Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 Jeg har alltid kjøpt vinterstøvler i "vanlige" skobutikker som Eurosko, økonomisko o.l. Men nå har jeg hørt at det skal bli enda kaldere vinter enn i fjor, så jeg tenkte jeg skulle investere i noen skikkelige varme sko, ordentlig bra kvalitet. Så nå er jeg interessert i å høre hva dere andre mammaer bruker på deres barn. Hva vil dere anbefale? Gjerne noen som man kan bruke om det er litt "slapsete" føre også. Sorell har jeg hørt er bra, men hva anbefaler dere?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #2 Skrevet 24. august 2011 Jeg tenker likt som deg : ) Har bare brukt sånne ponny vintersko før. Men har sett at mange har sko som ser litt varmere ut. Sorell er mye brukt, og ser ut som bra sko. Så jeg hadde tenkt på å kjøpe et i år. Men kan jo være greit om andre kommer med noen flere tips i denne tråden! ; )
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #3 Skrevet 24. august 2011 Ja, ikke sant Ponny-skoene har funket greit de altså, men det ser ut som "alle andre" har så fancy-schamsy støvler.. hehe Hvor kjøper man forresten Sorell, i så fall? Og er det noe annet som er bra? HI
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #4 Skrevet 24. august 2011 Hvor gamle er barna dine og hvor i landet bor dere? Jeg har en gutt i skolealder, og som jeg har erfart så er de mer ute enn i barnehagen, så jeg tror jeg kommer til å kjøpe Sorel. (De selger det i sportbutikker). Har en i barnehagen også, men de er vist ikke så ofte ute. Kanskje 1time eller 2 når det er veldig kaldt, så da går jeg i litt billigere varianter. Dessuten så er de flinke å skifte på barna hvis de skulle bli våte eller kalde. På skolen er de ikke så flinke. Der må barna klarer seg selv, så da synes jeg det er like greit og gå over til ordentlig vintersko og klær. Vi bor i Oslo, og er ikke så veldig frilufts mennesker.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #5 Skrevet 24. august 2011 Jeg synes Sorell er så tunge, liker dem ikke noe særlig. Jobbet i bgh i fjor vinter, så jeg har sett endel forskjellige. Vikings goretex støvler er blant mine favoritter, og ecco. Alfa og omega er egentlig å ha gode ullsokker inni og å huske å impregnere støvlene jevnlig.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #8 Skrevet 24. august 2011 Vi bor i Drammen, har et skolebarn og to barnehagebarn. Vi er ikke den du ser mest ute i skog og mark, så det er jo til skole/barnehagebruk og til å ha ute i helgene. takk for tipsene, jenter
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #9 Skrevet 24. august 2011 Har brukt ponny skoene og ecco sine vintersko. Må nok gå for noen andre,, hvis det er sånn at vinteren skal bli kaldere enn den har vært tidligere. Snuppa klagde nemlig over at hun frøs på føttene i de skoene, selv med gode ullsokker nedi..
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #10 Skrevet 24. august 2011 Her går det i viking goretex. Har man barn med smale føtter så gå for ecco goretex. Det som er viktig er at man ikke bruker vanlig ullsokker i dem, men en teknisk blandingssokk. Bruker man ren ull vil man bli kald. Det har de i alle fall sagt på skobutikkene hver gang jeg har kjøpt en goretex sko til vinterbruk
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #11 Skrevet 24. august 2011 Mine skal få Sorel i år (for første gang), og tenker å kjøpe disse: http://www.lystfiskeren.com/shop/sorel-yoot-pac-3084p.html Synes ikke prisen var værst heller. Og de hadde godt utvalg. Kommer nok til å handle et par til meg selv også.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #13 Skrevet 24. august 2011 Jeg har litt lyst å prøve sorel jeg også. Men så leser jeg at de ikke holder tett http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article338691.ece#title9 Det må de gjøre her på slapsete vestlandet. Men nå er jeg ikke en som stoler blindt på kåringene i foreldre og barn testene. Blir alikevel betenkt når de sier skoen ikke holder tett.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #14 Skrevet 24. august 2011 Men det var jo bare en av de mange typene Sorel..... Dessuten, -litt impregneringsspray gjør sikkert susen...
Gjest Filifjonka Skrevet 24. august 2011 #15 Skrevet 24. august 2011 Kamik. Her er det kaldt og tørt (men Kamik skal være vanntette, noen modeller er bare vannavvisende). Mine unger har aldri frosset på bena med disse.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #16 Skrevet 24. august 2011 Viking eller Ecco gore-tex med sokker av ullblanding. Ungene mine har aldri vært kalde på bena. Men husk at i gore-tex sko skal man ikke bruke ren ull, det er best med en sokk som inneholder både ull og bomull, som f.eks Ulvang-sokkene.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #17 Skrevet 24. august 2011 Nja, men det var super trooper modellen som ikke holdt tett, produsenter sier jo i beskrivelsen av skoene at de skal være helt vanntette i skaftet. De billigere er visst bare vannavvisende.
The Bad Gal Skrevet 24. august 2011 #18 Skrevet 24. august 2011 Ecco gore-tex er kjempegode sko, lette og fin passform(for normale til smale føtter, men de er ikke så veldig varme, så her på østlandet vil de lett bli for kalde når det kryper ned mot 10-15 og 20 minus, uansett hvor aktive barn man har. Mine er varme av seg og svetter fort på bena, men Ecco har desverre ikke holdt på varmen. (synd, for jeg liker Ecco kjempegodt) Viking gore tex har vært gode, litt tyngre enn Ecco, men de holder på varmen. Sorel har ikke barna hatt, men jeg har, og de er vedig varme, vanntett men forferdelig tunge(har Joan of Arctic) Eldste har hatt Kamik, de holdt fint på varmen, men de er like "klumpete" som Sorel, dog er de lettere i vekt, så av den typen ville jeg gått for Kamik. (de er ganske like i utseende som Sorel, koster litt mer) Tror det blir Viking ore-tex på begge barna i år, og Nesnalobber til de kaldeste dagene, og til aking og lek i snøen her hjemme.)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #19 Skrevet 24. august 2011 Her blir det Viking Gore-tex. Valget sto mellom disse og Ecco og fikk høre at Viking var litt bredere og høyere over rista. Greit med sokker nedi, så derfor Viking. Vi bor litt utafor Trondheim og det var grisekaldt i fjor...
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #20 Skrevet 24. august 2011 hadde sorel i fjor og de va søkkvåte alltid! Aldri mer! tunge og klumpete er de oxo
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #21 Skrevet 24. august 2011 Morsomt å se hvor forskjellige erfaringer og meninger forskjellige mennesker har i forhold til sko. Vi skal ha Sorel til jenta. I fjor startet vi vinteren med Viking goretex, men fikk beskjed fra barnehagen om at hun ofte var kald på beina. De anbefalte Sorel. Så vi kjøpte Sorel cub til henne, og det ble slutt på kalde føtter. Så vi var kjempefornøyd med dem, og satser på samme skoene i år også Angående den testen som var linket til her, så ser jeg at på de to skoene som kom best ut, så står det kommentert at de er dårlig varmeisolerende. For oss er det viktig med sko som holder beina varme når det er kaldt, så får vi heller bruke cherrox på veldig bløte dager..
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #22 Skrevet 24. august 2011 Vi bruker Nesnalobber når det er kaldt og tørrt, da trenger man ikke goretex ;-) Noe av det varmeste man kan ha på små barneføtter. Bruker også selskinnstøvler endel.Kjøper pent brukte på finn så har ikke gitt mye for de.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #23 Skrevet 24. august 2011 Vi bruker Viking Gore tex til begge ungene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå