Gå til innhold

Har legen deres sjekket modning/åpning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

JM har ferie så må ta de siste kontrollene hos legen. Er i uke 39 og har siden lørdag hatt kraftige mensmurringer som er så ille at jeg ikke får sove om nettene. Har dere erfaring med at legen sjekker modning og har dette i så fall noe for seg? Er flergangsfødende og begynner å lure på hvilken effekt dette har da det gjør utrolig vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min lege sjekker modning og aapning, men jeg er ikke i norge saa vet ikke om dette er noe de vanligvis gjor hjemme i norge. legen min sa ogsaa at hun kunne strippe membranen min neste gang jeg skal til legen (da er jeg 38 uker) tror ikke det gjor saa mye naar du blir sjekket, er vel mer for aa se om det er noen forandringer og om det kanskje er noe paa gang, men stripping kan starte fodselen, gjorde i alle fall det for meg forrige gang :)

Skrevet

min JM sjekket modnig da jeg var hos henne på mandag, har termin i dag.

dettte var noe hun spurte om jeg hadde lyst til at hun skulle gjøre. har vært tenkt på å spørre henne om hun kunne gjøre det, men er liksom ikke alt jeg får meg til å spørre om, ubehageli er det jo oxo.

Jeg har kun gått til JM, var en gang hos fastlegen, det endte med tur på sykehuset hvor de sto klar til å ta ut babyen, opprasjonsstua var booket, var bare meg som manglet :) legen hadde da funnet ut at jeg hadde nådd termin å fosterlyden var meget lav.

jeg var da i uke 34 å fosterlyden han fant var min puls, babyen hadde det supert :) tror nok ikke jeg hadde sluppet min fastlege løs på underlivet mitt for å si det sånn (han er merkelig!!!)

JM har aldri sjekket modning på meg før, men forige svangerskap så var hun sykemeldt de siste ukene, da var jeg på sykehuset på overtidskontroll, dag 8 etter termin, dær sjekket de modning å "røsket" opp i systemet (AUAUAU)12 timer etter startet riene.

Etter at JM sjekket på mandag har jeg ikke kjent noe som helst var moden, 2,5cm åpning), men hun var mere forsiktig. skal tilbake til henne på mandag, vil tro at hun kanskje tar en sjekk da oxo.

Ble litt rotete dette hær. Om du har et ok forhold til legen din kan du jo spørre om han/hun kan sjekke.

Skrevet

Takk for svar. Hadde du mye smerter/kynnere i forkant? Ikke så ok forhold til legen, men jeg bør vel kunne stole på at han vet hva han gjør. Håper ihvertfall det... Har så vondt at jeg er usikker på om det er fødsel som så vidt er i gang...

Skrevet

etter overtidskntrolen md nr 3så kjente jeg ikke store forandringa før utpå kvelden, vondt i ryggen takvis som bare ble verre og verre, var ikke tvil om at det var i gang.

har de siste to svangerskapene hatt mye kynnere, har kynnere nå som er på kanten til smerte men det er oxo det hele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...