situasjon. men bv avslutter jo saken om de ser at det går seg til og at alt fungerer som det skal i familien. vil tro at om dette kun handler om anabole steroider, så vil jo saken bli avsluttet veldig fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bekymringsmeldingen gikk ut på anabole steorider.

men i undersøkelsen fant de ut at det var samarbeid og konflikt mellom meg og eks, bf, som var problemet.

eks ønsker ikke barnets beste, han ønsker å stikke kjepper i hjulene. dere aaaner ikje hvordan han har styrt på. han vil ha meg tilbake.

 

skal fortelle dere hva eks sa da jeg fortalte jeg var gravid:: stakkars barnet vårt skal få et uekte søsken. ta abort og bli gravid med meg istedenfor ...ehhh?? not normal

 

 

jeg jobber 100 prosent m 300 kr timen.... fester nesten aldri og lever i grunn et utrolig kjedelig liv.

har et lite nettverk med kun nære venner i gode miljø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bv kan vel melde bekymring til seg selv hvis de får nye opplysninger om en familie. Men om de da vil kalle det en ny undersøkelse eller "bare" en tilpasning av hjelpetiltak, er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jobber ikke som norsklærere, gymlæreren vår på videregående kunne for eksempel ikke skrive i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til: 20:28

 

Hva vet vell du? Du kjenner vell ikke HI? du vet vel ikke hvordan hun ser ut og osv. Du vet ikke hva hun jobber med en gang. Så hold kjeft ditt nek!

 

Skrivefeil er kanskje en liten ting, men man har mer behov for en god tanke gang enn en kort tankegang;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære HI

Hadde jeg vært deg,hadde jeg smilt dem i ansiktet og slikket dem oppetter ryggen,de må gi slipp en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bf tjener 3000 dagen. Som lastebil sjafør. Ååååh. Så lei sånne tragisk kommentarer om at man umulig kan tjene bra siden man har dårlige skrive ferdigheter. til og le av at enkelte mødre her inne er så jævlig trangsynte. På tide å få øynene opp. Man må ikke ha vært god på skolen og ha høy utdanning for å tjene bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...