Gå til innhold

Kjønnet?!?hva skal man tro?!?

Anbefalte innlegg

Jeg er 24 uker på vei og på rutineultralyden sa de at det var ei jente der. Og har ikke vært på ultralyd etter det. Men som dere vet, flergangsfødene mene selv at de vet best siden de tross alt har gått gravid før. Alle de mener st jeg har en gutte mage? Hvordan kan man si det ved å se på mageformen? også spør de om jeg har vært dårlig i begynnelsen fordi at det også visst er normalt? Da er det som regel ei jente. Vil det si at alle så og si har likt svangerskap eller? Jeg begynner å lure jeg da. Ja man kan ta feil på ultralyden, ingen garanti der. Men man blir kanskje litt forstyrret av alle de "kjerringrådene". Så jeg får bare vente og se hva får da. Og hjertet lyden her er alt fra 130 til 160. Har dere noe formeninger om det dere der ute? Takk for svaret tilbake:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143505115-kj%C3%B8nnethva-skal-man-tro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe, som å høre meg dette.. har vært ¨på 2 ul, en tidlig i uke 12 og en i uke 20. begge sa jente, men her om dagen sa en dam etil meg at jeg hadde skikkelig guttemage, og at hun så på hele meg at det ble en gutt.. jaja, tenkte jeg, men ble jo usikker.. hehe.. hatt et helt annerledes sv. skap denne gangen enn forrige også, og da ble det gutt :) så er ikke godt å si, men vi bør vel stole mer på ul og folk som kan dette enn kjerringråd og synsing fra folk?? hjertelyden her er på 150-160, men tror ikke det er noe fasit heller,, kommer det en gutt er han hjertelig velkommen, er bare det at jeg har begynnt å handle litt rosa.. fikk litt sperre her om dagen,,, for ¨TENK om de har sett feil,, hmm.. er nok litt vanlig å bli usikker. synes du skal stole på jordmor jeg :)

Hei, er i min 40'ende uke (altså snart i mål) og har vært på mange UL'er i løpet av svangerskapet. Jeg venter en liten jente.

Men, jeg har tydeligvis "guttemage" iflg. de som "vet det" :) Hehe..

Mamman min hadde typisk jentemage med første, og typisk guttemage med andre. Symptomene var typisk jentebebi ved første, og typisk guttebebi ved andre. Vet dere hva hun fikk?:P

Hun fikk to jenter, storesøster og lillesøster.

Annonse

Jeg har lest og blitt fortalt at hvilken mage du får avhenger av hva slags kroppsfasong du har, samt høyde og "polstring" og svangerskap til svangerskap. Jeg synes det høres mer fornuftig ut enn at én type mage er guttemage og en annen type mage er jentemage. Men det er nå bare noe jeg mener, da.

Artig å lese :) Kjenner meg sånn igjen her!!

Jeg fikk vite jente på UL, hjertelyden er rundt 130, har begynt å få litt "guttemage", jeg har ikke vært noe kvalm...

Jeg klarer ikke helt å stole på JM, så bestiller privat UL om ca tre uker ;)

ja, man må jo stole mer på jm enn de som tror de vet.. dette med magefasong er jo bare en myte fra gammelt av. :) har hatt to helt forskjellige svangerskap så langt,, er defor jeg hadde veldig jentefølelse selv, men nå som det er bekreftet blir jeg alikevel usikker.. hehe.. i følge en annen jm på sykehuset der jeg tok ul, hadde visst hun som tok min ul aldri tatt feil før, så skal vel noe til om jeg er den første?? hehe..

Alle andre har en formening om mageformen, får jeg inntrykk av.

Jeg hadde riktignok typisk guttemage i begge svangerskap og har to gutter.

Men jeg var også veldig dårlig med kvalme og oppkast.

Ingen har likt svangerskap, ingen kan angi kjønn utifra mageform eller kvalme.

De kan ta feil på ultralyd, men det skjer vel ikke ofte. Er lege/jordmor usikker så får du nok beskjed om det.

Stol på UL og at det er ei jente inni der:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...