Gå til innhold

Vi trenger ikke fremskrittspartiet i dette landet:(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er klart at vi trenger FRP. Like mye som vi trenger SV. Vi trenger partier på hver kant av midtpartiene for å korrigere litt og provosere litt og det er vel nå i disse dager spesielt snakk om at det er viktig å opprettholde demokratiet, og da syns jeg det blir for dumt å si at vi ikke trenger Frp. Jeg tro Frp sitt største problem er at de tiltrekker seg en del velgere og medlemmer som ikke alltid tenker før de snakker... hehe, men jeg må si at partiet har et par poenger, selv om jeg ikke stemmer på dem.

Vi har et stort problem med antall trygdede i Norge. Dette er det stort sett partier på høyresiden som tar alvorlig. Å få flere ut i jobb og færre til å benytte trygd, må da være en bra ting? Det er litt for enkelt å få penger i Norge, det er for lett å si " stakars meg" og ikke ta ansvar for egne handlinger og valg.

Når det gjelder innvandring må selv de på ytterste venstrefløy se at det ikke har vært vellykket. Vi har ikke et bra nok system til å håndtere den mengden innvandrere vi har her i landet, og jeg syns at kriminelle utlendinger ikke har noe å gjøre der. Vet noen hvor stor %-andel som er innvandrere i norske fengsel?

Skatt er jo også et tema og ikke bare for rike. Rammebetingelsene for små og mellomstore firmaer i norge er virkelig dårlige! Og for selvstendige næringsdrivende. Jeg betaler min skatt med glede, men kan ikke se at folk som er flinke og starter for seg selv og skaper arbeidsplasse skal bli skattet ihjel slik at det er vanskelig å drive forsvarlig.

SÅ jeg tror at det er viktig at vi har partier som frp som faktisk tør å si i fra om disse tingene slik at oppmerksomheten blir større rundt veldig viktige temaer.

ja det er sant, men frp har så utrolig dum tankegang på mange områder at de kommer til å bruke opp oljepengene sjappere enn svint og kjøre norge ut i krøfta.

derfor er høyre et mye bedre alternativ mener nå jeg.

Dere aper som mener at det blir stor forskjell på fattig og rik om frp kommer til makta....unnskyld, bor vi i samme land????? Det har ikke vært større forskjell enn det er nå mellom klassene og verre vil det bli, for Jens er påvei til å RASERE velferdsgodene vi har her i landet. Jeg har vært mer eller mindre trygdet i maaaaange år nå og før jens kom til makta hadde jeg så å si aldri noen problemer, etter jens, så er det pokker meg kun rot og surr, man må kjempe m nebb og klør for i det hele tatt få nok til å dekke faste utgifter som husleie, strøm og mat.

Og bare for å komme med 1 eksempel på idiotape politikken.....min sønn ble arbeidsledig på slutten av KRF sin periode, måtte på Aetat og melde seg arb.ledig. Så fikk han tilbud om en jobb, men for å få denne jobben måtte han ta 2 kurs, begge kurs kostet 5000kr. Aetat innvilget dette. Så kom regjeringsskiftet og min sønn ble etterhvert ferdig med første kurset, søkte da om oppfølgingskurset han måtte ha, etter dette ville han få fast heldagsjobb, dokumentert, men nehei...avslag gitt.......................... vel min sønn synes det var helt forferdelig at det da første kurset skulle være helt bortkastet så han sa at da får han vel prøve å låne seg penger og betale kurset selv...hahaha hva sa de da? Det kunne han bare drite i for da ville han miste dagpengene sine, han fikk ikke lov gå på kurs!!!!! Genialt ikke sant?

Jeg er idag ufør og stemmer frp, og det er pokker ikke pga billig sprit og røyk og høye fartsgrenser, herregud for en blåst ting å si!!!! Jeg er enig i at man først og fremst skal forsøke å legge til rette for at flest mulig skal få komme seg ut i jobb, ikke bare bli føyset bort, gjemt og glemt med uføretrygd, de aller aller fleste som er uføre ønsker egentlig å jobbe og det er DET frp vil gjøre noe med + at det skal bli strengere med uføre for å luke unna snylterne, hva pokker er det som er galt med det?????????????????

Og når det gjelder invandring, jeg er laaaaaangt unna rasist, men jeg mener som frp, at vi først og fremst må kunne få en god intergrering av de som allerede er her, før vi tar inn en gjeng nye som skal surre rundt i gatene våre uten noe å ta seg til.

Et siste spørsmål, hva godt har Jens utrettet mens han har sitti i regjering? Jo vi har fått en fin e6.................. noe mer?

Annonse

Var det alt du klarte å kommentere? oki, er dette bedre: Hanne Bjurstrøm (Ap) vil legge om uføreytelsene:

* Alderspensjonen til de uføre kuttes gjennom såkalt levealdersjustering. I tillegg får uføre kun opptjening av pensjon fram til de er 62 år.

* Uføretrygden skal ikke lenger være en pensjonsinntekt, men inntektssikring. Det betyr at de må betale lønnsskatt, noe som gir skatteøkning for de med lavest uføretrygd.

* Det settes et tak på hvor mye de fattigste uføre kan motta i barnetillegg.

Frp er opptatt av at de som ikke kan jobbe skal få et verdig liv på uføretrygd.

Men har du lest noe annet, så vil jeg gjerne høre mer om det :)

For å ta det første først, så hadde vi ikke hatt oljepenger i det hele hvis frp hadde fått det som de ville. De var (det eneste partiet, tror jeg) som ivret for å selge rettighetene til Nordsjøen for noe som den gang var en stor sum, men som nå i ettertid viser seg å være bare lommerusk i forhold til hva som er pumpet opp.

I tillegg hadde det ikke vært noe Oljefond hvis Frp hadde bestemt - for de ville bruke alle pengene på en gang, og blåste en lang marsj i hva det hadde gjort med verdensøkonomien om vi hadde pøst ut penger på den måten. For ikke å snakke om at det ikke hadde vært noe igjen til kommende generasjoner.

Frp har selvsagt noen gode forslag også, alle partier har jo det, men hovedparolene deres er jeg grunnleggende uenig i. De hyler opp om verdighet for de gamle, lavere skatter og fri flyt av alkohol bl.a., men ser de sjelden nevner kultur og barn.

Hver gang en "innvandrer" gjør noe galt, hyler de opp om strengere straffer og hiv ut hele gjengen - men når egne partifeller begår den ene forbrytelsen grovere enn den andre - selv pedofili har de vært borti - er det bare bortforklaringer og tårer.

Jeg er så inderlig lei av å se og høre Siv Jensen som er sjokkert og rystet over så mangt - men det som skjer innad i partiet er visst ok, så lenge det ikke kommer ut.

Jeg er så hjertens enig med HI - det ER et møkkaparti:))og de som stemmer det har bittelitt tungt for det;)

Kultur FRP:

At kulturpolitikk skal være for publikum, ikke for kulturarbeidere.

La folk selv bestemme hva som er god kultur.

Verne om og sikre den norske kulturarven. Blant annet foreslo vi i Stortinget å lage en liste over de viktigste verk innen hver sjanger: arkitektur, maleri, skuespill, litteratur etc.

Stille krav til alle som mottar offentlig støtte, slik at de må tilby noe som publikum vil ha.

Avvikle NRK-lisensen og stykke opp og selge NRK. Det er ikke en offentlig oppgave å tilby underholdning.

Gi mva-fritak til frivillige lag og organisasjoner.

At mer av den offentlige støtten skal gå til frivillig og deltagende kultur, slik som amatørteatre, kor og korps.

Få fortgang i digitaliseringen av arkiv, bibliotek og museer.

At foreldre og den enkelte skole skal bestemme hvordan de vil bruke penger fra den kulturelle skolesekken.

Kutte i garantilønn og stipender, slik at kunstnere i større grad må leve av det de selv skaper.

Barn:

At alle barn skal ha rett til samvær og omsorg fra begge sine foreldre. Ved samlivsbrudd skal begge foreldrene ha like muligheter og like forpliktelser til omsorg og samvær med sine barn.

At det kreves utvidet kompetanse av sakkyndige i barnefordelingssaker.

Øke kontantstøtten.

Arbeide mot tvangsekteskap.

Innføre ektefelledelt beskatning.

Senke det totale skattetrykket.

Liberalisere dagens barnehagelov.

Likestille offentlige og private barnehager.

Likestille ulike former for organisert barnepass i lovverket.

At barnets nærmeste familie alltid skal vurderes som første alternativ ved plassering av barn i fosterhjem.

At barnevernstjenesten først og fremst skal ha en hjelpefunksjon i samarbeid med foreldrene.

Stille strenge krav til rettssikkerheten i barnevernssaker.

Ha et effektivt barnevern som arbeider innenfor klare frister og saksbehandlingsregler.

Løpende følge virkningen og praktiseringen av den nye barnevernsloven, og sikre at kommunene får dekket merutgifter som følger av denne.

jeg kan også gjøe som frp, starte et parti som lover gull og grønne sskoer gjennnom å bruke opp oljefondene våre. men hvor smart vil nå det være for norge?

alt som glittrer er faktisk ikke gull..

hør her frøken 0851, ap sier rett ut at vi trenger skatt for å oppetthole velferdsstaten.

frp lover mindre skatt, mer penger hit og dit. det glittrer av det. men er langtifra gull. hvordan ska dette finansieres? jo, bruke opp oljefondet. det er knall på kort sikt. deretter er det krise. det vil kjøre norge i grøfta.

Annonse

Med et såkalt "Ronald Reagan-styre" ville det sikkert blitt lettere å ende opp som uteligger. De som idag lever i kommunale leiligheter ville fort havnet på gata, slik det skjer i USA. Eller vi ville fått slike "boligområder" med campingvogner slik de har der. Hvor mye skal man gjøre for å hindre framveksten av slum?

Om det er slik eller sånn... så er det optimistisk å tro at den norske staten kan sette en minstelønn, og så går alt bra. Men følgene er at nesten all norsk industri blir utflagget, og så blir det få jobber tilbake her i Norge. Kineserne er cirka 1 milliard mennesker, og de har ingen minstelønn. Derfor vil de vinne over oss på sikt.

hehe nei for det er ingen bedrifter som har sett seg nødt til å flytte til utlandet etter jens overtok?!? Og hva har egentlig jens utført av det som ble lovet for 6 og 2år siden? Ikke kom og fortell at de ikke har hatt penger, vi er ett av verdens rikeste land, så NOE av lovnadene må han da klare å overholde? Men når det gjelder Jens så skal jo alt bli gjort om 20,30,40 år, godt å ha litt å gå på vet du ;)

Eller som han så arrogant svarte: ja vi lovte svømmebasseng, men vi sa ikke når..............

Til anonym 20.15 og dere andre som stemmer FRP: Har du satt deg skikkelig inn i FRP sin politikk? FRP vil bryte ned velferdsstaten Norge som det har tatt lang tid å bygge opp. Jeg er stolt av å bo i et land hvor vi sikrer at også de svakeste i samfunnet har det bra. Har selv tatt høy utdanning og både min mann og meg har gode inntekter, men har da fortsatt nok til å betale skatt. Du har kanskje satt deg inn i hvordan privatiseringen av Norge vil foregå om FRP noengang kommer til makten? (Kommer selvsagt ikke til å skje. :) ) Likeså hva som vil skje om du blir uføretrygdet og må betale din egen sykehusregning (om du ikke er godt nok forsikret)? Hva med når du blir syk og ikke får sykepenger?

Håper FRP vinner.

Er du klar over at det kommer inn mer innvandrere uten at vi i norge ikke har noen plass å gi dem til å bo i.

Det vil bli redusert inntak så de som behøver det mest kan komme til Norge og få det godt istede for å bli sleng på en plass uten noe særlig plasss for bo sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...