Gå til innhold

Venner som ikke forstår...

Anbefalte innlegg

Jeg går hjemme i permisjon med min vakre datter og storkoser meg veldig.Det som er trist,er at enkelte i min vennekrets ikke helt klarer å forstå.Jeg kan ikke lengre bare slippe det jeg har i hendene å komme til en cafè eller dra ut til alle døgnets tider.(Er alenemamma)

Idag hadde jeg avtalt med ei venninne og ta lunsj klokken 12 i sentrum,hvor jeg venter på sms og gjør mor og barn klare for dette.Da får jeg tekstmelding om at hun bare skal hit og dit med ei annen venninne,men sender melding når hun er ledig.

Det er jo respektløst??

jeg er så sliten på sånt nå,at jeg bare har lyst til å sette meg ned å gråte.Rett og slett skuffet og lei!

Flere som har det slikt?eller evt har opplevd lignende??

"Trist mor"

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143506100-venner-som-ikke-forst%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt det slik lenge, da vi var de første som fikk barn i kretsen. Det undrer meg at det er så mange som mangler innsikt og evne til å se andres situasjon og behov...

De aller "værste" venter barn nå til vinteren, det blir gøy å se om de forstår eller ser hvordan de har vært tidligere...

Null hensyn!

Er så "godt" å se nå at feilen ikke ligger her hos meg..

nå har jeg sittet en times tid og vært utrolig lei meg:(

Sendte tekstmelding tilbake hvor jeg forklarte at noen ganger trenger man faktisk venninnen sin,og at det er viktig at man stiller opp for hverandre i tykt og tynt!Denne tekst meldingen har jeg enda ikke fått svar på,er nå underkant av en times tid siden den ble sendt!

Etter mitt svangerskap,har jeg merket at enkelte venner har glidd fra meg..Mye er sikkert også min feil,jeg er da ikke feilfri..Men jeg veit så godt at jeg fremdeles stilte opp for mine når de hadde det tungt og trengte en skulder,tross mitt svangerskap med infeksjon,krykker og bekkenløsning,så var jeg da alltid tilgjengelig!!Hvor er de vennene der nå når jeg trenger dem?

mine tanker går nå over til den delen hvor jeg undrer på om jeg mister vennene mine rundt meg og om jeg blir sittende her alene hver dag/kveld??

Jeg har en sånn vennine. Vi er 3 bestevenniner og jeg og ho ene har liksom alltid vært "et steg" foran den tredje. Når vi fikk kjærester, så ville vi jo tilbringe tid sammen med de, men da ble hun alltid kjempesur. (selv om vi var veldig myye ihop vi 3 også, og ble alltid kjempe fornæma hvis vi ville gå på fest med kjærestene våre (og hun ble alltid bedt med oss). Men det var jo ikke noe gøy for henne, fikk vi alltid høre. For hun brydde seg jo ikke om noen på disse festene!? Nå når vi har egne hus og gift og barn, mens hun bor hjemme hos foreldrene i feriene og ellers bor i storby for å gå på skole. Så skjønner hun ikke at vi bare kan slippe alt vi har i hendene og reise i mange timer for å si "hei".

Men når hun selv fikk kjæreste, så skulle hun bare på fest med han, da var det greit. Og da var det ikke alltid hun kunne være med oss når vi spurte osv. Vi skjønner selvfølgelig det. For hun er jo der vi var. Men poenget er, enkelte vil aldri forstå deg, før de kommer i situasjonen selv.

Annonse

Det er en veldig dårlig vane mange har å ikke gjøre skikkelige avtaler og så holde dem. Før du fik barn var du kansje mer slik du også?

Du må i hvertfal begynne å pressisere for vennene dine at dere har en avtale kl 12.00 og at det ikke er nødvendig hverken å ringe eller sende SMS for å oppretholde den.

Har du ikke lest teksten 13.19? Hi hadde en avtale kl 12, men så har visst denne veninnen funnet ut at hun skal gjøre noe annet med en 3 part og at hun skal send en mld når hun er klar for å møte HI, altså ikke klokken 12, men en eller annen gang ilp av dagen

Jeg er den første som fikk barn i vennekretsen, og har opplevd at de ikke har klart å sette seg i min situasjon... For de som ikke har barn "livet går videre som før"... Men nå begynner en del å planlegge å få barn, andre har nettopp fått..... Jeg ler nå, fordi jeg med et større barn jeg har nå, har mere frihet igjen, og det ikke jeg som må slite og planlegge i ukesvis ... :)

Kjenner meg veldig godt igjen.. Har hatt mye slikt jeg og... Har mistet mange venner, da jeg ikke har giddet å vente på alle så lenge.. (var alenemor med to små, og alltid jeg som måtte ta hensyn til alle venner som skulle så mye...)

Hun skrev at hun ventet på SMS allerede før hun hadde fåt beskjed om at det ble endringer. Det tyder på at avtalen var ganske løs i utgangspunktet, eller at i hvertfal veninnen oppfattet den som ganske løs. Om man lager en avtale om at man skal spise lunsh sammen i tolvtiden og sender en SMS når man er klar er det en avtale der man må forvente endringer. Pm man derimot avtyaler å møtes på et spessielt sted klokka tolv til lunsh kan man skru av mobilen og forvente at den andre møter opp presis.

Annonse

Dette var INGEN "løs" avtale!Vi skulle treffes 12 i sentrum,jeg hadde gjort både meg selv og min lille klare for å kjøre ut,og da får jeg tekstmld om at hun skulle andre ting med ei annen venninne,men skulle sende tekstmld når hun var ferdig!Det er å BRYTE en avtale!!

HI

Nei jeg var faktisk ikke sånn før jeg fikk barn!Det har jeg skrevet i ett innlegg her også!Jeg tok meg tid på dagtid/kveldstid med de som hadde barn,og kom gjerne på besøk selv om vedkommende har barn!Så nei der kjenner jeg meg faktisk ikke igjen!!

HI

Da har du bare formulert deg litt rart i hovedinlegget da du skrev at du ventet på sms før hun sendte meldingen om at hun bare skulle noe annet først.

Forsøk å si ifra skikkelig, ikke på sms. Snakk med hverandre på telefonen eller enda bedre personlig. Ikke svar OK når om hun gjør slikt igjen. Ring henne å si at da blir det ikke noe av. Slutt å bruke SMS for å gjøre avtaler. Det lager bare misforståelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...