tre små knotter Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 Guttene våre på 3,5 år sover på samme rom, det har de alltid gjort. Vi har helt greie rutiner på legging. kvelds ca 18.30-19 og i seng etter det. Alt går så langt bra- så leser vi litt, klemmer, sier god natt og slukker lyset. Prøver å ha det litt rolig rundt oss... MEN så skal de ha vann, så skal de tisse (bruker kun bleie på natten, så mye styr på på og av med bleien..) så skal de ha den og den leken, når de ikke får det som de vil går de heller løs på hverandre og det er hyling og grining. Så kort fortalt er leggetiden her i huset fra ca kl 19 til 21-21.30. De vil bare ikke sove. Vi har faste rutiner, de får ikke lov å styre på som de vil, men allikavel..... Vi har dessverre ikke mulighet for å gi de hvert sitt rom. Noen ideer????
Gjest Filifjonka Skrevet 24. august 2011 #2 Skrevet 24. august 2011 Er det en mulighet for å skille dem i innsovningsfasen? At den ene legges i foreldresengen og sovner der, og når begge sover bæres han inn i sin egen seng? Så får du bytte på, slik at det blir Per i dag og Pål i morgen.
lille sprelle Skrevet 24. august 2011 #3 Skrevet 24. august 2011 Har ikke tvillinger, men leke i senga er uaktuelt. Skal du tisse rett etter leggetid og selvsagt har tisset rett før - tiss i bleia. Vannflaske i senga. Lykke til! Hilsen en som synes det er nok å legge bare en krabat i den alderen....
tre små knotter Skrevet 26. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 26. august 2011 Takk for tips. Når det gjelder tissing rett etter leggetid, velger jeg å høre på guttene mine. De skal tross alt avvennes med bleie, og jeg vet at små barn ikke klarer å tømme blæren helt når de tisser. De tisser til de kjenner at de "ikke må tisse" lengre... Men skal ta til meg rådet om leker i sengen.. det er unødvendig, bare at den kampen er det ikke alltid vi energi til om kvelden, Vi har flere barn også. Få satse på at ting går seg til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå