Gå til innhold

Muskelsykdom???

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har barn med muskelsykdom og kan fortelle meg hvordan dette ble oppdaget? Gutten min på snart 3 måneder klarer ikke å løfte hodet i mageleie og det er sjelden han holder hodet oppe når jeg løfter ham opp fra ryggleie. Han klarer fint å holde hodet oppe (men ikke løfte det opp igjen om det skulle falle) i sittestilling eller når vi bærer ham men ikke ellers. Han er sterk i benene sine og beveger seg ellers som en normal baby. Han er til utredning men legene har ikke nevnt noe om evt. muskelsykdom, det er det jeg som går og tenker på. Han var dysmatur da han ble født og er under behandling for klumpfot (fysio har sagt at dette ikke skal hindre det motoriske). Nå har han skinner. Han går til fysioterapeut og hun vil gjerne at han skal til nevrolog. Jeg har også henvendt meg til kiropraktor som sier at han har låsninger i nakke, mellom skuldrene og i bekkenet og at det kan være derfor han ikke klarer å løfte hodet så mye. Jeg er naturlig nok fra meg av bekymring og ser for meg rullestol osv. Noen erfaringer her?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143506704-muskelsykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...