ninairen Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 hei! i de siste dagene (den siste uka) har jeg hatt en skikkelig rar "gangsperrefølelse" på innsiden av lårene.. Skikkelig rart.. Virker som om jeg har lagt å skræva eller gått veldig langt på en skikkelig fjelltur eller noe sånnt... (har ikkje gjort noen av delene ) Noen som vet hva dette er, eller om det er normalt, eller om det er noen andre som har det sånn? Er 39+2 i dag..
Heidish Skrevet 24. august 2011 #2 Skrevet 24. august 2011 Pussig at dette innlegget skulle dukke opp. Akkurat som du beskriver det, føler jeg også. I tillegg vil jeg si at det til tider føles som om man har sykla veldig langt uten å ha treninga: føles helt mørbanket av " sykkelsetet". Plagene blir verre både om jeg sitter eller står en stund sammenhengende. Jeg har fundert på om dette er bekkenløsning, men har ingen erfaring med det bra før. Er i uke 34. Skal til jordmor i morgen og skal forhøre meg litt.
ninairen Skrevet 24. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2011 Oj, bekkenløsning? Håper det ikke er det jeg begynner å få.. Er det vanelig å få det så sent i svangerskapet da? Ja, kan også ligne på en skikkelig gangsperre av at jeg har sykla veldig langt.. Skikkelig rart igrunn... Føler det er veldig ekkelt/vondt å stå opp av senga, føles som om beina mine har stivna helt..
Millepille Skrevet 24. august 2011 #5 Skrevet 24. august 2011 Siden du er så langt på vei, kan det kanskje være hodet som har festet seg? Jeg har kjent meg "sykkelsetestølhet" (godt forklart) jeg også, og det har kommet etter hodet festet seg.
ninairen Skrevet 24. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 24. august 2011 takk for svar var med jordmor for 1 uke siden og da hadde hodet festa seg, og var vel kanskje etter det jeg begynte å kjenne dette... blir bare så bekymra når jeg kjenner ting som gjør vondt som jeg ikke har kjent før... synest det var litt "sent" å få bekkenløsning nå, siden jeg ikke har kjent noe lignende i svangerskapet.. føler liksom at jeg er kjempestiv i beina, at jeg går som en gammel dame eller noe sånt
Dizzie_mortil3 Skrevet 24. august 2011 #7 Skrevet 24. august 2011 Hei! Jeg har det også, og har hatt det i flere uker. Er 38+5 idag. Hodet ikke festet men godt nede i bekkenet. Det er bare en av mange bekkenplager og smerter jeg sliter med, men jeg oppfatter det som fysiologiske forandringer ettersom bekkenet blir mer slarkete på slutten. Kan også være pga trykket mot bekkenbunnen som øker og at bekkenbunnen gir mer etter og danner et drag på omkringliggende bløtdeler.. Hadde samme ømhet/stølhetsfølelsen i symfysen for 4 uker siden, men det har bedret seg etter at hodet har kommet lenger ned. Det dreier seg nok ikke om bekkenløsning. Jeg hadde forøvrig ikke dette i de 2 foregående svangerskap! (ihvertfall ikke like ille...) God bedring og lykke til!
Gloria ** Skrevet 24. august 2011 #8 Skrevet 24. august 2011 Kjenner meg igjen! Er gangsperr i skambenet og i bekkenet - som en "blåmerke" følelse. Har hatt det en ukes tid og går i skikkelig gakk-gakk gange. Hodet var godt festet for to uker siden og jeg hadde 1 cm åpning.Jordmor ville ikke avtale ny time engang (i uke 37) for hun var sikker på jeg kom til å føde før tiden! Og her sitter jeg, noen kilo tyngre, full av gangsperr og stikninger i musa. Det MÅ jo bety noe.
ninairen Skrevet 24. august 2011 Forfatter #9 Skrevet 24. august 2011 Ok. tusen takk for svar er det noe jeg kan gjøre med dette igrunn? eventuelt noe jeg ikke bør gjøre? føler bare det har blitt masse verre i dag, og skal ikke til jordmor før neste onsdag (terminen), viss ikke noe har skjedd før så synest bare det er så ekkelt å få vondt slik, uten å vite hva det er...
ninairen Skrevet 25. august 2011 Forfatter #10 Skrevet 25. august 2011 Noen som vet om det er noe å gjøre med dette? Sorry for dette syte/maseinnlegget, er bare så vondt :/ Vet ikke om det er noe å gjøre, noen å kontakte? lege/jordmor? Også er det så "dumt" siden jeg ikke skal til jordmor før eventuelt neste onsdag, viss babyen ikke har kommet enda.. Sorry syting, føler meg bare som en gammel person når jeg skal prøve å bevege meg:/ Håper ikke jeg må føde når jeg "er" sånn :// 39+3 i dag
Dizzie_mortil3 Skrevet 25. august 2011 #11 Skrevet 25. august 2011 Vet ikke...jeg sørger for å ligge mye, pute mellom knærne, sitte på noe mykt, går veldig lite dessverre. Sørger for at fordøyelsen ikke stopper opp mm. Tror virkelig ikke du trenger å være engstelig, har nok ingenting med selve babyen å gjøre...! Men jeg føler meg også stiv, støl og som en gæmlis når jeg beveger meg..skjønner at det ikke er behagelig. Men kort tid igjen da!
ninairen Skrevet 25. august 2011 Forfatter #12 Skrevet 25. august 2011 ringte til føden for å høre, i tilfelle det var noe galt... hun jeg snakket med hadde ikke hørt om dette før.. men trodde ikke det var noe galt...
jobber med saken har klart det Skrevet 25. august 2011 #13 Skrevet 25. august 2011 Hei:) Jeg har hatt det slik noen uker. Legen har sagt at det er bekkenløsning:( Det varierer veldig fra dag til dag. Noen dager gjør det ekstremt vondt, andre dager merker jeg nesten ingenting. Det er vist bra å gå små turer. Ikke ligge for mye. Jeg får ekstra vondt om jeg sitter rett opp og ned. Da strekker der ekstra i bekkenet.
ninairen Skrevet 25. august 2011 Forfatter #14 Skrevet 25. august 2011 blir bare he totalt forvirra om dette kan være bekkenløsning eller om det bare er sånn fordi det nærmer seg... men men veldig rart siden hun på føden aldri hadde hørt om dette som jeg forklarte... men men, satser på at det ikke er noe alvorlig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå