Gå til innhold

Ingen lystgass som smertelindring på Riksen...? :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde så god smertelindringseffekt med lystgass og akupunktur under fødselen med førstemann. Litt skuffet over at det ikke er et alternativ lenger. Akupunkturen er det jo også tilfeldig om man får muligheten til å få, avhengig av hvem som er på vakt på gjeldende tidspunkt.

Finnes det noe godt alternativ? Noen som vet?

Har heldigvis god tid til å sette meg inn i dette på nytt, da jeg kun er i uke 18. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lystgassen har hjelp meg 4 ganger og håper dei har det enda.

Hørt at dei som jobber der kan få deformert barn, er ikkje 100 % sikker pga lystgassen. Så er det vel for og spare penger (det er populært og kutte ned på sjukehus rundt om i lande). Jeg er ganske berørt av den nedleggingen rundt om i landet. Ca 3,5 timer til sjukehus pga ordet fødestove dukker opp på sjukehus rundtom.

Har Helse Førde langt opp i halsen.

Skrevet

Har samme "problem" som deg, var helt avhengig av lystgassen med førstemann, og er litt redd siden de ikke bruker det lenger. SKal også på Riksen. Jeg kommer nok uansett til å ha epidural, så jeg får vel klare meg frem til det.. :(

Skrevet

her i Telemark har de også tatt vekk lystgass som en mulighet under fødsel, med hensyn til de ansatte, noe som er forståelig..

da jeg fikk førstemann brukte jeg ikke annen smertelindring enn badekar (varmt vann) ,og epidural og det holdt i massevis for meg ihvertfall:) uansett, lykke til når du kommer så langt:)

Skrevet

Samme her... skal på Ullevål jeg da, men situasjonen er samme der... eneste jeg brukte forrige gang, har ikke lyst å gå over til noe sterkere, men er litt engstelig å føde HELT uten smertestillende... Kanskje de ombestemmer seg før januar? :)

Skrevet

Uff, visste ikke dette, skal også på riksen og har kost meg der med lystgass før, hadde planlagt det samme denne gangen:S Skjønner jo veldig godt de ansatte der da:/ Håper de kan skaffe seg bedre ventilasjonsanlegg f.eks så de fødende kan få lystgass, men de rekker vel ikke det før vi skal til pers:S Kjenner jeg ble litt engstelig nå:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...