Gå til innhold

Hva er vitsen med vaskehjelp hver 14 dag?

Anbefalte innlegg

Ser ikke vitsen i å ha vaskehjelp så sjelden. Man må da vaske huset (da mener jeg gulv, bad og støvtørking) mye mer enn hver 14 dag?

Skulle det vært til skikkelig hjelp, måtte h*n minst kommet 2 ganger i uka - ellers blir det jo til at jeg må gjøre det selv.

Fortsetter under...

Hjelper masse. Vi har det. Jeg støvsuger ellers etter behov, vasker kjøkken og bad oftere etter behov, men vaskehjelpen vasker grundig absolutt alle flater, skurer dusjen osv.

Jeg har aldri sett noe behov for å vaske gulv i mellomtiden. Vi har en regel om å ta av seg på bena inne hos oss.

Jeg hadde det en stund, og opplevde som deg at det var litt forgjeves.. er en familie med katt og fire unger... så.......vel støvsugeren tas frem daglig... og gulvet vaskes minst en gang i uka..

Dog deilig med en fridag om man skal ha noen spesielle gjester til helgen =)

Her i huset vaskes det grundig hver annen uke. Ellers tas det litt her og litt der når det trengs. Badene tas en gang i uken eller litt oftere, men da litt hist og her. Jeg vasker over vaskene, speilet osv mens barna bader, sveiver kosten nedi do med ekstra såpe etter størstemann har bæsjet osv...

Kjøkkengulvet dras over litt innimellom etter måltider..

MEN, grundig vask skjer ikke mer enn annenhver uke..

Så.. jeg ser ihvertfall poenget med å ha vaskehjelp hver fjortende dag. Men, for all del, du kan jo ha det hver uke også... eller annen hver dag hvis du ønsker det ;-)

Selvsagt vet jeg at ikke alle er som meg - og heldigvis for det på mange måter:) Men å vaske huset grundig bare hver 14 dag.....det kan da ikke være særlig appetittelig på slutten av den perioden?

Og vi tar av oss skoa i gangen, vi også altså:)Men jammen blir det støv og skitt fordet!

HI

Annonse

hehehe.... jaja...

De aller fleste av mine kunder vil ha grundig vask hver 14. dag. Og så tar de annet selv.

Det er noe annet å tørke over en uke, når du vet at neste uke blir alt tatt grundig og nøye. Så har du en uke uten å stresse med rengjøring selv :)

Hva du trenger og liker, er ikke fasiten for alle, vet du :)

Du høres ut som min tante eller bestemor, for de er begge sånn som deg. Skal vaske helst hver eneste dag. Støvsuge før gulvvask??? Neeeei, det trengs da ikke, siden vi støvsugde i dag tidlig.

Det var da veldig så i forsvar du kom da:-) jeg sier jo ikke at min måte er den eneste riktige, men den er riktig for MEG. Så da blåser jeg faktisk i om jeg ligner din bestemor... Kanskje det tilogmed er et komplimang:-)

Jeg liker å ha det rent og gjør det jeg trenger for å være fornøyd:-)

Å, jeg skulle vært lykkelig hvis noen kom og vasket hos meg hver 14. dag! Da hadde vi jo stort sett sluppet unna selv, da!

Her i huset tørrmoppes gulvene hver dag, opptil flere ganger om dagen. Støvtørking skjer s j e l d e n . . . Bad og kjøkken vaskes jo av og til, ved behov, men med en skikkelig rengjøring - av noen som kan jobben og som får betalt for det - det hadde vært gull!

Vi har vaskedame inn en gang i uken. Hun tørker støv av ryddede flater + alle kjøkken og baderom skap utvendig. Hun støvsuger alle møbler og gulv + vasker gulv. Hun vasker vinduer ca 5 ganger i året. Vi har hus på ca 350 kvm. Hun kommer hver eneste torsdag (har iallefall gjort de siste 3 år uten opphold), da vet jeg det er klart for gjester selv om jeg ikke har tid.

I tillegg rydder jeg hver dag og støvsuger huset minst en gang i uken i tillegg til det hun gjør. I tillegg leier vi henne inn for ett par dager i året der jeg og mannen, sammen med henne vasker ned alt i hele huset fra tak til gulv.

I tillegg har jeg storvask etter storopprydding på barnas rom (leker og klær) og kjøkken noen ganger ekstra i året.

Det går seg rundt. Vi ender opp med et passe ryddig og rent hus gjennom hele året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...