Gå til innhold

hva er en lav / høy årsintekt for dere ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

dere sitter jo til sammen med en mnd lønn på ca 40 000 så vil si dere har det rimlig bra =) å det at du har lørlinglønn også. da vil dere jo få det enda bedre når du ikke er lærling lengre. regner med lønnen din dobles da.

Annonse

Jeg har lav inntekt(310000,- i året), min mann har middel/høy inntekt(730000,- i året).

Men samtidig er vel egentlig ikke min lønn så veldig lav, men den føles så liten i forhold til mannen min sin.. Og jeg jobber og sliter hele året, mens han jobber bare halve året..

Jeg vil si at inntektene deres tilsammen ikke er noe å juble for, men hvordan dere har det økonomisk, om det er dårlig, middels eller bra kommer helt an på hvordan dere bor, om dere er avhengig av bil(er), hvor mange barn dere har osv.

Jeg har selv en årsinntekt på 520.000, mannen min har rett over 600.000. Jeg vil si at vi har det akkurat passe, vi har et høyt boliglån og to dyre biler, så når alt er betalt skulle jeg gjerne fortsatt hatt litt mer å rutte med.

Jeg syns dere har lav lønn.

Jeg har 345 000 kr og syns det er ok ut fra min utdannelse, men ikke mye.

Mannen har 450 000 kr og det er dårlig lønn for hans utdannelse. Firmaet der han jobber er privat og de har ikke fått noen lønnsforhøyelse de to siste årene. Sier seg selv at han har fått nok og leter etter ny jobb.

De kommer til å slite når han slutter.

Kommer an på alder og utdannelse. Jeg husker jeg jublet over 250 000. Det er noen år siden.

Jeg har nå, etter min mening, lav inntekt. Jeg tjener 480 000 pr år. Jeg har master utdannelse fra universitetet i Oslo, og jobber som leder, noe jeg har lang erfaring innen. Tar nå ny master innen ledelse på BI i tillegg til full leder jobb innen det kommunalet + familieliv med to barn på 4 og 7 år.

Mannen har også lederjobb, innen butikk og tjener dermed også lite. Han har 470 000 i året. Hans utdannelse er ikke fullført, men består av to år på Hotellfagskolen, etter videregående med kokkefag + et år på BI. Så han har egentlig ingen utdannelse å regne med lønnsmessig.

Jeg antar oss middelmessig med tanke på inntekt, vi har vært heldig på eiendomsinvistering og har her ca 10 000 netto (skattefritt) pr mnd i tilleg til lønn.

Jeg har 480 000 i fast lønn og får i tillegg bonus på rundt 30-50 000. Mannen min tjener 750 000 i fast lønn og får prosenter av overskuddet i firmaet han er leder for.

Vi har det godt økonomisk, men vi har begge høy utdannelse.

Annonse

Syns dere tjener ikke så verst når man tenker på at dere er nok rundt 20 år. Med mindre din samboer har en del utdanning eller er eldre enn du syns jeg faktisk at han tjener veldig bra. Må ikke glemme at man stiger i lønn når man får mer erfaring.

Tror folk må slutte å tenke at man hiver inn en million og mer bare man kommer ut av videregående skole.

Jeg vil si at dere totalt sett tjener under middels, samboeren din alene ligger litt over middels. Jeg regner ca. 350 000 som "middels inntekt".

Her tjener jeg ca. 520 000 i året, mens samboer har 600 000 eller noe slikt i året (ligger vel litt over det) og får litt bonus her og der. Vi har lik utdannelse, men jeg jobber i det offentlige og han i det private. ;) Men selv om vi har det jeg vil klassifere som høyere årsinntekt, bor vi i Oslo og har dertil høye boutgifter, og har høyere utdannelse begge to, så vi "brukte jo opp noen år på å studere". Mao. har vi ikke nødvendigvis så mye bedre råd enn noen som bor i utkantstrøkene og tjener middels. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...