Anonym bruker Skrevet 23. august 2011 #1 Skrevet 23. august 2011 Har en vaginal fødsel bak meg og magen er flat igjen. Neste gang har jeg tenkt å ta KS og lurer på om noen har erfaring med hvordan magen blir etterpå? Blir den større/slappere eller får mer overheng etter KS? og er det vanskeligere å få den flat igjen etter KS enn etter vanlig fødsel? Arret blåser jeg i, men orker ikke tanken på valker eller overheng på magen.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 24. august 2011 #2 Skrevet 24. august 2011 Jeg har ikke født vaginalt, så vet ikke hvordan magen min ville sett ut etter det. Men jeg har 1 ks bak meg, i sept 2009, og selv om jeg er 7 mnd på vei nå¨har jeg fremdeles overhenget. Magen min gikk aldri inn igjen, og jeg gikk i mammabukser i over 1 år etter. Skal snart ha ks igjen, så regner med den blir ødelagt for godt. Men sånn er det bare, jeg kan ikke føde vanlig, så fasongen min må jeg bare være villig til å ofre. Kan legge ti at det også er genetisk hvor fort magen går in igjen, og at alle er foskjellig, men det er ganske vanlig at magen ikke blir som før etter ks, selv om der er noen som blir flat igjen...
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #3 Skrevet 25. august 2011 Tusen takk for svar Var det jeg "fryktet", men samtidig er det ikke sikkert magen ville blitt normal igjen etter en vaginal fødsel til heller, det er tross alt 7 år siden sist og det har vel noe med alder å gjøre også hvordan kroppen blir etter en graviditet. Men hva offrer man vel ikke for å få et lite nurk til Lykke til med neste keisersnitt og baby!
motorola78 Skrevet 25. august 2011 #4 Skrevet 25. august 2011 Hei ! Jeg er 33 år og fikk flat mage bare få uker etter keisersnittet, så dette er sikkert individuelt.. Arret er nesten ikke synlig, er blitt hvitt/mer hudfarget etterhvert.. 2 år siden keisersnitt nå, nytt keisersnitt om en måneds tid.. Lykke til uansett ! )
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #5 Skrevet 25. august 2011 Det var godt å høre, tusen takk for at du delte din positive erfaring! Lykke til du også!
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 25. august 2011 #6 Skrevet 25. august 2011 Jeg har 2 ks, og magen er blitt like flat som før fødselene igjen begge gangene. Så det er nok individuelt, ja. Vil vel gjette på at dersom magen din ble flat ved vaginal fødsel, så blir den det også etter ks. :-)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2011 #7 Skrevet 25. august 2011 Åhh, deilig å høre! da satser jeg på det, og blir den ikke flat etterpå så skal jeg ikke gi keisersnittet skylden Takk for at dere deler erfaringer! Jeg er ikke like fanatisk opptatt av utseende og kropp som jeg kanskje gir utrykk for her altså, liker bare å vite litt hva jeg går til. I den grad det er mulig i dette tilfellet ..
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #8 Skrevet 27. august 2011 Ble bare litt nyskjerrig hvorfor du ønsker KS hvis du har hatt en vaginal fødsel tidligere? Av ren nyskjerrighet, ikke dømmende altså! Jeg har forresten et stygt ar etter mitt pl.ks og overheng i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #9 Skrevet 28. august 2011 Jo altså, jeg har fortsatt mareritt og traumer etter fødselen som er 7 år siden. Så jeg har vært på Ullevål og fått ok på keisersnitt FØR jeg tok ut spiralen, ellers hadde det ikke blitt flere barn på meg :-) Hva står pl for?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #10 Skrevet 28. august 2011 Pl.ks = planlagt keisersnitt. Jeg har hørt noen si at et planlagt snitt resulterer i mindre smerter og finere arr (gjerne damer med et hastesnitt bak seg). Men etter min mening stemmer ikke dette, et planlagt snitt er en like stor påkjenning for kroppen enn et hastesnitt, det var helt forferdelig vondt etterpå og arret er heller ikke no fint, selv om det var et planlagt snitt. Skjønner at du heller vil ha KS enn vag.fødsel hvis du har en traumatisk fødsel bak deg. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #11 Skrevet 29. august 2011 eg har fått like flat mage etter begge mine ks..arret synest nesten ikkje i det heile tatt..to fantastiske keisersnitt.ingen komlikasjoner ) har kun positivt å sei om ks )
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #12 Skrevet 30. august 2011 Dere som har fått flat mage igjen etter KS, var magen deres HELT flat og stram før graviditeten? Jeg har alltid hatt relativt flat mage, dvs den har sett flat ut, iallefall utenpå klær. Men den har aldri vært sånn kjempe stram, og etter to svangerskap har den vært litt slappere de siste årene. Men fortsatt ganske flat og akseptabel. Jeg har dog kunnet klype en del fett mellom fingrene på magen for å si det sånn En venninne sa at dette fettet på magen ble mer synlig etter KS, da huden ved snittet er så stram at det liksom går litt inn der, hvilket får fettet over til å bli mer synlig... For at magen skal se bra ut etterpå lurer jeg derfor på om deres mager var helt "fettfrie" før graviditet, hvis dere skjønner hva jeg mener hehe
AO3 Skrevet 30. august 2011 #13 Skrevet 30. august 2011 Jeg har tatt to keisersnitt. Jeg har fått dette berømmelige "keisersnitthenget", det fikk jeg allerede etter førstemann. Jeg kjenner det er endel arrvev der inne. Det henget vil aldri gå bort uansett hvor mye jeg trener eller slanker meg, det må opereres bort (noe jeg ikke kommer til å gjøre). En kollega av meg tok bukplastikk etter tre keisersnitt. Hun fikk gjort det på offentlig sykehus fordi hennes heng var så stort/alvorlig at hun fikk eksem i området pga det var konstant hud mot hud og ble fuktig.
Raych Skrevet 3. oktober 2011 #14 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg har ikke født vaginalt, men har 3 ks bak meg:) Magen er blitt flat igjen alle tre gangene. Jeg har ikke det overhenget, men vet at en del får det, så jeg har vel vært heldig. Med førstemann måtte jeg trene magen flat igjen, men etter nr 2 og 3 ble den flat av seg selv igjen. Sikkert på grunn av at jeg var ganske gjennomtrent før og under svangerskapet disse gangene:)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #15 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg hadde planlagt keisersnitt for 3 mndr siden, og magen var tilbake til normalen etter ca fire uker. Ikke noe overheng, og et fint rødt arr. Og det helt uten trening utover det å gå trilleturer. Jeg synes keisersnitt var en fantastisk fin opplevelse, og kan ikke skjønne at noen ønsker å slite seg gjennom en "normal" fødsel dersom de kan få keisersnitt Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2011 #16 Skrevet 26. oktober 2011 Tusen takk! Likte siste setningen din med at KS var en fantastisk fin opplevelse. De fleste man møter utrykker hvor galt og dumt det er å ønske seg keisersnitt og at en vaginal fødsel er best på alle mulige måter. Jeg vurderer tanken på en vanlig fødsel til, men får panikk av tanken og støtter meg på KS tanken for å komme videre. Hadde hatt et grusomt svangerskap om jeg ikke hadde visst jeg kan få KS. Så tusen takk til dere som har delt fine erfaringer her, det gjør følelsen av mitt valg mye bedre :-)
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 28. oktober 2011 #17 Skrevet 28. oktober 2011 Støttes. Planlagt keisersnitt var også for meg en fabelaktig opplevelse. Oppe på beina samme kveld som hadde født og ute av sykehuset to døgn senere. Uthvilt og fin etter å ha sluppet vaginal fødsel. Og slipper slike problemer som de som har født vaginalt har i barselgruppen min, som for eksempel bekkenvondt og urinveislekkasje. Jeg har ikke født noen av mine to små vaginalt, men føler ikke at jeg har gått glipp av en ting. De som snakker tull om keisersnitt er som oftest de som ikke har tatt det. Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå