Gå til innhold

vann i kroppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann...

Jeg er nå i uke 31 og har veeeldig mye vann i kroppen,noen andre? Jeg har hatt det i flere uker nå, og det er så gale at,hvis jeg snakker i mobilen i 5 min, så har jeg merke etter telefonen, på kinnet i lang tid etterpå:( Ser så fælt ut med alt det vannet, og fingrene og bena er nesten helt stiv.

Har noen noe tips til hvordan jeg kan hindre alt vannet i å komme, vil så gjerne se litt normal ut. Alle ligger merke til det og kommenterer det, ler av det, er ikke særlig kjekt:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det hørtes ikke noe særlig ut:/

Det kan hjelpe å spise usaltet mat, viktig å ha bena høyt, bygg opp med puter om natta, og ikke minst bruke støttestrømper.

Hvordan er det med blodtrykket ditt?

Skrevet

Vann i kroppen er liiite gøy!

her er noen tips som gjorde alt mye bedre for meg: Akepunktur, drikker minst 2-3 liter vann om dagen, spiser ingenting med salt(eks: skal jeg bruke kjøttdeig så velger jeg kjøttdeig uten salt eller karbonadedeig)Sitte med beina i saltvann(kjøp en stor pakke med havsalt, ta en bøtte, en del salt og vann og sitt i 15 min, støtte strømper og ha beina høyt når du kan.Jeg fant også ut at går jeg med flate sko, så samler jeg vann i bena!Håper nen av tipsene kan hjelpe:)

Skrevet

Skjønner deg veldig godt. Fikk tidlig vann, måtte bytte sko ved 12 uker....deretter økte dette i til ødem 2 i uke 20, og til ødem 3 i uke 28! Har mest i bena, klarer nesten ikke å gå, og vanskelig å sette seg på do. Det er lurt å kutte all salt, men har ikke tro på å drikke litervis med vann. Akupunktur hjalp ikke her. Har kjøpt støttestrømper korte og lange, kan ikke bruke de da jeg har for mye vann. Jeg våkner med like mye vann som når jeg legger meg og bena verker....Tror strømpene kan hjelpe hvis du ikke har vann om morgen og tar de på med en gang.

Skal ta UL av bena for å sjekke for blodpropp.

Ellers har jeg og stive og verkende fingre. Tar paracet mot de verste smertene. Jeg er i uke 36 nå.

Synes det høres fælt ut at noen kommenterer og ler av det, hadde ikke funnet meg i det!!! Ønsker deg lykke til :)

Skrevet

Tusen takk jenter for svar :) Hjelper å lufte litt frustrasjon her inne:)

Støttestrømper hjelper mot vannet i beina, heldigvis:) Takk for tipset:)Men jeg har mest vann i ansiktet, og det er jo det folk ser først liksom, så det er ikke så gøy. Jeg er forferdelig dårlig på å drikke,men prøver så godt jeg kan. Salt mat er nesten det eneste jeg har lyst på,men har klart å kutte ned MYE av saltinntaket. Satser på at det blir bedre etter fødselen,"bare" 8 uker igjen. Lykkelig med baby HØYGRAVID,du har det mye verre enn meg, det ser jeg ut ifra det du skriver, så jeg skal prøve å klage mindre:)Dere må ha lykke til videre alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...