Gå til innhold

Klexane / leidenmutasjon

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Klexane under svangerskapet pga leiden mutasjon. Flere som gjør dette? Hvilken prevansjon begynner dere på etterpå??

Må jo ta disse sprøytene pga stor fare for blodpropp, og har derfor forstått at jeg ikke kan ta vanlige p-piller o.l etter svangerskapet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143506460-klexane-leidenmutasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg fikk blodpropp da jeg gikk på overtid forrige svangerskap..må derfor ta 1'40 mg klaxane daglig..kjedelig..

etter forrige svangerskap satt jeg inn kobber spiral ,men det skal visst gå bra med hormonspiral også! men p-piller er visst ikke aktuelt lenger nei..

Her skal mannen "kappe strengen" når vi er ferdige med produksjon ;-)

Takk for svar :)

Jeg tar 0,4 daglig, og har forstått det slik at jeg skal ta det inntil 3 mnd etter fødsel - og så slutte på de. Men kunne likevel ikke begynne på piller da. Her er vi gravide med nr 1, så er ikke noe tema å kappe strengen på noen år til hvertfall ;)

Men får sjekke ut spiral og se hva legen sier til det da :)

Hei igjen!

Har du hatt blodpropp tidligere??? jeg skal også bruke klexane inntil 3 mnder etter fødsel..heller det enn å få blodpropp, for det var ikke hyggelige saker kan man trygt si!! :S

Ja, jeg synes spiral fungerer greit..men hør med legen du..kan jo være du kan bruke noe annet om du aldri har hatt blodpropp :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...