Gå til innhold

Hva er ditt tidligste minne?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er faktisk ikke sikker.. Jeg husker at bestefar gikk og gikk med meg i armene sine, og jeg gjerne ville se på noen adventslys. Da var jeg 9mnd.. Men jeg vet ikke om jeg husker dette fra det skjedde, eller fordi at jeg har sett bilder og derfor husker det..

Etter det, så kan jeg huske at jeg satt i evigheter å ventet på vaskemaskinen som inneholdt favorittjoggedressen og bamsen min. Så at jeg var med å hang de opp på snoren. Dette var når jeg var ca. 2år. Og dette vet jeg atjeg husker, for finnes ikke bilder av dette.

Noe av det første jeg med sikkerhet husker er da jeg brakk armen. Dette var året før jeg skulle begynne på skolen, så var vel omkring 5 år.

Ellers synes jeg det er vanskelig å vite forskjellen på det man husker og det man har blitt fortalt eller sett på bilder.

Min far påstår at han husker at bestemor sang vuggesanger til ham og vugget han i vogga. Farmor har sagt at han sluttet med vogge da han var ni-ti måneder gammel, så i så fall husker han fra før den tid.

Vet ikke om det er mulig?

var 6 mnd. helt sykt, jeg vet...

lå i krybben min og så opp på pappaa og mamma. mamma trodde ike på meg så forklarte jeg henne hvordan krybben så ut og slikt og til og med klærne dems. hun husket ikke klærne men krybben. og det stemte.

litt ettr fant vi et bilde og tl og med klærne stemte. :P og husker amsse fra jeg var 1 2 3 osv. kan fortelle lange historier.

helt sykt, jeg vet.. dere trenger ikke tro meg. ingen tap for meg.

Annonse

Det første jeg husker, som jeg vet at jeg husker og ikke har sett bilde av (og dermed tror jeg husker pga bildet) er at mamma trillet meg i sportsvogna til t-banen (tror jeg det var). Det var ufattelig gjørmete og vogna satte seg fast i gjørma. Husker at det var en slags stor, åpen gress-slette, masse gjørme, og når vi kom til t-banen, måtte vi først gå inn i et slags betongoverbygg, der det var malt noe slags sirkler eller bobler i grønt og blått, tror jeg det var. Jeg var nok antakelig et sted mellom 1. og 2 år da. Har også et annet tidlig minne som jeg ikke har sett bilde av, og det var noen som hadde tatt med seg en radio ut, og plassert på et betonggjerde utenfor blokka der vi bodde, og på radioen ble sami ædnan spilt. Den vant norsk melodi grand prix i 1980 (jeg googlet det nå), og jeg er født i 1979, så det er sannsynlig at jeg var mellom et og to år da også. Husker dessuten at jeg ødela mammas nye lebestift ved å kline den i rompa på dokka mi. Skulle være bæsj. Mamma ble kjempesint og jeg husker at jeg ble redd og gjemte meg under senga. Da var jeg nok rundt 2 år...

At dagmammaen min dengte meg før jeg ble kasta inn på et rom fullt av søppel og drit fordi jeg hadde velta pianokrakken hennes.. Hun var ikke dagmammaen min så lenge for å si det sånn. Var vel kanskje 4 - 5 år. Litt trist egentlig, at dette er det første jeg husker fra livet mitt.

Var 4 år, satt i trappa sammen med brødrene mine (5 og 8 år) og hørte mamma og pappa krangle, til slutt ble de enige om skilsmisse. Den beste dagen i livet mitt, husker ikke hvorfor selv, husker bare den gleden jeg følte, og brødrene mine følte det samme.

Mamma har senere fortalt meg at pappa slo oss alle sammen og drakk store mengder med alkohol.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...