Gå til innhold

Noen med erfariger med sykemelding og oppstart i ny jobb??

Anbefalte innlegg

Er sykemeldt nå direkte etter perm slutt.. 100% sykemeldt.. Men. Satser på en gradert sykemelding så jeg kan komme meg i jobb igjen.. Tidligere jobben før perm har jeg ikke lenger da de ikke kan tilby meg noe.. Har fått skriv fra arbeidsgiver om at de ikke har noe jobb til meg nå. Er ikke blitt oppsagt .. Men som sagt har jeg ikke jobbet der etter perm.. Er på jobb søk og håper jeg finner noe

Hvordan fungerer det med gradert sykeemlding hvis jeg finner en annen jobb?? Får jeg resterende fra nav kombinert med lønn?? Må ny arbeidsgiver vite at jeg har vært sykemeldt??

Er jo private grunner som jeg ikke vil dele videre da de garantert vil ansette en annen framfor meg for enhver sjef tenker vell bare negativt mtp en sykemelding..

Noen som vet???

Fortsetter under...

jeg kommer til å være i samme situasjon som deg, er i permisjon nå men blir sykemeldt når den er ferdig.

Men jeg mener man kan være sykemeldt i 1 år. Og hvis du får deg en jobb i 50% stilling eller lignende, kan du får sykepenger for de resterende 50%. Så lenge det faller inn under året av sykemelding.

Skjønner du hva jeg mener? Men jeg er ikke helt sikker.....

Men jeg vet ikke hvordan det kan være hvis du får en ny jobb i 100% og blir sykemeldt etter en kort tid for å jobbe gradert.

Men hvis du er usikker så er det beste å snakke med nav.

Jeg ønsker deg masse lykke til.

Ja kan være sykemeldt i 1 år men alt er jo opp til legen. Vært sykemeldt i 6 mnd nå. Så begynner å gruble på det i tillegg til sykdommen =( Ikke bra.. Men .. Jeg vil jo på sikt prøve meg i jobb men det blir jo da evn en ny jobb .. Og da vet jeg ikke hvordan det fungrer med gradert sykemelding kombinert med lønn?!!!! Hmm.. Kan ringe nav og høre men skal jeg vente til jeg får svar på jobber da kanskje eller ringe de å høre i forkant??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...