Regina Phalange Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 Det er snart tid for å planlegge dåp, og jeg sitter og lurer på hva jeg skal servere?? Hva gjør dere? Jeg tror vi blir en 10-12 stk og vi skal ha "selskapet" hjemme. I samme slengen, hvor får man kjøpt dåpskjole?
playground princess Skrevet 24. august 2011 #2 Skrevet 24. august 2011 I forrige dåp serverte vi gryterett med ris og salat (stroganoff-gryte med hjortekjøtt i), dronning maud pudding til dessert og kaker og kaffe senere.. Vi lagte alt selv. Denne gangen lurer jeg på å enten gjøre det samme, eller kanskje bare bestille ferdige smørbrød og lage kakene selv. Dåpskjole aner jeg ikke hvor du kjøper, finner helt sikkert mange mange på nettet Vi har dåpskjole i familien, så den skal brukes igjen
QueenM Skrevet 24. august 2011 #3 Skrevet 24. august 2011 Vi hadde dåp til vår lille Elise denne helgen. Da serverte vi elgsteik & kjøttkaker med tilbehør til hovedrett, creme brulee til dessert så kaffe og kaker litt senere på dagen. På kakebordet var det forskjellige kaker som sjokoladekake, marengskake m/frukt, moltkrem, ostekake og rosa cupkakes, dåpskaka lagde jeg selv etter tips å ideer jeg fant på nettet Vi brukte dåpskjole som er i familien, men jeg vet de selger dåpskjoler på butikken best kids, vertfall her jeg bor! Håper dette var til litt hjelp!
FrkChihiro Skrevet 24. august 2011 #4 Skrevet 24. august 2011 For å ikke ruinere oss helt (var over 40 personer) serverte vi gryterett, salat, ris og brød. Og fikk slekt og venner til å bake. Ble så fint atte:) Vet at ulike husflidsbutikker har dåpskjoler. Der vi var var de dessverre ganske stygge OG dyre. Hadde fått tips om at Kappahl hadde noen lange hvite kjoler. Og den var jammen fin også. Kostet 499 ,-.
Lille- MO Skrevet 24. august 2011 #5 Skrevet 24. august 2011 koldtbord her, handlet inn det meste i sverige:) også kjøpte jeg nydelig kjole her http://www.abelone.no/nettbutikk/dapskjoler-og-drakter/
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #6 Skrevet 24. august 2011 jeg skal ha dåp nå i september mnd,og vi blir 15 stk (inkl dåpsbarnet). skal servere snitter,kaker og frukt! finn.no selger mange dåpskjoler.men om du googler dåpskjoler,så kommer du nok frem til forskjellige linker som kan hjelpe deg videre til å handle det:)
Håpefull77 Skrevet 25. august 2011 #7 Skrevet 25. august 2011 Vi hadde dåp i helgen. Hadde egentlig tenkt å ha koldtbord, men fant ut at det ble mye jobb. Vi hadde derfor biff stroganoff med salat og ris. Iskake til dessert. På grunn av allergi på et av barna serverte vi pølser til barna og hadde gele som alternativ dessert og kake til han. Kaker og kaffe etterpå. Av kaker hadde vi sjokoladekake, ostekake, verdens beste og marsipankake. Vi var 21 stk med stort og smått, (14 voksne). Vi har masse kake igjen. Mye er fryst ned, noe ble gitt bort. Så om dere ikke blir flere hadde jeg satset på 1 kake om dere skal ha det, alternativt 2 for å få valgmuligheter. Du har ikke mulighet for å få lånt deg, eventuelt leid dåpskjole og lue. Kirken her var behjelpelig med å leie ut kjoler. Vi hadde i familien (ca 100 år gammel). Kjolen hadde hun på seg bare i kirken. Også skal vi kanskje ta den på, bare for å få tatt takkekortbilde. Så den blir brukt veldig lite.
BareMeg73 Skrevet 25. august 2011 #8 Skrevet 25. august 2011 Vi hadde dåp forrige helg. Vi hadde koldtbord, som ei venninne av meg laget og danderte så fint. Hun pyntet også bordet og det ble veldig bra syns jeg; vi lagde bilde av snuppa der det sto velkommen til Emilies dåp og så datoen, denne sto i en rosa kort holder. Så hadde vi små buketter med rosa roser og annet stående i rosa potter, Ja kortet og bukett ved hver tallerken. Og så kjøpte jeg div bord pynt i rosa som jeg strødde på bordet. Og sånne store muffins former med prinsesser på, de fylte jeg med div rosa smågodt. Ble fint altså! :-)
BareMeg73 Skrevet 25. august 2011 #9 Skrevet 25. august 2011 Ja og så hadde vi 4 hjemme lagde kaker og en stor marsipan/dåpskake som vi bestilte.
fox`y Skrevet 25. august 2011 #10 Skrevet 25. august 2011 jeg lagde koldtbord åsså hadde vi kaker (gulerotkake,verdensbeste,lukketvalnøtt,romkake,sjokoladekake,muffins,kanelboller,boller,ostekake, fromasjkake mm)
kjærevene Skrevet 25. august 2011 #11 Skrevet 25. august 2011 Vi serverte bacalao til middag og hjemmelaget karamellpudding til dessert. Var ca 25 til middag. Til kaffe kom det flere, vi hadde blant annet disse kakene: Verdens beste, gulkake, ostekake, flykræsj, snickerskake, sjokoladekake, stor marsipankake(bestilt),Valnøtt fromasj, gele. Vi tror vi kommer til å gjøre det samme denne gangen. Jeg har opplevd at det er veldig stor forskjell på antall kaker alt etter hvor hen i landet en bor. Jeg bor i midt Norge, og her har vi nesten en kake per person =).
Regina Phalange Skrevet 28. august 2011 Forfatter #12 Skrevet 28. august 2011 Takk for svar alle sammen, her var det masse inspirasjon :-) Likte spesielt muffinsformene med rosa smågodt som pynt! Bare synd at det ikke er så mye lyseblått smågodt å oppdrive!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå