Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 Har en sønn 7,5 mnd og føler jeg leker for lite med han når han er våken:( Har husarbeid og sånn som jeg må få gjort, føler han leker mye alene på gulvet og føler meg kjip. Jeg leker jo med han, vi leser bok hver dag på fanget, er ute på barselstreff osv i løpet av en uke. Men lurer på hva dere gjør med beibiene på dagtid??
Gutt 08 Jente11 Skrevet 24. august 2011 #2 Skrevet 24. august 2011 Jeg legger meg rett og slett ned på magen på gulvet. Da blir hun superfornøyd! Så gøy å krype rundt mamma og vise frem alle leker før de puttes i munnen. Hun er også 7,5mnd. Trille ball er også supermorro! Da flirer hun og hyler. (Gledeshyl) Men jeg leker ikke med henne hele tiden, for hun har godt av å leke på egenhånd også. Men prøver å gjøre husarbeid i nærheten av der hun er. Støvsuging synes hun er veldig artig, og å kikke opp i balja mens jeg henger opp klær. Så ett råd kan jo være å gjøre husarbeidet til en "felles lek"? Babyer trenger jo egentlig ikke at det skjer så mye, bare snakk med ham, smil til ham og vær interessert i det han leker med så er det absolutt bra nok:)
Skaubinna Skrevet 24. august 2011 #3 Skrevet 24. august 2011 Min datter er 8 mnd ( i dag faktisk) og jeg har tenkt mye av det samme som deg HI med tanke på hva jeg skal gjøre med henne. Redd for både å overstimulere og understimulere....typisk førstegangsmor sikkert;-) Uansett, her pusler hun så absolutt en del på gulvet alene mens jeg sitter eller er i nærheten. Virker nå som hun er tilfreds med det, for hvis noe er galt, merker jeg det raskt nok på henne;-) Vi også leser bøker, synger litt, går nå på babysang en gang i uken, babysvømming en gang i uken, treffer noen andre hjemmemammaer, besøker familie og venner, drar på kjøpesentre og svir av aaaaaalt for mye penger eller vi koser på gulvet. Jeg ligger i blant bare med henne på gulvet og prater med henne, leker med lekene hennes og lager lyder, går rundt i huset eller i hagen og prater og tar på ting. Alt fra blader til trestammer til et eller annet spennende i skap og skuffer rundt om. Når jeg gjør husarbeid, er hun alltid med meg og ligger "og hjelper til" på gulvet ved siden av meg.Og dann og vann setter vi på Timmy Tid på dvd......da har vi kosestund i fanget med smokk og kos. Man trenger vel ikke gjøre så mye alltid har jeg tenkt. Kos deg og nyt lillegutt, virker han glad og tilfreds så er han nok også det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå